Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Parkeringsavgift på moped?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om du tar en parkeringspass så må du nok betale. er det jeg har hørt. du fester lappen på sykkelen på en måte og tar bilde som bevis på at lappen er der hvis den blir stjelt. er du usikker på hvor du kan parkere gratis så kontakt parkeringsselskapene der du vil parkere. de kan gi deg mye bedre svar en vi kan.

 

 

jeg har hørt vi må betale da vi tar opp en parkeringsplass

 

 

edit: har sendt europark mail nå om spm om vi kan parkere gratis så venter på svar

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

du fester lappen på sykkelen på en måte og tar bilde som bevis på at lappen er der hvis den blir stjelt.

 

Haha :rofl:

 

Noe av det latteligste jeg har hørt. Klart jeg kan gjøre det, men det skal da for faen ikke være nødvendig. Dessuten gjelder vel P-Avgiften pr. bil gjør den ikke?

Lenke til kommentar

Jeg har en firehjuling, registrert som moped.

 

Jeg snakket med der parkeringsvakt, og siden jeg hadde fire hjul, kunne jeg ikke sto på Moped/MC parkering (disse er gratis, og spesielt merket for disse), så jeg måtte parkere på parkeringsplass eller p-hus. Da måtte jeg betale, fordi jeg tar opp en ekstra plass. Spurte hvor jeg skulle gjøre av lappen? Den kan jo blåse bort, eller noen kan rett og slett ta den. Det var mitt problem sa han. Men, hvis den lappen forsvinner, så kan jo alltids bota forsvinne også... :innocent:

 

Men det jeg har gjort, er å parkere i p-hus. Da har jeg betalt med kortet mitt, og dermed er det ikke noe problem å legge noen lapper. Da er jeg også sikker på at den står trygt.

 

Nå har vel du to-hjuling, men når du tar opp en plass som en betalende bil kunne tatt, så må du nok betale, hvis ikke så kan du ha en hissig parkeringsvakt på deg.

Lenke til kommentar

Tror det er egne regler for mopedbil: "Mopedbiler betaler ikke bomavgift og parkerer gratis på kommunale parkeringsplasser skiltet for MC og moped." Hentet fra Ambra.no.

 

Jeg har ATV, som er registrert som moped. Jeg får ikke parkere gratis, selv om det er MC-parkering.

 

Men hvem er det som kjøper mopedbil uansett? Du må være 18, akkurat som på bil, og den kjører tregt.

Lenke til kommentar

fikk svar fra europark:

 

 

Hei!

 

Når man parkerer med mopeden på våre uteparkeringer eller garasje uten bomsystem, så må man betale og ringe inn nr på billett, penger brukt, samt ID. Nr og Reg.nr på mopeden. Dette skal gjøres før du drar av gårde fra mopeden din.

 

Når du parkerer i en av våre garasjer i Oslo så er det gratis inntil videre.

 

 

 

 

 

du må betale om du ikke bor i oslo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...