Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Parkeringsavgift på moped?


Anbefalte innlegg

Fordi mopedbil er dødsrått!

 

redbutt-car_k9vuf_2263_Ru6t1_1333.jpg

Haha, skulle likt å sett trynet til kjerringene på biltilsynet når du dukker opp med den der! :cool:

 

fikk svar fra europark:

 

 

Hei!

 

Når man parkerer med mopeden på våre uteparkeringer eller garasje uten bomsystem, så må man betale og ringe inn nr på billett, penger brukt, samt ID. Nr og Reg.nr på mopeden. Dette skal gjøres før du drar av gårde fra mopeden din.

 

Når du parkerer i en av våre garasjer i Oslo så er det gratis inntil videre.

 

du må betale om du ikke bor i oslo

Ah, bor i Trondheim jeg, så er sikkert forskjellige regler fra plass til plass. Det enkleste er vel rett og slett å snakke med p-selskapet/parkeringsvakta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen grunn til at private selskaper skal gi noen gratis parkering. Det er inntekten å ta avgift og bøter. Kommunalt er det ofte satt opp spesielle plasser for motorsykler som er gratis. Dette har en del med politikk å gjøre, miljø osv. Jeg har tidligere sett noen slike parkeringsplasser der man også måtte betale, men da var det mye billigere. Parkeringsplass for bil koster penger uansett hva du setter der.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger parkert i fjordgata i Trondheim med motorsykkel, da uten å oppta en parkeringsplass uten å få bot. Den ene gangen sto sykkel'n der i to dager, så noen måtte jo ha sett den. Er det noen som kjenner til reglene i dette tilfellet? Altså, at man parkerer utenfor en parkeringsplass? I hvilke tilfeller er man egentlig nødt til å benytte merket parkeringsplass for tohjuling?

Lenke til kommentar

Dette gjør du vel på egen risiko tenker jeg. Jeg setter ofte scooteren min inntil sykkelstativ eller et sted den ikke står i veien. Om du setter sykkelen på et privat sted er du hvertfall trygg fra kommunale parkeringsvakter. Tror ikke det er mange som reagerer om det står en scooter parkert på eiendommen til en privat bedrift eller lignende. Så lenge det ikke skaper problem altså.

Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger parkert i fjordgata i Trondheim med motorsykkel, da uten å oppta en parkeringsplass uten å få bot. Den ene gangen sto sykkel'n der i to dager, så noen måtte jo ha sett den. Er det noen som kjenner til reglene i dette tilfellet? Altså, at man parkerer utenfor en parkeringsplass? I hvilke tilfeller er man egentlig nødt til å benytte merket parkeringsplass for tohjuling?

 

 

står på perkeringskiltet jeg så i drammen at parkering utenfor opgite områder er ikke tillat ellerno lignende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...