Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Playstation 3 problemer med internett


Anbefalte innlegg

For noen måneder siden kjøpte jeg en PS3-konsoll (Slim), og deretter en nettverkskabel som nå er koblet til fra konsollen til en netgear-ruter (i andre enden av leiligheten, ca. 25 m kabel) og ruteren er koblet til et modem som også er koblet til et støpsel i veggen forhåpentligvis. Jeg spiller da Call of Duty: Modern Warfare cirka 1-2 runder FØR: Internettforbindelsen blir brutt. "Connection Interrupt", "Server connection timed out" osv..

 

Jeg bruker bredbånd og etter en nettverkstest var resultatene:

 

Skaff IP adresse - Lykkes

Internettforbindelse - Lykkes

PlayStation Network - Lykkes

UPnP - ikke tilgjengelig (hva er dette?)

NAT-type - Type 2

Tilkoblingshastighet (Last ned)* - 7.1 Mbps

Tilkoblingshastighet (Last opp)* - 2.0 Mbps

 

* = Cirka beregninger.

 

Forresten så er dette et oppgradert bredbånd fra Canal Digital Kabel TV som ble oppgradert for noen få uker siden.

 

Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser ikke noe problem, det er da bare å starte banen på nytt...

 

har selv:

 

Skaff IP adresse - Lykkes

Internettforbindelse - Lykkes

PlayStation Network - Lykkes

UPnP - ikke tilgjengelig

NAT-type - Type 3

Tilkoblingshastighet (Last ned)* - 11.6 Mbps

Tilkoblingshastighet (Last opp)* - 5.3 Mbps

 

* = Cirka beregninger.

les om UPnP her <---

Endret av stelar7
Lenke til kommentar

ser ikke noe problem, det er da bare å starte banen på nytt...

 

har selv:

 

Skaff IP adresse - Lykkes

Internettforbindelse - Lykkes

PlayStation Network - Lykkes

UPnP - ikke tilgjengelig

NAT-type - Type 3

Tilkoblingshastighet (Last ned)* - 11.6 Mbps

Tilkoblingshastighet (Last opp)* - 5.3 Mbps

 

* = Cirka beregninger.

les om UPnP her <---

 

 

Det var merkelig.. :O

Lenke til kommentar

I slike tilfeller så trenger det ikke å være selve spillet, men ruteren som er problemet.

Når det gjelder NAT type er det beste å ha type 2 som tillater deg å spille på net som regel uten nevneverdige problemer.

 

Om du forteller litt mer om hvilken type ruter du har (model ) så kan jeg jo ta en liten titt og se om det finnes noen muligheter for å forandre på noen innstillinger der.

Lenke til kommentar

I slike tilfeller så trenger det ikke å være selve spillet, men ruteren som er problemet.

Når det gjelder NAT type er det beste å ha type 2 som tillater deg å spille på net som regel uten nevneverdige problemer.

 

Om du forteller litt mer om hvilken type ruter du har (model ) så kan jeg jo ta en liten titt og se om det finnes noen muligheter for å forandre på noen innstillinger der.

 

Det er en "NetGear 5-Port 10/100 Fast Ethernet Switch FS605".

Håper det var nok info :)

Også link: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31efH53wM8L._SL500_AA280_.jpg

Lenke til kommentar

Ser ut som det er en "unmanaged switch" dvs, det er vel ingen ting man kan stille på i et interfas som jeg kan se, og dermed står man ikke med så mange muligheter for å justere på diverse innstillinger.

 

Du bør nok ta kontakt med support på Canal Digital og forklare problemet, så kan det jo være at de kan hjelpe til litt videre.

 

Edit : Hmm, du har linket til Switchen, men du har ikke sagt noe om hvilken "modem" / ruter du har.

 

Edit II : Som jeg sa så finnes det ikke noen spesielle muligheter for å stille i ledd 1, men det er godt mulig at du kan stille på "modemet" dvs, internett ruteren for å komme litt videre.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Ser ut som det er en "unmanaged switch" dvs, det er vel ingen ting man kan stille på i et interfas som jeg kan se, og dermed står man ikke med så mange muligheter for å justere på diverse innstillinger.

 

Du bør nok ta kontakt med support på Canal Digital og forklare problemet, så kan det jo være at de kan hjelpe til litt videre.

 

Har kontaktet Canal Digital for ca. 1-2 uker siden, og de sa det ikke var noe problem i borettslaget med internettet.

Nå som jeg har sjekket er det koblet slik:

 

PS3 ----> nettverkskabelen ----> Ruter ----> kabel fra ruter ----> Telio* ----> kabel fra Telio ----> Modem ----> Kabel til støpsel i veggen.

 

Kan det være Telio sin skyld?

 

*= en Telio greie (for telefonen)som ligner på en liten firkantet ruter med flere utganger

Lenke til kommentar

Hva er navnet og modellen på modemet?

Du kan jo prøve å koble fra Telio og se om det kan ha noe innvirkning på spillinga? Antar det er Internet telefon det er snakk om?

 

Edit : Har du ikke internet telefon skal du glemme den lille boksen.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Hva er navnet og modellen på modemet?

Du kan jo prøve å koble fra Telio og se om det kan ha noe innvirkning på spillinga? Antar det er Internet telefon det er snakk om?

 

Edit : Har du ikke internet telefon skal du glemme den lille boksen.

 

Terayon TJ 720x. Ja, den boksen kan jo ha litt av skylden.

Tusen takk for raske svar!! DU er til stor hjelp :)

Lenke til kommentar

Har nå lest litt igjennom manualen : http://www.cablerant.com/resources/manuals/terayon/TJ720x.pdf

Desverre så ser det ut som alle innstillinger må komme fra din ISP så du har relativt få muligheter til å gjøre endringer der.

 

Anbefaler at du tester ut med å koble ut IP telefonen mens du spiller, se om det hjelper.

 

Jeg tror det gikk bedre uten telefonen. Men hvordan får jeg da en hjemmetelefon?

Lenke til kommentar

Har nå lest litt igjennom manualen : http://www.cablerant.com/resources/manuals/terayon/TJ720x.pdf

Desverre så ser det ut som alle innstillinger må komme fra din ISP så du har relativt få muligheter til å gjøre endringer der.

 

Anbefaler at du tester ut med å koble ut IP telefonen mens du spiller, se om det hjelper.

 

For litt siden testet jeg (i cirka 1 time) å koble ut telefonen, slik at ruteren fikk direkte kontakt med modemet. Dette funket Fantastisk! Nå er problemet det at PCen i det andre rommet ikke funker... Rart! :S

Lenke til kommentar

Du må forwarde portene i routeren. Noen ps3 spill kjører til og med sære porter som krever etter managing.

 

Playstation Network Required Ports

 

TCP 80

TCP 443

TCP 5223

UDP 3478

UDP 3479

UDP 3658

 

Playstation Online Game Ports

 

Call of Duty 3:

 

UDP 3074

TCP 3074

 

MotorStorm

 

UDP 3659

UDP 3660

 

http://boardsus.playstation.com/t5/PlayStation-Network/PS3-Ports-need-to-be-open/td-p/30305963

 

 

Selv har jeg satt på uPnP. Det gjør gaming tilværelsen en del lettere.

Lenke til kommentar

Det eneste problemet her er at boksen fra Telio er en router. Modemet er helt uten sperrer, så den kan du bare glemme.

 

Det beste hadde vært om du skaffer deg en router med UPNP og kobler alt direkte i portene bak den.

D-link DIR-655 er en stabil og rask router som gir deg UPNP, slik at du slipper å rote med porter selv.

 

Mulig du må åpne porter for Telio-adapteret, men PS3 og PC skal fungere fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...