Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hyundai hvor ratter rister som faen...


Anbefalte innlegg

Jeg har en 96 mod. Hyundai Elantra, som rattet rister som faen når jeg kommer oppi 50-60 km/t..Det forsvinner når jeg kjører oppimot 100 km/t, iallefall ikke fult så mye risting.

 

 

Har sett på hjulene, og kan ikke se at det er noe med de. De sitter også godt. Men er dette farlig? Er en bil som ikke blir brukt så mye, mer til og fra butikken. Men ønsker liksom ikke å havne i grøfta pga. det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke dekkene, det er mulig metall-båndet som er inni dekket har løsnet.

Du ser da tydelig at dekket har en eller to klumper på mønsteret og ser generellt ujevnt ut.

Ikke se dekket bare fra siden, men sjekk mønsteret godt.

 

Jeg har hatt akkurat samme problem i samme hastighet, da var det dette problemet.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Dekkene er noe jeg skaffet gratis. Godt mønster i de. Er egentlig vinterdekk, har fjernet piggene. Sommerdekkene er nedslitte.

 

Og gidder igrunn ikke å bruke noe mer penger på bilen. Men hvis det er det som du sier, hvordan kan man fikse dette da?

Lenke til kommentar

Hvis du vil bli kvitt ristinga så må du jo orke å bytte om dekkene :p

Hadde jeg vært deg sa hadde jeg tatt med dekkene eller hele bilen om du ikke gidder å skru av dekkene selv til en dekkforhandler som kan avbalansere dekkene for deg, hjelper ikke det så det er noe som er utslitt i forstillinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...