Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ulovlig markedsføring?


olsen_st

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bare en ting jeg tenkte på da jeg gikk forbi Statoil på Fagernes i dag. Der har de en plakat med "Valdres beste boller".

Er det i tillegg til dårlig norsk ulovlig markedsføring?

Regner med de ikke har noe dokumentasjon på at det faktisk er de beste bollene i Valdres...

Endret av olsen_st
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Bare en ting jeg tenkte på da jeg gikk forbi Statoil på Fagernes i dag. Der har de en plakat med "Valdres beste boller".

Er det i tillegg til dårlig norsk ulovlig markedsføring?

Regner med de ikke har noe dokumentasjon på at det faktisk er de beste bollene i Valdres...

 

Det er ordspill, tenker jeg

 

Hadde det vært i USA derimot, kunne du saksøkt dem og vunnet for flere millioner.

 

Edit: Skrive leifern

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Hei.

 

Bare en ting jeg tenkte på da jeg gikk forbi Statoil på Fagernes i dag. Der har de en plakat med "Valdres beste boller".

Er det i tillegg til dårlig norsk ulovlig markedsføring?

Regner med de ikke har noe dokumentasjon på at det faktisk er de beste bollene i Valdres...

Om de selv synes at det er de beste bollene i valdres så kan de skrive det.

 

Det blir vel uansett vanskelig å motbevise en slik påstand :p

Lenke til kommentar

Noe litt annet jeg lurer på som ikke har noe med tråden å gjøre, men er det Netcom lov, mtp markedsføring. De bruker jo telenorlogoenn i reklamene og "disser" de litt.

 

Lurer også på dette... hadde jeg vært telenor, så hadde jeg saksøkt Netcom for leeeenge siden :p

 

Så lenge de oppgir at de faktisk har billigere minuttpirs, sms pris ol. så er det fult lov, siden da er ikke reklamen missvisende. Husker Telio gjorde gjennombruddet med dette å dra inn andre leverandører. Telio kjørte en liste der du fikk se prisene fra de fleste leverandørene, bl.a. telenor.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Bare en ting jeg tenkte på da jeg gikk forbi Statoil på Fagernes i dag. Der har de en plakat med "Valdres beste boller".

Er det i tillegg til dårlig norsk ulovlig markedsføring?

Regner med de ikke har noe dokumentasjon på at det faktisk er de beste bollene i Valdres...

 

Nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...