Gå til innhold

hvordan sett opp et passord på et nettleser?


xain

Anbefalte innlegg

heij, jeg lurer på hvordan jeg kan sette opp et passord på google chrome f.eks... slik når jeg minimere den og jeg skal åpne den igjen så vil jeg at den ska spør om et passord, å vis jeg skriver inn passordet feil så det ikke skal gå ann.... trenger ikke akkurat å vær google chrome, men syns google chrome e rask.. anyway om dere vet om et nettleser som jeg kan sette passord på da er det bare å si det : ))

 

takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er mulig direkte slik du beskriver problemstillinga.

 

Anyway, det som jeg gjør på maskinen min hvor jeg ønsker at ingen skal kunne åpne nettleseren med min profil er dette:

  1. Last ned og installer Truecrypt
  2. Lag en passe stor containerfil (må romme en god del mer enn størrelsen på profilen din
  3. Monter dette som en stasjonsbokstav via Truecrypt.
  4. Flytt profilen din til den krypterte stasjonen.

 

Kilder:

Truecrypt

Egendefinert profilmappe - Chrome

Firefox: profiles (rediger tekstfila som er nevnt i artikkelen). Og mer om profiler for mozilla-produkter her.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er mulig direkte slik du beskriver problemstillinga.

 

Anyway, det som jeg gjør på maskinen min hvor jeg ønsker at ingen skal kunne åpne nettleseren med min profil er dette:

  1. Last ned og installer Truecrypt
  2. Lag en passe stor containerfil (må romme en god del mer enn størrelsen på profilen din
  3. Monter dette som en stasjonsbokstav via Truecrypt.
  4. Flytt profilen din til den krypterte stasjonen.

 

Kilder:

Truecrypt

Egendefinert profilmappe - Chrome

Firefox: profiles (rediger tekstfila som er nevnt i artikkelen). Og mer om profiler for mozilla-produkter her.

 

 

 

syns det hva dårlig forklaring.. håper du forklare bedre : ))

Lenke til kommentar

i dette tilfellet vil jeg nok heller anbefale axxcrypt en truecrypt.

 

Det truecrypt enkelt forklart gjør er å lage en virtuell partisjon som du kan mounte etter behov, denne er kryptert og trenger passord for å mountes.

 

Axxcrypt er et program som krypterer enkeltfiler, slik at når man klikker på en kryptert fil vil det komme opp en boks med brukernavn og passord.

Krypter da f.eks exe filen til å starte chrome.

Da vil du bli bett om brukernavn og passord ved oppstart .

http://www.axantum.com/axcrypt/

Lenke til kommentar

Axxcrypt er et program som krypterer enkeltfiler, slik at når man klikker på en kryptert fil vil det komme opp en boks med brukernavn og passord.

Krypter da f.eks exe filen til å starte chrome.

Da vil du bli bett om brukernavn og passord ved oppstart .

http://www.axantum.com/axcrypt/

Svakheten med denne metoden er at det er enkelt å omgås for noen som vil "hacke seg inn". Det er bare å kjøre en exe-fil i en kopiert versjon av installasjonsmappen.

evt installere nettleseren på nytt på en annen installasjon.

Eller evt bare å kopiere profilmappa, og vips så er lle lagrede passord snappet opp.

Lenke til kommentar

i dette tilfellet vil jeg nok heller anbefale axxcrypt en truecrypt.

 

Det truecrypt enkelt forklart gjør er å lage en virtuell partisjon som du kan mounte etter behov, denne er kryptert og trenger passord for å mountes.

 

Axxcrypt er et program som krypterer enkeltfiler, slik at når man klikker på en kryptert fil vil det komme opp en boks med brukernavn og passord.

Krypter da f.eks exe filen til å starte chrome.

Da vil du bli bett om brukernavn og passord ved oppstart .

http://www.axantum.com/axcrypt/

 

 

det derre axcryp funker ikke på google chrome osv. når jeg høyre klikke et nettleser så får jeg ikke opp axcryp osv. det funker kun på .pdf .txt osv :-/

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke annet enn å se for meg at å låse skrivebordet via OS-et er en bedre løsning enn å låse bare nettleseren :)

 

 

hvordan låser mann skrivebordet? slik den blir helt stille å ingen kan slå av (selv om de prøver å slå den av fra slå av/på knappen)?

Lenke til kommentar

Hold inne "START" mens du klikker "L".

Å forsikre seg om at power knappen på maskinen ikke fungerer går ikke ved hjelp av software.

 

 

lol det er kaller ikke å låse skrivebordet men okei.. kan det der fra før xD

 

tenkt kanskje det er en spesielt program som gjør datan stående før man trykker på et spess knapp

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

jeg lagrer alle passordene til alle sider jeg er på, og vil ikke at venner og kjæresten skal komme inn på dem, så ville ha en egen passordbeskyttet nettleser til dem.

Nå bruker de bare gjestebrukeren. Men blir dumt med bilder og notater jeg har som de skal se, men men, får klare meg til de har funnet opp det:P

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...