Gå til innhold

Fotballfruen skremmer meg...


Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn har jeg lest bloggen hennes ganske ofte i det siste, har blitt hektet på bryllupsstoff. Men hun skremmer meg i grunnen. Hun ligger nå på topplassen på blogg.no, og blir tilbedt av Gud vet hvor mange tenåringsjenter som vil bli tynne og pene. Jenter som skriver i kommentarfeltet på bloggen at de har lyst til å sulte seg for å bli som henne, de vil trene hardt og spise minimalt osv... Og fotballfruen poster velvillig vekk bilder av sin egen kropp, i positurer der ben og knokler blir ekstra fremtredende. At hun har muskler også, er det jo ingen tvil om, men hun ser allikevek ikke helt sunn ut på endel bilder...

 

I dag skriver hun i denne posten: http://fotballfrue.blogg.no/1277223867_har_noen_oppskriften_.html?c=1277342340587 at hun skal proppe i seg en God Morgen yoghurt med gooooood samvittighet.

 

HVA FAEN?????

 

Folk har kommentert at bildene hennes havner på proanasider (tydeligvis sider der unge jenter heier hverandre inn i anoreksiadøden), de trygler henne om å ta vare på seg selv, og Caroline blir som regel forbanna når folk kommenterer at nå ser hun ikke frisk ut. Jeg kan til dels forstå at det ikke er gøy å høre at man ser ut som man har anoreksia, men hvorfor skriver hun slike ting da? Hvorfor tar hun bilde av salaten sin og presiserer at hun ikke spiste pastaen? Eller at hun får angst hvis hun ikke får trent 5 dager i uken? Eller tar bilde av en minipizza og skriver at hun er såååååååå mett? Det sender da virkelig ikke positive signaler til ungjenter ned i 13-årsalderen som gjør alt de kan for å bli tynnest mulig?

 

Skal det være slik at fordi man har sin egen blogg, så skal man kunne skrive hva man vil uten å ta hensyn til hvilke signaler det sender ut? Og verre blir det jo når Dagbladet kjører en sak på at Fotballfruen har giftet seg, noe som sikkert trekker enda flere lesere til bloggen...

 

Jeg blir rett og slett skremt når jeg leser hva unge jenter mener om dette. Jeg fatter ikke at det går an å ta så lite ansvar her i verden...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo ikke nekte folk med anoreksia å ytre seg offentlig heller. Ansvaret ligger uansett hos motebransjen, som har pushet anorektiske modeller i tiår. Men ja, jeg er enig. Hun der har en livvide som er omtrent det samme som underarmen min.. Ikke det beste forbildet akkurat. Hun vil uansett ikke gjøre noe med det sålenge hun ikke innser at hun har en usunn livsstil/anoreksia, og de færreste som har slike problemer gjør akkurat det ..

Endret av likferd
Lenke til kommentar

 

417543-7-1269696250609.jpg

 

Wow, bare meg som synes det bildet av henne såg veldig snålt ut?

Stort alien hodet og en liten kropp?

 

Takler ikke slike mennesker, ting de sier og måten de påvirker andre er forkastelig.

Selvsentrert og tydeligvis en jente som har fått altfor mye oppmerksomhet.

(Ja, jeg er Mr.Negativ idag)

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

 

417543-7-1269696250609.jpg

 

Wow, bare meg som synes det bildet av henne såg veldig snålt ut?

Stort alien hodet og en liten kropp?

 

Takler ikke slike mennesker, ting de sier og måten de påvirker andre er forkastelig.

Selvsentrert og tydeligvis en jente som har fått altfor mye oppmerksomhet.

(Ja, jeg er Mr.Negativ idag)

 

Hehe, du er ikke alene. Jeg blir også Mr.Negativ når jeg leser slikt, derfor må jeg rett å slett bare se bort og gi faen.

Lenke til kommentar

Jeg skulle så gjerne ønske det fantes retningslinjer for hva man kan og ikke kan skrive på en blogg... Blir så fortvilet når jeg hører 14-åringer som sitter og snakker om denne fantastiske fotballfruen, hvor flink hun er til å spise lite og trene hardt... Hun kan skrive på bloggen sin at hun ikke oppfordrer til usunn slanking, men hva hjelper det når hun stadig skriver andre idiotiske ting..? Unge jenter driter jo i alle advarsler de får, alt de ser er en tynn jente som poster bilde av salaten sin. Jeg kjenner en slik beundrer, og jeg er rett og slett dritengstelig hvor om hun kommer til å bli syk...

Lenke til kommentar

Hva er alternativet? Skal vi forby folk å brette ut privatlivet sitt? I tilfelle vil vel de omtalte 14-åringene bare finne seg noen andre usunne forbilder.

 

At hun er blitt utsatt for personangrep på bloggen forundrer meg dessverre ikke. Det virker jo ganske oppmerksomhetssykt å offentliggjøre bilder av alle mulige detaljer i hverdagslivet, noe hun ikke er alene om. Dette fenomenet er så latterlig at det bare fortjener å ignoreres. Ved å kritisere oppnår man ikke stort annet enn å utløse forsvarsmekanismer hos den som blogger, og de vil bare stå enda sterkere på sin rett til å gjøre dette. Jeg vil si at problemet først og fremst ligger hos dem som leser disse bloggene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...