Gå til innhold

Tilbud på U2311, Dustinhome.no.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+987123897

Finnes det noe bedre alternativ til denne prisen? Jeg trenger en skjerm til skolearbeid, litt film og lett gaming (skal nok spille endel SC 2, men jeg synes ikke responstiden er plagsom på min Viewsonic VA902 (8ms). Liker godt at det går å sette skjermen på høykant.

Lenke til kommentar

Du må vel over på TN med mindre du vil gå opp litt i pris. Hvis jeg ikke tar helt feil, er alternativene Nec EA231WMi eller HP ZR24W, begge til rett rundt tre tusen. HPen skal være ganske grei, Necen kjenner jeg ikke til.

 

Det er altså hvis du ikke anser Dell 2209UW som et alternativ. 16:10 er vel den eneste grunnen til å vurdere den i stedet for U2311.

 

Edit: Forumhikke.

Endret av lch
Lenke til kommentar

Ok, første inntrykk er at skjermen virker mindre en min tidliger (22") så litt uvant. Men så til det positive, byggemessig virker den veldig solid med en fin tilt funksjon og heller ingen døde pixler eller clouding etter hva jeg kan se. Fargene er glimrende (kjører flatpanels.dk sin kalibrering sammen med Spyder) og gir betydelig bedre detaljer i mørke partier en min samsung. Det skal sies at forhåndsinstillingene er også veldig gode så man trenger egentlig ikke å kalibrere denne skjermen om man ikke er veldig kravstor. Til Photoredigering er skjermen strålende selv om jeg gjerne skulle sett bedre horisontal oppløsning til dette. Til spilling fungerer den også veldig bra og har ikke opplevd noe lag under BC2 så kudos for dette. Alt i alt fornøyd bortsett fra at den kunne ha vært litt større (kan vel ikke skylde på skjermen her) men til 2k er dette absolutt veldig veldig bra.

Lenke til kommentar

Jeg fikk skjermen i går, og jeg satte den opp i dag. Den virker veldig bra, og jeg har heldigvis ikke fått pikselfeil på min skjerm. Knappene er litt kjipere enn på 2209WA og U2410, og den mangler denne uttrekkbare saken med serienummer og slikt på. Den er en del tynnere enn 2209WA, og mangler dette sølvfargede båndet rundt kanten av skjermen. Foten til U2311H er litt smalere og en del fastere i bevegelsene. Rotering om Y-aksen er litt i meste laget, treghetsmessig.

 

Den har litt blåstikk på venstre side, men det er ikke merkbart ved vanlig bruk (etter kalibrering). Du ser det med hvit bakgrunn, men jeg synes ikke det er sjenerende. 2209WA har ikke dette problemet, ei heller skal U2410 ha det. Virker litt snodig, men som sagt, det er ikke sjenerende for mitt bruk.

 

Du får 2xU2311H for prisen av 1xU2410. Jeg sier meg meget fornøyd. Broderen skal kjøpe U2410, så da skal jeg se om jeg ikke får sammenlignet alle tre med hverandre.

 

Her er et bilde av 2209WA og U2311H i portrettmodus, side ved side. U2311H er ukalibrert. Videre følger et bilde etter kalibrering.

post-5165-1281282433,9957_thumb.jpg

post-5165-1281282438,5911_thumb.jpg

Endret av lch
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg har kjøpt meg en u2311h og jeg gikk fra en 20" benq. for meg virker det som om det er litt vanskeligere å lese tekst med hvit bakgrunn på den nye skjermen. det er vanskelig å forklare, men det blir på en måte "støvete". skal det være sånn??? det har ikke noe med innstillinger å gjøre. skjermen er bare sånn og det er bare med hvit og grå bakgrunn at man merker det mest. bruker forresten disse innstillingene - custom (rgb) R 94 G 86 B 89 brightness 18 contrast 75 sharpness 40

 

har ikke brukt skjerm med ips panel før. kan det være derfor?

Lenke til kommentar

Det er muligens overflatebelegget på selve panelet du legger merke til, det såkalte "antiglare coating". Det er for å minimere lysrefleksjoner.

 

Det har ingenting med paneltype å gjøre, det er hvordan panelene er behandlet. Har du brukt en "glossy" skjerm tidligere?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fikk skjermen i går, og jeg satte den opp i dag. Den virker veldig bra, og jeg har heldigvis ikke fått pikselfeil på min skjerm. Knappene er litt kjipere enn på 2209WA og U2410, og den mangler denne uttrekkbare saken med serienummer og slikt på. Den er en del tynnere enn 2209WA, og mangler dette sølvfargede båndet rundt kanten av skjermen. Foten til U2311H er litt smalere og en del fastere i bevegelsene. Rotering om Y-aksen er litt i meste laget, treghetsmessig.

 

Den har litt blåstikk på venstre side, men det er ikke merkbart ved vanlig bruk (etter kalibrering). Du ser det med hvit bakgrunn, men jeg synes ikke det er sjenerende. 2209WA har ikke dette problemet, ei heller skal U2410 ha det. Virker litt snodig, men som sagt, det er ikke sjenerende for mitt bruk.

 

Du får 2xU2311H for prisen av 1xU2410. Jeg sier meg meget fornøyd. Broderen skal kjøpe U2410, så da skal jeg se om jeg ikke får sammenlignet alle tre med hverandre.

 

Her er et bilde av 2209WA og U2311H i portrettmodus, side ved side. U2311H er ukalibrert. Videre følger et bilde etter kalibrering.

ung

Jepp, det du sier er korrekt. Jeg syns bildet er ok med myye bedre farger ennn på min gamle Samsung skjerm med TN-panel. Det med blåstikk ser jeg også, men det er ikke spesielt plagsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...