Gå til innhold

Global oppvarming og naturlige reaksjoner


Anbefalte innlegg

CarboneDiOxyd (CO2), er en naturlig gass laget av naturen, verdens lunge, bruker CO2 for å lage levbar luft for mennesker og dyr, ved å "fjerne" denne ressursen som vår kjære statsminister uttrykte,

så ødelegges livsgrunnlaget til plantelivet som faktisk lever av denne gassen!

 

Plantene puster inn CO2 og ved hjelp av cloroform ommdanner i en syklus vi kaller photosynthese, denne gassen til "luft"

som inneholder det mennesker og dyr trenger for å puste normalt!

 

Ved å øke antallet diselbiler, og minke antallet bensinbiler,

øker produksjonen av svoveldioxyd "SOT",

som igjen tildekker plantelivets måte å puste på, plantene opptar CO2 gjennom åpninger på bladene som kalles celler / porer,

disse tettes av sot "svoveldioxyd"

som dannes ved forbrenning av tungolje og diesel samt parafin!

 

Her er problemet for global oppvarming,

dette og all utrydding av regnskogene og all utbygging av boliger å industri samt økende antallet kjøretøy med dieselmotorer!

 

Bensinmotorene er og har aldri vært problemet!

 

Gass og diesel, er problemet, her dannes SOT,

anng gass, hydrogen ligger ikke under begrepet her,

hydrogen danner VANN!

 

I vann fårefinnes store nivåer av hydrogen,

som sammen med oxygen gir vann!

 

1H og 2O "HO/2"

2 oxygen og 1 hydrogen "lettvann"

2 hydrogen og 2 oxygen "tungtvann"

Endret av PR94249
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CarboneDiOxyd (CO2)
Karbondioksid på norsk (CO2). Kalles også kullsyre (i mineralvann/brus).

 

ved å "fjerne" denne ressursen som vår kjære statsminister uttrykte, så ødelegges livsgrunnlaget til plantelivet som faktisk lever av denne gassen!
Jens Stoltenberg er ikke min "kjære" statminister (jeg stemte noe annet ved siste valg), men rett skal være rett, statsministeren vil ikke fjerne all CO2 fra atmosfæren, men kun CO2 fra eksosgassen fra fossilbrenselkraftverk (som gasskraftverket på Mongstad).

 

cloroform
Kloroform på norsk.
photosynthese
Fotosyntese på norsk.

 

Ved å øke antallet diselbiler, og minke antallet bensinbiler, øker produksjonen av svoveldioxyd "SOT"
Diesel, oppkalt etter motorkonstruktøren Rudolf Diesel.

 

Svoveldioksid (SO2) oppstår når man brenner noe som inneholder svovel. SO2 i atmosfæren gir sur nedbør, når regn passerer gassen dannes svovelsyre. Kull inneholder ofte mye svovel. Nordsjøoljen, som via cracking blir til både diesel, bensin og andre petroleumsprodukter, har svært lav andel svovel, og gir derfor minimale SO2-utslipp både fra dieselbiler og bensinbiler.

 

Bensinmotorene er og har aldri vært problemet! Gass og diesel, er problemet, her dannes SOT,
Alle drivstoffene du her nevner kan inneholde svovel og vil alle sammen i såfall gi SO2 i eksosen, inkludert bensinmotorbiler.

 

anng gass, hydrogen ligger ikke under begrepet her, hydrogen danner VANN!

I vann fårefinnes store nivåer av hydrogen, som sammen med oxygen gir vann!

 

1H og 2O "HO/2"

2 oxygen og 1 hydrogen "lettvann"

2 hydrogen og 2 oxygen "tungtvann"

H2O er den kjemiske betegnelsen for vann, og et vannmolekyl består altså av 2 hydrogenatomer og 1 oksygenatom, altså motsatt av det du hevder. Hydrogen kalles i Sverige for väte (vannstoff), oksygen kalles for syre i Sverige, noe som tilsvarer det norske ordet surstoff.

 

Tungtvann består ikke av 2 atomer av hvert, men av hydrogenatomer der kjernen ikke bare har et proton, men også minst ett nøytron i tillegg (og derfor omtrent dobbel atomvekt). Hydrogen med et nøytron i kjernen kalles tungt hydrogen, eller deuterium. Kjemisk betegnelse på deuterium er 2H eller D. Tungtvann er altså D2O, alternativt 2H2O. Tungtvann er svært sjeldent.

Endret av SeaLion
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tungtvann er faktisk ikke så veldig skjeldent, finnes så vidt jeg husker mer enn 2*10^14 tonn på jorda, noe som er sammenlignbart med uranforekomsten.

 

SO2 er faktisk en teoretisk drivhusgass, men i praksis vil det reagere med oksygen og vann, og heller danne aerosoler og sur nedbør. Som nevnt over, er det stort sett det samme om det er bensin- eller dieselbiler når det kommer til utslipp av svoveldioksid. SOT vet jeg ikke hva er, så det kan jeg ikke uttale meg om.

 

Nå vet jeg ikke om trådstarter har brukt google translate, men jeg har problemer med å tolke hva budskapet er. Men nei, vi utrydder ikke alt planteliv ved å redusere CO2-utslippene.

Lenke til kommentar

Vi har tre hovedplasser CO2-en oppholder seg på her på Jorden: i luften, sirkulerende rundt i levende materiale og nede i bakken (som olje og gass).

 

Når vi endrer på balansen mellom disse "lagrene", så endrer vi på balansen i naturen generelt. Vi har vel alle lært om hvordan naturen fungerer på skolen, alt er vevd sammen om man bare ser stort nok på det. Endrer man noe ett sted i kjeden vil det få konsekvenser.

 

Og nå har vi begynt å tømme oljelagrene våre, og de enorme mengdene CO2 som frigjøres derfra må finne seg andre steder å være. Siden vi samtidig som vi frigjør mer CO2 utrydder store mengder dyr og ødelegger store områder med skog og natur, må all denne ekstra CO2-en dra ut i atmosfæren.

 

Vi er dårlige nok til å fange CO2, vi ville aldri i verden klart å suge ut så mye CO2 at plantene ville lidd av det. Det vet vi rett og slett for mye om til å klare.

 

Jeg vet hvor fristende det er å lukke øyner og ører og finne løsninger som innebærer at vi slipper å se det enorme problemet vi står overfor, men det fungerer dessverre ikke i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...