Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det slik at dere kommer dere videre vha. å utveklse biler med hverandre, eller er dere bare veldig gode til å kjøre? :p

 

Jeg står nemlig litt fast på level 22. Har ikke nubbesjans til å vinne Like The Wind på Extreme, og 2 race på Expert. Men må løse dette på "gamlemåten" da jeg ikke har internett på PS3'en.

 

Men, jeg antar det bare er å kjøre om og om og om igjen til jeg klarer litt mer, osv..

 

Om du får tak i en ZR1 å race-modder den så greier du det fint, mener det var med den jeg greide det. Har kjørt noen av de løpene om igjen men da med en 905 eller hva det var.

 

Alternativt så kan det vinnes med Mazda Furai som du enkelt vinner i ett av de første løpene i B-spec.

 

-Cato

Lenke til kommentar

Noen som har mulighet til å låne/donere/bytte en X2010 mot noe mindre ekslusivt? Yamauchi tillater meg ikke å få tak i den siden jeg ikke har ratt og jeg vil få unna Suzuka 1000km og komme meg litt opp fra lv16 på B-spec.

 

Eller stengt tatt, jeg har et ratt men det er av arkeologisk interesse. B og C fungerer som X og O, mens gassen ser ut til å være ned...

Lenke til kommentar

Forsåvidt enig i at det er dumt at det ødelegger økonomien i spillet, men du kan jo fremdeles trade som du ønsker. At den du bytter med sitter igjen med en kopi har jo ingen som helst betydning. Problemet for meg er at jeg er ferdig med alle løp som kan gi meg penger til nye biler og trenger hundrevis av millioner credits for å få råd til bilene jeg vil ha. Hovedpoenget med dette spillet er jo å kjøre bilene, ikke handle med dem. Det heter jo ikke Gran Turismo Trader...

Min mening :-)

 

Du er enig i at det er dumt at duplisering ødelegger økonomien i spillet, men at det ikke har noen betydning at man dupliserer biler. Hvor ble det av logikken?

 

Du sier at hovedpoenget er å kjøre bilene, noe jeg kan si meg enig i, men er det egentlig morsomt å kjøre løp når du har tilgang til et knippe superbiler fra første dag som knuser all motstand? Finner virkelig spillere vilje til å kjøpe elendige biler på nivå med motstanderene for så å forsøke å vinne løpet gjennom et utall forsøk, når de vet at de kan vinne bare de bytter til superbilen de fikk på dag tre? Mye av motivasjonen og framdriftsfølelsen i spillet forsvinner når man får en X1 Carbon av en venn når de ikke er kommet lengre enn til Clubman-cupen. Jeg vil tro at svært mange er interessert i delen av spillet som handler om å utvikle bilparken sin, skaffe seg oppgraderinger for å få den siste overtaket på motstanderene, være litt varsom med pengebruken for å få råd til drømmebilen, lete etter mystiske biler i UCD for å kunne handle med dem... Duplisering vil på sikt ødelegge mye av økonomielementet i GT, og fjerne en viktig motivasjons- og underholdningsfaktor i samme slengen.

Lenke til kommentar

Er sikkert fordi spillet opprinnelig er fra Japan.

 

Kommer det fler premuimbiler etterhvert i spillet?. Det er jo svært lite feks Audi og BMW mot et mye større utvalg av feks Toyota, Mazda og andre japser, vil tro at Tyske biler globalt sett er mer interesannt enn japsebiler, men likevel er spillet overlesset med kjedelige japsebiler.

Lenke til kommentar
Er sikkert fordi spillet opprinnelig er fra Japan.

Kommer det fler premuimbiler etterhvert i spillet?. Det er jo svært lite feks Audi og BMW mot et mye større utvalg av feks Toyota, Mazda og andre japser, vil tro at Tyske biler globalt sett er mer interesannt enn japsebiler, men likevel er spillet overlesset med kjedelige japsebiler.

Har vel også med japansk tankegang å gjøre. En Skyline GT-R 96 er IKKE en Skyline GT-R 97.

 

Og forresten, hvilken Skyline var det man grillet loff med?

Lenke til kommentar
Er sikkert fordi spillet opprinnelig er fra Japan.

Kommer det fler premuimbiler etterhvert i spillet?. Det er jo svært lite feks Audi og BMW mot et mye større utvalg av feks Toyota, Mazda og andre japser, vil tro at Tyske biler globalt sett er mer interesannt enn japsebiler, men likevel er spillet overlesset med kjedelige japsebiler.

Har vel også med japansk tankegang å gjøre. En Skyline GT-R 96 er IKKE en Skyline GT-R 97.

 

Og forresten, hvilken Skyline var det man grillet loff med?

 

R34

Lenke til kommentar

Du er enig i at det er dumt at duplisering ødelegger økonomien i spillet, men at det ikke har noen betydning at man dupliserer biler. Hvor ble det av logikken?

 

Les inlegget på ny. Det har vel ingen betydning for deg om jeg velger å duplisere eller ei?

 

Du sier at hovedpoenget er å kjøre bilene, noe jeg kan si meg enig i, men er det egentlig morsomt å kjøre løp når du har tilgang til et knippe superbiler fra første dag som knuser all motstand?

 

Du trenger ikke å duplisere biler for å cruise gjennom spillet...det er kun ett eller 2 championship som virkelig byr på en utfordring. (Hvis man da ser bort fra Special events, hvor man er begrenset på HK, biltype osv.)

 

Finner virkelig spillere vilje til å kjøpe elendige biler på nivå med motstanderene for så å forsøke å vinne løpet gjennom et utall forsøk, når de vet at de kan vinne bare de bytter til superbilen de fikk på dag tre?

 

For min egen del så prøver jeg å tilpasse jeg bilen jeg kjører opp imot motstanderene. Og akkurat dette er ett av problemet til spillet. Det finnes omtrent ikke begrensninger på hvilken bil og oppsett man vil velge, og det blir nærmest umulig å få til et jevnt løp. Det virker som PD har lagt opp til at hvemsomhelst skal kunne få gull på første forsøk.

 

Mye av motivasjonen og framdriftsfølelsen i spillet forsvinner når man får en X1 Carbon av en venn når de ikke er kommet lengre enn til Clubman-cupen. Jeg vil tro at svært mange er interessert i delen av spillet som handler om å utvikle bilparken sin, skaffe seg oppgraderinger for å få den siste overtaket på motstanderene, være litt varsom med pengebruken for å få råd til drømmebilen, lete etter mystiske biler i UCD for å kunne handle med dem... Duplisering vil på sikt ødelegge mye av økonomielementet i GT, og fjerne en viktig motivasjons- og underholdningsfaktor i samme slengen.

 

Hvis det er et problem for deg så foreslår jeg at du takker nei om du blir tilbudt en X2010. For min egen del, så brukes den utelukkende på B-spec. Hvis jeg vil fly rundt i lysets hastighet, limt til bakken så spiller jeg heller Tron...

 

 

-Cato

Endret av Monkeycat
Lenke til kommentar

Noen som har mulighet til å låne/donere/bytte en X2010 mot noe mindre ekslusivt? Yamauchi tillater meg ikke å få tak i den siden jeg ikke har ratt og jeg vil få unna Suzuka 1000km og komme meg litt opp fra lv16 på B-spec.

 

Eller stengt tatt, jeg har et ratt men det er av arkeologisk interesse. B og C fungerer som X og O, mens gassen ser ut til å være ned...

 

Med fare for å bli utsatt for Teddy`s vrede: Legg meg til på PSN så skal jeg sende deg en.

PSN: Monkecat15

 

 

-Cato

Endret av Monkeycat
Lenke til kommentar
Er sikkert fordi spillet opprinnelig er fra Japan.

Kommer det fler premuimbiler etterhvert i spillet?. Det er jo svært lite feks Audi og BMW mot et mye større utvalg av feks Toyota, Mazda og andre japser, vil tro at Tyske biler globalt sett er mer interesannt enn japsebiler, men likevel er spillet overlesset med kjedelige japsebiler.

Har vel også med japansk tankegang å gjøre. En Skyline GT-R 96 er IKKE en Skyline GT-R 97.

 

Og forresten, hvilken Skyline var det man grillet loff med?

 

R34

vel ja, du kan grille loffen din i potta på en R34, men den bilen som jan erik og tommy testa var en R33.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Er sikkert fordi spillet opprinnelig er fra Japan.

Kommer det fler premuimbiler etterhvert i spillet?. Det er jo svært lite feks Audi og BMW mot et mye større utvalg av feks Toyota, Mazda og andre japser, vil tro at Tyske biler globalt sett er mer interesannt enn japsebiler, men likevel er spillet overlesset med kjedelige japsebiler.

Har vel også med japansk tankegang å gjøre. En Skyline GT-R 96 er IKKE en Skyline GT-R 97.

 

Og forresten, hvilken Skyline var det man grillet loff med?

 

R34

vel ja, du kan grille loffen din i potta på en R34, men den bilen som jan erik og tommy testa var en R33.

 

:w00t: Endret av Pomfri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...