Gå til innhold

iPhone 3gs krasjet etter forsøk på å oppdatere til iOS 4


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fått et kjempeproblem!

 

Etter å ha ventet hele ettermiddagen på den siste os-oppdateringen, kom den endelig, og jeg fulgte alle instruksjoner.

 

Likevel fikk jeg etter en stund en feilmelding i iTunes om at oppdateringen ikke var mulig, men da var den kommet så langt at telefonen nå ikke reagerer på noe. Det er kun skjermbildet med "Itunes" og usb-kabelen som vises når jeg slår den på. Kobler jeg den til pc-en, reagerer ikke iTunes, og det eneste som skjer, er at windowsmeldingen "Ny maskinvare funnet - finn og installer driverprogramvaren" dukker opp.

 

Jeg hart forsøkt å følge instruksjonene her , men iTunes reagere ikke, og samme windowsmelding dukker opp.

 

Det virket som om iOS 4 ble korrekt lastet ned, og jeg tok jo sikkerhetskopi før jeg startet istalleringen. Men det hjelper ikke når iTunes ikke får kontakt med telefonen!

 

Er det noen som har noe vettuge tips?

 

Eitp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Da har jeglaste ned os4 fra lenka du oppga. Jeg håper det er den offisielle oppdateringen...

 

Har du en step-by-step gjennomgang for hva jeg gjør? Jeg har aldri satt telefonen i DFU-mode. Hva skjr når jeg gjør det? iTunes reagerer jo ikke på telefonen, så det nytter ikke å ta noe derfra.

 

Kan jeg bla fram til denne fila når windowsmeldingen "Ny maskinvare funnet - finn og installer driverprogramvaren" dukker opp?

 

eitp

Lenke til kommentar

Takk for tipset, men det gikk dessverre ikke.

 

iPhonen går ikke i DFU-mode, men rett fra eple-symbolet til recovery-mode-bildet uten at iTunes reagerer når jeg gjør som i videoen. Bare windowsmeldingen "Ny maskinvare funnet - finn og installer driverprogramvaren" dukker opp...

 

Den må ha kødda til midt i oppgraderingen. Forbanna! Og jeg som skal på ferie i morgen!!!!

 

eitp

Lenke til kommentar

Takk for tipset, men det gikk dessverre ikke.

 

iPhonen går ikke i DFU-mode, men rett fra eple-symbolet til recovery-mode-bildet uten at iTunes reagerer når jeg gjør som i videoen. Bare windowsmeldingen "Ny maskinvare funnet - finn og installer driverprogramvaren" dukker opp...

 

Den må ha kødda til midt i oppgraderingen. Forbanna! Og jeg som skal på ferie i morgen!!!!

 

eitp

 

Hei,

 

Jeg hadde det samme problemet. Dersom du har tilgang til en annen maskin med iTunes, koble den til der istedet. Kanskje har det oppstått problemer med iTunes på den første maskinen. Det fungerte for meg, ser det iallefall ut til nå. ALTSÅ; etter oppdatering på maskinen jeg oppdaterte fra, fikk jeg bare bilde av USB kabel og 0 gjenkjenning i iTunes når telefonen skulle starte opp igjen. Den kjente heller ikke igjen SIM kortet.. 'Sett i et sim kort uten pin kode bla bla bla' Helt krisestemning mao. Prøvde masse forskjellig helt til jeg satte den i en annen maskin jeg har med iTunes. Vips, så aktiverte den sim kortet og nå driver den og synkroniserer. Ser ut til at det løser seg.

 

EDIT: Min er oppe og går igjen nå, med alle programmer og innstillinger slik de var før oppdateringen. Dersom du bare har tilgang til en maskin, vil jeg foreslå at du bare legger inn iTunes på nytt igjen og prøver å koble til.

Endret av Dr L
Lenke til kommentar

Der redda du kvelden og ferien min, Dr L! Jeg koblet den til en laptp med Win7 på, og da gikk det!

 

Tsen takk for tipset!!

 

Nå synkroniserer jeg innholdet tilbake.

 

eitp

 

Kjempebra ! Bare hyggelig, jeg ble like glad sjøl :) Merkelig fenomen da.. Ha en fin ferie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...