Gå til innhold

Gjenferd/Spøkelser


Droideka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har jo sett og hørt litt, men jeg har aldri sett/snakket en død person(spøkelse, gjenferd).

 

Ofte er det slik at når det hender noe merkelig(spøkelse) eller lignende, så er det bare en person som ser det. Selv om det er mange tilstede.

 

Så jeg er ganske sikker på at det er noe som vi ikke kan forklare.

Men å tro at spøkelsene er "levende skapninger" er jo litt rart.

 

Har jo hørt at noen driver å snakker med spøkelsene. For så vitdt ikke så dumt, men da må en være klar over at det kun er energier og elektrisitet det er snakk om.

 

Jeg tror vi blir påvirket av energien slik at vi ser ting som ikke fysisk eksisterer.

Lenke til kommentar

Folk sier gjerne: "Det er mer mellom himmel og jord enn det vi vet"

 

Jeg vil påstå at det er mer mellom øre og øre som vi ikke vet, iallefall i forbindelse med 'spøkelser' og 'gjenferd'.. (it's all in your head(s)!)

 

Den dagen jeg kommer over et fenomen jeg ikke kan forklare på noen annen måte enn at det må ha vært et spøkelse, så skal jeg heller revurdere livssynet mitt.

 

Og btw.: spåkoner, magi, flygende tallerkener, aliens og Gud finnes heller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg vet ivertfall at kulelyn i forskjellige varianter eksisterer.

 

En morgen fattern brukte en gammel brødrister sluttet den å fungere.

Han forsto ikke hvorfor...tror den laget en rar summelyd.

Han løftet den ivertfall opp for å se under....Da kom det ut en blafrende blålig "kule" på størrelse med en halv golf ball.

 

Denne "kulen" raste rett ned i bordflaten og eksploderte med et kanske kraftig smell....og det vart et fint svidd merke på bordet.

smile2.gif

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg noe tvilende til slike "overnaturlige" fenomen. Hvis det skulle vise seg at det faktisk finnes "spøkelser", så er jeg helt sikker på at det kan forklares vitenskapelig. Ergo: Overnaturlige skyldes enten hallusinasjoner (menneskehjernen er ganske ustabil...), at noe går skeis oppe i skolten til observanten eller svindel (noen gjør det for penger, andre fordi de er linselus). Jeg stusser noe ved alt dette energipratet: Når man hører at "åndeutdriveren" sier at "her er det sterk energi", ja da begynner jeg å lure på om fyren er ved sine fulle fem. Hva slags energi skal det liksom være? Elektromagnetisk? :lol: Hvis noen med gode fysikkunnskaper kan forklare meg hvor denne "spøkelsesenergien" kommer fra, skal jeg være han/hun evig takknemlig :o

 

Jeg så forresten på 'Åndenes makt' her om dagen: Ingen av deltakerne i programmet virker helt ehm... Stabile... "Er dette ekte? Det er selvfølgelig opp til deg". Selvfølgelig er det opp til meg, og jeg tror ikke på noe av det jeg så!

 

F.eks: Er det noen som tror at disse såkalte åndeutdriverne ble "kontaktet på sparket" av tv-teamet? At de ikke visste noe om "kundene" ("ofrene")? Når åndeutdriveren sa at det satt en mann i stolen, da ville jeg ha dratt frem balltreet!

 

Nei, "Åndenes makt" ser jeg på når jeg vil ha en god latter. Søker jeg spenning, ser jeg på Discovery Channel :roll:

 

Det er derimot, en overbærende stor sannsynlighet for at det eksisterer "aliens", men jeg tror ikke at de kommer på daglige visitter, ei heller at Area 51 huser masse dauinger fra det ytre rom og at månelandingen bare var en bløff. Jævla gærninger :woot:

Lenke til kommentar
Etter jeg så Excorsisten klarte jeg ikke å sove i rommet med lyset av hele helga.

 

:lol::lol: syntes du den var så skummel? Syntes den er kjedelig! ikke nok spenning.. stokk bare sånn halvei en gang..

Ganske skummel og ganske ekkel ja. Men en lang start var det. :oops:

Lenke til kommentar
Nei, "Åndenes makt" ser jeg på når jeg vil ha en god latter. Søker jeg spenning, ser jeg på Discovery Channel :roll:

:lol:

Enig! Apropos Discovery, noe av det feteste de sender er forøvrig krigsdokumentarserien Battlefield, syns jeg. Sendes nesten hver kveld/natt kl 01.00.

 

AIAI! Det har begynt allerede! I'm off! :wink:

Lenke til kommentar
Spøkelser er bare vissvass. Jeg tror ikke på noe som ikke kan bevises vitenskapelig.

Da tror du vel ikke på tyngdekraften heller da ! For den kan heller ikke forklares vitenskapelig...så poenget mitt er at man kan ikke stole blindt på vitenskapen :wink:

Gravitasjon kan kanskje ikke forskerne komme med en fullgod forklaring på, men å bevise at den finnes er noe ganske annet! Dytt tastaturet ditt utfor pulten din, og se hva som skjer... :lol:

 

Har dere hørt om Utvidende Masse-teorien? Den går ut på at all masse vokser i et jevnt tempo hele tiden. Derfor "når ting hverandre igjen" når de beveges fra hverandre. Den kan bevises like godt som tyngdekraft, og kan ikke motbevises.

Lenke til kommentar
Etter jeg så Excorsisten klarte jeg ikke å sove i rommet med lyset av hele helga.

 

:lol::lol: syntes du den var så skummel? Syntes den er kjedelig! ikke nok spenning.. stokk bare sånn halvei en gang..

Ganske skummel og ganske ekkel ja. Men en lang start var det. :oops:

 

Jeg satt å lo gjennom hele greia jeg, trodde nesten det var en svart comedie... :yes:

Lenke til kommentar
Etter jeg så Excorsisten klarte jeg ikke å sove i rommet med lyset av hele helga.

 

:lol::lol: syntes du den var så skummel? Syntes den er kjedelig! ikke nok spenning.. stokk bare sånn halvei en gang..

 

Du satt vel å lo gjennom hele filmen du. TØFFEN.

 

Self finnes det spøkelser. Finnes ikke tvil. +Gud og spåkoner. Så¨det så.

Det er mørkt ute og jeg er alene hjemme. Huff...

Lenke til kommentar

Greit. Nå slutter væffal jeg å lese på linker for i kveld. Får fortsette i morgen, på dagen. (Hurra for midnattsol og greier.)

 

Tror livet hadde vært kjedelig om absolutt alt skulle kunne vitenskapelig forklares nøye.

 

Dessuten har noen av mine nærmeste opplevd spøkelser.

 

Har hørt historier fra internatet på skolen jeg går (gikk) på, om at et eldre ektepar går igjen. Disse er visstnok totalt harmløse, og noen av elevene har opplevd å finne kontorstolen plassert ved senga når de har våkna. Noen har sett en fra ekteparet sitte på stolen, midt på natta, som en slags vakt. Rare greier... Vet ikke om jeg tror så veldig mye på dette, men det kan jo hende det er noe i det.

 

God natt.

Lenke til kommentar

> >

> > Ta en kikk p} denne linken - se nederst.

> > Veldig viktig med lyd og litt t}lmodighet! Denne er ganske fin.

> > Eierene av dette huset har sett ting og h|rt lyder ganske lenge. De

fant

> > derfor ut at de skulle gj|re noen unders|kelser og fant ut at det

en

>gang

> > bodde en dame i huset som hadde mistet mannen sin i krigen.

Historien

> > forteller at hun pleide a sitte ved bordet og kikke ut mot markene

i h}p

>om

> > } f} se sin elskede vende hjem. Han kom aldri. S} sagnet sier at

hun

> > fortsatt venter. Familien som bor i huset n} tok dette bildet av

det som

>de

> > mener er denne gamle damen. Det er litt nifst n}r du f|rst finner

>sp|kelset

> > i bildet. Det tok meg litt tid } finne det, men n}r du f|rst finner

det,

> > trer det klart frem. Akkurat som disse optiske illusjonene.

> >

> > Tips!

> > For a spare litt tid b|r du konsentrere deg om omr}det rundt

bordet. Det

>er

> > best hvis du ikke fokuserer for mye p} ett sted. Se rundt bordet og

mot

> > vinduet. Det er best hvis du maksimerer vinduet ved } trykke p}

>firkanten

> > oppe i h|yre hj|rne etter at du har }pnet linken. For en ekstra

effekt,

>kan

> > du som har lyd p} PC'en skru opp lyden. Det er svakt, men den lave

> > mumlingen du hrer var den som fikk eierene av huset til } reagere

i

>f|rste

> > omgang.

> >

> > Lykke til i jakten........ STUDER VELDIG NYE, IKKE GI OPP!!!

> >

> > http://www.makeaprofit.info/article/div/fl.../whatswrong.swf

> >

> >

> >

> >

> >

> >

>

Jeg veit ikke helt jeg, synes denne sa alt :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...