Gå til innhold

Gjenferd/Spøkelser


Droideka

Anbefalte innlegg

Jau, gjenferd og spøkelser, nokon meiner det er crap, andre ikkje , personleg er eg usikker. Hugar dykk vil dele dykkar tankar med meg og resten av forumet ang. fenomenet...

 

Har du nokon gong opplevd noko overnaturleg , noko som meir eller mindre har overtydd deg om at det verkjeleg er noko meir mellom himmel og jord enn det vi ser/høyrer/opplev til dagleg i media og ellers i samfunnet? (les: overnaturleg i ein "ikkjereligiøs" samanheng)

Eg har ikkje sjølv vorten konfrontert med gjenferd/spøkelse el. liknande , men eg kjenner folk som visstnok har...

 

Ein kamerat snakkar seriøst om ein episode for nokre år sidan, der han på veg heim seint ein sumarkveld "tok igjen" ein gammal mann gåande foran i same retning, han tenkte ikkje noko over det før mannen plutseleg forsvann nokre meter frå han...i lause lufta... rett ved "innkjørselen" til eit eldre hus.

Huset hadde tilhøyrt ein avdøydd mann som ifølge folkemunne gjekk igjen i området. Vedkommande, vart mildt sagt sjokka, og visste med ein gong kven det var han hadde sett...og sprang resten av vegen...

 

Ein annan episode, omhandla bestefar til ein annan kompis av meg, som for for ei stund tilbake, brått vakna midt på natta og fekk sjå far sin(=avdøydd oldefar til min kompis) kome ut av veggen, for deretter og iakta han ei stund, før han forsvann i lause lufta...scared05.gif

 

For andre som interesserer seg for slikt, denne sida inneheld mangfoldige liknande historiar frå folk over heile verda som har opplevd overnaturlege fenomen(ganske fengjande lesning ifylgje meg sjølv :wink: ), og eg undrast, kan det verkjeleg ha seg at alle snakkar bull?

Det har og vorten tekne fleire tusenvis av bilete opp igjennom åra av det som visstnok skal vere spøkelse/gjenferd av avdøde menneske...

B.l.a dette bildet, eit av verdas mest kjende "spøkelsefoto"

 

The Brown Lady (trykk på bilete for artikkel)

BrownLady.jpg

 

Er det andre her på forumet som undrast over dette?

Som sagt, kom gjerne med eigne meiningar/opplevingar etc ang. fenomenet... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personlig tror halveis på spøkelser/ånder osv.

Det er jo mange som mener at slike ting er energi som sitter igjen etter en voldsom død eller lingnende, det tror jeg kan være sant. Og at man i ekstreme tilfeller kan se energien (les: spøkelsene) høres greit ut. Men at man hører trappetrinn og sånt tror jeg ikke like sterkt på.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke det er noe unaturlig med spøkelser.

Det er bare tiden som ikke "virker" helt som den pleier av og til, og ulike tidsepoker der noen er til stede på samme sted vises samtidig. Den epoken som har vært før vises svakest, og derfor blir det spøkelsesaktig.

 

Se på "Åndenes makt" som går på Tv norge hver søndag kl.21.30. Ganske kult :yes:

Lenke til kommentar

Har sett gjenferd jeg!

 

Var på overnattingstur på et vatn kalt Audunstjønna oppe i Moldemarka. Navnet kommer fra Audun, som en gang druknet i vatnet... Der sitter jeg og en del andre oppi åsen, og der ser jeg Audun. Han "går" bortover vatnet, mens han ser på oss med et litt trist blikk. Desverre var det ingen andre som så han. De satt med ryggen til (egentlig jeg og, men jeg snudde meg tilfeldig). Men, _helt_ sant!

Lenke til kommentar
Har sett gjenferd jeg!

 

Var på overnattingstur på et vatn kalt Audunstjønna oppe i Moldemarka. Navnet kommer fra Audun, som en gang druknet i vatnet... Der sitter jeg og en del andre oppi åsen, og der ser jeg Audun. Han "går" bortover vatnet, mens han ser på oss med et litt trist blikk. Desverre var det ingen andre som så han. De satt med ryggen til (egentlig jeg og, men jeg snudde meg tilfeldig). Men, _helt_ sant!

 

hehe. Går på Begmo jeg. Vi i 10-ende skal ha overnattnings tur oppi moldemarka, eller på øverlandsvatne. Blei nesten redd jeg nå. :yes:

 

Men kom på at det er et stykke unna! :smile: Men kansje det er sant at du så et! Jeg trur deg. (Har sett å hørt mye selv!!!) Men kansje jeg treffer på Jens oppi skauen i kveld! :wink: (Jens, han som hengte seg i jensguru lia)

Lenke til kommentar

Det som går på TV, Åndenes makt og de "klarsynte" som hjelper med å finne info om døde og "sende døde videre" virker ikke akkurat fake må jeg si...

Jeg og en kamerat som var ute og bare kjørte rundt, så begge noe(n) som var ved veien men bare sank ned i jorda (som en skygge) men det var kraftig belysning i området så det kunne ikke være skygge. Så ut som en skikkelig full person som brakk sammen, da vi rygga tilbake for å se om fyren holdt på å daue eller no, var det ingen tegn etter han i snøen der han datt. :shrug:

Lenke til kommentar
Har sett gjenferd jeg!

 

Var på overnattingstur på et vatn kalt Audunstjønna oppe i Moldemarka. Navnet kommer fra Audun, som en gang druknet i vatnet... Der sitter jeg og en del andre oppi åsen, og der ser jeg Audun. Han "går" bortover vatnet, mens han ser på oss med et litt trist blikk. Desverre var det ingen andre som så han. De satt med ryggen til (egentlig jeg og, men jeg snudde meg tilfeldig). Men, _helt_ sant!

 

hehe. Går på Begmo jeg. Vi i 10-ende skal ha overnattnings tur oppi moldemarka, eller på øverlandsvatne. Blei nesten redd jeg nå. :yes:

 

Men kom på at det er et stykke unna! :smile: Men kansje det er sant at du så et! Jeg trur deg. (Har sett å hørt mye selv!!!) Men kansje jeg treffer på Jens oppi skauen i kveld! :wink: (Jens, han som hengte seg i jensguru lia)

 

Såg deg sannsynligvis i går, hehe, sykla forbi i halv ni/ni tida... Va du på "stranda" eller lenger inn, ved gamle skytebana?

 

@topic:

Både mormor, mamma og farfar hørte det samme spøkelset i ei trapp på Tretten (nord for Lillehammer) en sommer vi var der. Det gikk i trappa, og alle trodde at det var enten meg, bestemor, bestefar, eller mamma...

 

Freaky... :-?

Lenke til kommentar
Spøkelser er bare vissvass. Jeg tror ikke på noe som ikke kan bevises vitenskapelig.

Da tror du vel ikke på tyngdekraften heller da ! For den kan heller ikke forklares vitenskapelig...så poenget mitt er at man kan ikke stole blindt på vitenskapen :wink:

atrax, du trur ikkje på privatisering heller du då ?

 

(eg berre må...)

 

Jau, fann ei norsk side, "Hinsides", med nokre interessante "filer"...

ADVARSEL: Ved å lese HINSIDES FILER vil du å bli konfrontert med det ukjente, noe som for enkelte kan fremkalle angst eller redsel. Noen filer kan ha et ekstremt, dramatisk eller ubehagelig innhold. Dersom du er usikker på om dette er noe for deg, anbefaler vi at du går tilbake til hovedsiden. Ved å klikke på en av referansene nedenfor bekrefter du at du selv tar ansvar for følgene.

Hinsides filer scared05.gif

Lenke til kommentar
Spøkelser er bare vissvass. Jeg tror ikke på noe som ikke kan bevises vitenskapelig.

Da tror du vel ikke på tyngdekraften heller da ! For den kan heller ikke forklares vitenskapelig...så poenget mitt er at man kan ikke stole blindt på vitenskapen :wink:

Gravitasjon kan kanskje ikke forskerne komme med en fullgod forklaring på, men å bevise at den finnes er noe ganske annet! Dytt tastaturet ditt utfor pulten din, og se hva som skjer... :lol:

Lenke til kommentar
Spøkelser er bare vissvass. Jeg tror ikke på noe som ikke kan bevises vitenskapelig.

Da tror du vel ikke på tyngdekraften heller da ! For den kan heller ikke forklares vitenskapelig...så poenget mitt er at man kan ikke stole blindt på vitenskapen :wink:

Gravitasjon kan kanskje ikke forskerne komme med en fullgod forklaring på, men å bevise at den finnes er noe ganske annet! Dytt tastaturet ditt utfor pulten din, og se hva som skjer... :lol:

Å bevise at tyngdekraften finnes er ikke noe problem, men å forklare den er noe annet.

Vitenskapen kan ikke forklare paranormale ting og ikke kan den bevise at slike ting ikke eksisterer heller ;)

Lenke til kommentar
Spøkelser er bare vissvass. Jeg tror ikke på noe som ikke kan bevises vitenskapelig.

Da tror du vel ikke på tyngdekraften heller da ! For den kan heller ikke forklares vitenskapelig...så poenget mitt er at man kan ikke stole blindt på vitenskapen :wink:

Gravitasjon kan kanskje ikke forskerne komme med en fullgod forklaring på, men å bevise at den finnes er noe ganske annet! Dytt tastaturet ditt utfor pulten din, og se hva som skjer... :lol:

Å bevise at tyngdekraften finnes er ikke noe problem, men å forklare den er noe annet.

Vitenskapen kan ikke forklare paranormale ting og ikke kan den bevise at slike ting ikke eksisterer heller ;)

 

Amen...

 

Gjenferd/spøkelser kan ikke motbevises! Heller ikke bevises tho :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...