Gå til innhold

Folk som bare MÅ kritisere/mobbe andre bør få ban!


Anbefalte innlegg

[*] Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig quoting, samt dårlig bruk av emnefeltet, blir sett på som upasselig, og kan sensurerest eller endrest av moderatorer.

Men, husk alltid at det finnes mennesker som har lese- og skrivevansker. En kritiserer aldri andre for skrivefeil eller grammatiske feil.
Disse to tingene er det enkelte brukere som rett og slett ikke greie å følge. Av og til bare MÅ enkelte komme med kommentrer som på ingen måte hører hjemme i diskusjonen. Kan ta for meg et eksempel. Thomas :-) (bruker han som eksempel fordi det er et godt eksempel og ikke fordi jeg vil henge han ut eller noe...). Ser ut til å være en hyggelig kar, men han er døv (intet negativt i det, hvis noen lurer...). Dette gjør at han har problemer med å skrive 100% riktig. Reslutatet blir at hver eneste gang han poster, bare MÅ noen kommentere hans problem med rettskrivning, og til slutt blir de fleste, av postene jeg har lest, stengt. Dette fordi diskusjonen rett og slett har godt for langt og at tema ikke diskuteres lenger. Dette er et alvorlig problem. Thomas :-) har sin fulle rett til å bruke dette forumet, og derfor synes jeg at folk som ikke greier å holde munnen lukket og bare MÅ kommentere bør få en hard straff. Reglene her sier jo tross alt at man skal være hyggelige mot hverandre, og det er IKKE det alle er mot Thomas :-) i dette eksemplet.

 

Hittil kan jeg ikke si at moderatorene har tatt dette alvorlig nok. Dog har noen fått perm pga sine meninger om andre, men det er ikke nok at bare noen blir tatt. De fleste bør faktisk bli tatt. Det er ikke morsommt å få en kommentar slengede fra en vilt fremmed person som man ikke kjenner om at man er dum eller ser ut til å ha et problem når man i virkligheten også blir mobbet av samme grunn av andre som man kjenner. Selv små sleng kommentarer sårer andre, selv om den ser aldeles uskyldig ut.

 

I Thomas :-) sitt tilfelle ser det ut til å bedre seg. Har lest en del av postene hans og fortsatt er det noen som kommer med en tåplig kommentar, men det er heldigvis ikke så ille som det var i april.

 

Synes derfor at folk som ikke greier å holde munn bør få litt ferie til å tenke over ting på

 

En ting til: Forumet er et tilbud og ingen rettighet ;)

 

Edit: en lang ban var vel en dårlig ide fra min side... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott !

Bra at noen tar opp de få problemene vi har her på forumet.

Er enig i at folk som har litt problemer med å skrive riktig osv. ikke skal mobbes av den grunn.

 

Hvordan hadde du likt det, hvis noen påpekte HELE tiden at du skrev feil der og der ?

Dette er ikke ett perfeksjonistisk (sikkert skrivefeil) forum !

Det er lov å gjøre en feil.

Lenke til kommentar

jeg mener at folk skal holde seg til bokmål(nynorsk) ikke en eller annen dialekt.Det er litt kjedelig for folk og måtte lese i gjennom et svar eller topic mange ganger bare for og forstå sammenhengen.

kunne selv mye mer tenkt og skrevet på dialekt men da kommer jeg til og få mange hendvendelser om at ingen skjønner hva jeg skriver.

Når du klarer og skrive bokmål(nynorsk) i brev/mail på skolen/jobben så bør du jo også klare det her.

Lenke til kommentar

[*] Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig quoting, samt dårlig bruk av emnefeltet, blir sett på som upasselig, og kan sensurerest eller endrest av moderatorer.

Men, husk alltid at det finnes mennesker som har lese- og skrivevansker. En kritiserer aldri andre for skrivefeil eller grammatiske feil.
Disse to tingene er det enkelte brukere som rett og slett ikke greie å følge. Av og til bare MÅ enkelte komme med kommentrer som på ingen måte hører hjemme i diskusjonen. Kan ta for meg et eksempel. Thomas :-) (bruker han som eksempel fordi det er et godt eksempel og ikke fordi jeg vil henge han ut eller noe...). Ser ut til å være en hyggelig kar, men han er døv (intet negativt i det, hvis noen lurer...). Dette gjør at han har problemer med å skrive 100% riktig. Reslutatet blir at hver eneste gang han poster, bare MÅ noen kommentere hans problem med rettskrivning, og til slutt blir de fleste, av postene jeg har lest, stengt. Dette fordi diskusjonen rett og slett har godt for langt og at tema ikke diskuteres lenger. Dette er et alvorlig problem. Thomas :-) har sin fulle rett til å bruke dette forumet, og derfor synes jeg at folk som ikke greier å holde munnen lukket og bare MÅ kommentere bør få en hard straff. Reglene her sier jo tross alt at man skal være hyggelige mot hverandre, og det er IKKE det alle er mot Thomas :-) i dette eksemplet.

 

Hittil kan jeg ikke si at moderatorene har tatt dette alvorlig nok. Dog har noen fått perm pga sine meninger om andre, men det er ikke nok at bare noen blir tatt. De fleste bør faktisk bli tatt. Det er ikke morsommt å få en kommentar slengede fra en vilt fremmed person som man ikke kjenner om at man er dum eller ser ut til å ha et problem når man i virkligheten også blir mobbet av samme grunn av andre som man kjenner. Selv små sleng kommentarer sårer andre, selv om den ser aldeles uskyldig ut.

 

I Thomas :-) sitt tilfelle ser det ut til å bedre seg. Har lest en del av postene hans og fortsatt er det noen som kommer med en tåplig kommentar, men det er heldigvis ikke så ille som det var i april.

 

Synes derfor at folk som ikke greier å holde munn bør få en god og lang ban til å tenke over ting

 

En ting til: Forumet er et tilbud og ingen rettighet ;)

 

Akkurat nå dreit du deg voldsomt ut. Fordi Thomas som du beskytter nå er tatt i å være en sau (fjortiss eller .no) som har hatt det kjempegøy med å leke døv, alle postene hans er bare tull!

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare lest 3 av Thomas sine tråder, men hver gang så har han fått kommentarer som "lær deg norsk" osv. :grumpy:

Det jeg lurer på er hvorfor skriver folk det når det står i signaturen hans at han er døv?! Med rødfarge så vi andre skal kunne se det bedre til og med.

 

Flere og flere sier også at forumet har blitt ett fjortiss forum. Det skal jeg egentlig være enig i, men alle er vel ikke uten skyld (meg inkludert). F.eks nye brukere som registrerer seg pga de har et problem de trenger hjelp til, lager en tråd og får "søk på forumet! tatt opp mange ganger før!" eller "google" til svar.

Jeg vet med meg selv at jeg var også blant dem når jeg var mest aktiv her (noen mnd siden) og da skremmer vi vekk nye brukere som faktisk kan oppføre seg på en skikkelig måte.

Syns alle bør ta litt ansvar så vi kan få et ordentlig forum og heller luke dem som ikke er interisert i dette!

 

Med å ta ansvar mener jeg å ikke svare på helt meningsløse tråder, spam/telleposter, si ifra om useriøse/barnslige brukere o.l.

Lenke til kommentar

dette skulle da være en topic om skrivefeil/kritisering/mobbing osv.

Nå har den nå altså blitt en tråd om tomas er døv eller ikke.

Men siden diskusjonen er i gang så får jeg være med da.

Personligt TROR jeg at tomas som vi snakker om her er en helt normal gutt som mest sannsynlig er rundt 14 år og ler rumpa av seg hver gang noen flamer han mens andre beskytter han fordi han er døv.

Jeg KAN ta feil men det er slik jeg TROR det henger sammen

Lenke til kommentar

Akkurat nå dreit du deg voldsomt ut. Fordi Thomas som du beskytter nå er tatt i å være en sau (fjortiss eller .no) som har hatt det kjempegøy med å leke døv, alle postene hans er bare tull!

har dessverre ikke hatt tid til å gå igjennom alle trådene som han har skrevet. HVIS dette skulle stemmer så vil jeg si at det jeg ikke har dreiti meg ut. Her handler det om hva folk sier om andre. Når noen sier at han/hun har et problem/sykdom ol. så skal man ikke komme og hakke ned på personen bare fordi man misstenker at det ikke stemmer. Tenk om det da stemte ;) Kan love deg at slike sleng kommentarer ikke er morsomme spesielt når det kommer fra folk man ikke kjenner, tro meg.

 

Forresten så tillegger du meg meninger som jeg ikke har uttalt meg noe om. Jeg bekytter han ikke, jeg bruker bare han som et eksempel på at folk ikke greier å godta andre...

Lenke til kommentar
dette skulle da være en topic om skrivefeil/kritisering/mobbing osv.

Nå har den nå altså blitt en tråd om tomas er døv eller ikke.

Men siden diskusjonen er i gang så får jeg være med da.

Personligt TROR jeg at tomas som vi snakker om her er en helt normal gutt som mest sannsynlig er rundt 14 år og ler rumpa av seg hver gang noen flamer han mens andre beskytter han fordi han er døv.

Jeg KAN ta feil men det er slik jeg TROR det henger sammen

 

Helt enig

Lenke til kommentar

Akkurat nå dreit du deg voldsomt ut. Fordi Thomas som du beskytter nå er tatt i å være en sau (fjortiss eller .no) som har hatt det kjempegøy med å leke døv, alle postene hans er bare tull!

har dessverre ikke hatt tid til å gå igjennom alle trådene som han har skrevet. HVIS dette skulle stemmer så vil jeg si at det jeg ikke har dreiti meg ut. Her handler det om hva folk sier om andre. Når noen sier at han/hun har et problem/sykdom ol. så skal man ikke komme og hakke ned på personen bare fordi man misstenker at det ikke stemmer. Tenk om det da stemte ;) Kan love deg at slike sleng kommentarer ikke er morsomme spesielt når det kommer fra folk man ikke kjenner, tro meg.

 

Forresten så tillegger du meg meninger som jeg ikke har uttalt meg noe om. Jeg bekytter han ikke, jeg bruker bare han som et eksempel på at folk ikke greier å godta andre...

 

Nei hvis du følte deg flamet så var det ikke deg jeg hadde lyst å flame :wink:

Lenke til kommentar

Bare sånn observasjon.... Selv om han er døv, burde han vel kunne norsk? Egentlig burde han kunne det enda bedere, ettersom det er et viktig hjelpemiddel for og kommunisere med folk som ikke vet han er døv... Og hvis du(du, som hvem som helst) ser på postene, så svarer han liksom på 1 av 10 sp... Og da svarer han MERKELIG... Virker som det er Thomas som bare kjeder seg... Greit, skal ikke disse folk pga grammatikfeil, men Thomas er ikke riktige karen og trekke inn i diskusjonene..... Og hvorfor bry seg i dete hele tatt.. De som ikke har noe annet og gjøre, må jo skrive "Ahh... Han kan ikke skrive,men se det kan jeg" ellers får de ikke vist at de kan det... Bare dritt i dem, og overse postinga dems... Eller rett og slett la mod. BANNE DE STYGGE FOLKA

Lenke til kommentar
Bare sånn observasjon.... Selv om han er døv, burde han vel kunne norsk? Egetlig burde han kunne det enda bedere, ettersom det er et viktig hjelpemiddel for og kommunisere med folk som ikke vet han er døv... Og hvis du(du, som hvem som helst) ser på postene, så svarer han liksom på 1 av 10 sp... Og da svarer han MERKELIG... Virker som det er Thomas som bare kjeder seg... Greit, skal ikke disse folk pga grammatikfeil, men Thomas er ikke riktige karen og trekke inn i diskusjonene..... Og hvorfor bry seg i dete hele tatt.. De som ikke han noe annet og gjøre, må jo skrive "Ahh... Han kan ikke skrive,men se det kan jeg" ellers får de ikke vist at de kan det... Bare dritt i dem, og overse postinga dems... Eller rett og slett la mod. BANNE DE STYGGE FOLKA

 

Hva med holdningen til flere av brukerene her? Det er det som er hovedproblemet slik jeg ser det.

 

Et eks: En med lese og skrive vansker har et data relatert problem og registrerer seg her i håp om hjelp. Å la oss si han er litt redd for å lage en tråd fordi han er redd vi andre ikke skal forstå hva han mener og han ikke vil kunne forklare det. De første svarene han får er av typen "lær deg norsk", "skjønner ikke dritten av hva du mener" osv. Det hjelper jo ikke akkurat på selvtilliten hans!

 

Kjenner også to stk med lese og skrive vansker og vet hvor vanskelig det er for dem å skrive ting som andre skal lese eller lese mens andre hører på. Og med sånne kommentarer er ikke akkurat til hjelp.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...