Gå til innhold

Enkeltenmnestudent ved UiO, lett å få 30 studiepoeng?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har tenkt å prøve å få meg 30 studiepoeng ved UiO til høsten som enkeltemnestudent. Delvis fordi jeg har lyst til å prøve meg på å være student før jeg starter på hovedutdanningen min, og for å få det ene skolepoenget som 30 studiepoeng gir.

 

Det jeg lurer på er om det er vanskelig å få tatt 30 studiepoeng som enkeltemnestudent, er det som regel ikke flere fag igjen når vi skal melde oss på fag? Er ikke så farlig om fagene ikke har noen sammenheng, er som sagt ikke det som er det viktigste for meg.

Endret av Kaare_Jay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hørtes litt tomsete ut. Er det ikke mye lettere å melde seg på et studie med fastsatt studieplan? på den måten har du også medstudenter som tar samme fag som deg, og du får den sosiale biten av studiet i tillegg til den faglige.

Det vil vel også se litt rart ut på CV'en med "diverse universitetsfag" høsten 2010, fremfor et årsstudium e.l.

Lenke til kommentar

Jeg tar ikke fagene for å få noe faglig utbytte for så å bygge videre på det. Tar de for å få det ene skolepoenget så jeg er enda sikrere på å komme inn på 1. valget mitt i 2011. Kunne selvsagt tatt årsstudium, men skal til utlandet første halvår neste år for å gå på skole for å forbedre språkkunnskaper.

Endret av Kaare_Jay
Lenke til kommentar

Tja lett og lett.. Bare melde seg opp på nok det.

 

Meste jeg har tatt er 90 studiepoeng på et semester, så å finne 30 burde være lett.

 

Et lurt tips er ex.phil og ex. fac.

 

Edit:

 

Emner med undervisning i Høst 2010: http://www.uio.no/studier/emner/h10.html

 

Alle emner sortert etter fagområde:

 

http://www.uio.no/studier/emner/

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...