Gå til innhold

Hvorfor begrenser trådløs router (Linksys WRVS4400N) hastigheten på fiberlinja mi?!?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått fiberlinje på 30/30 Mbit fra Lyse og måler i tptest.se 31,5 ned og 45,6 opp til vanlig når jeg bruker hjemmesentralen fra altibox. Har prøvd både i bridged mode rett i pc'en og vanlig router-modus med DHCP.

 

Saken er at det er begrenset med innstillinger på denne hjemmesentral-boksen, så jeg vil gjerne bruke min gode gamle Linksys WRVS4400N som hovedrouter med DHCP.

 

Har derfor satt hjemmesentralen fra altibox i "bridged" og bruker den da bare som et vanlig modem som slipper alt gjennom til Linksysen.

 

Problemet er at nå måler jeg bare ca 20/20 Mbit :hmm:

 

Er det noe jeg ikke har fått med meg når det gjelder internett med høy hastighet i et par år gamle routere? Har aldri hatt så rask linje som nå, men trodde ikke linksys-routeren skulle ha kapasitetsproblemer, eller tar jeg feil her? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var merkeligt.

 

Du kan jo oppdatere firmware på routeren? Kanskje det hjelper, skjønner ikke at den skal begrense hastigheten din. Leste litt om den, virker som et skikkeligt produkt.

Hei og takk for svar :) Jeg har nettopp oppdatert til siste firmware, så det skulle være up to date på det området.

 

Og jeg tror det skal være en ok router som du sier. Synes det er forbanna merkelig jeg også! Har sjekket QoS, og den er disablet, så det skal ikke være noen begrensninger der heller.

 

Får besøk av en nettverks- og hardwareekspert i kveld, så jeg får se hva han finner ut. :whistle:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...