Gå til innhold

Artikkel: Elektronikk på gata


Anbefalte innlegg

Ja. PSU'en min døde for en tid siden. Og det tok meg 5 dager for å få ny... Tenk da. Om jeg den dagen den døde bare kunne forlatt leiligheten i en liten time og komme hjem med ny PSU.

Eller bare stukket hodet utenfor døra og spurt en random om han gadd å fikse den mot en hamburger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. PSU'en min døde for en tid siden. Og det tok meg 5 dager for å få ny... Tenk da. Om jeg den dagen den døde bare kunne forlatt leiligheten i en liten time og komme hjem med ny PSU.

Eller bare stukket hodet utenfor døra og spurt en random om han gadd å fikse den mot en hamburger.

Or dat... Eventuelt selge babysøstra mi for en ny pc. Alt er mulig.

Lenke til kommentar

Ooooh crap! Kvifor kan ikkje Noreg ha slike kjøpesenter også? Her eg bur har vi fire matbutikkar, Rema, Bunnpris, Kiwi og Coop Prix, vi har tre bensinstasjonar og sikkert seks-sju klesbutikkar. Dette er ei bygd med rundt 4000 innbyggjarar. Kva om berre éin av desse butikkane vart bytta ut med ei slik elektronikksjappe? Det ville vore såå digg! :D

 

Mmm, ønsketenking :love:

Lenke til kommentar

Jeg digger slike asiatiske marked, selv om man ofte kan finne akkurat de samme dingsene på eBay til lavere pris. Men det meste kan prutes på... :-)

Var i Hong Kong i fjor, og kjede-butikkene som Fortress og Broadway har omtrent samme produkter og priser som Elkjøp og Expert(minus reklamasjonsretten), men det kan være greit å gå dit først for å sjekke priser og utvalg så man vet hva man kan prute på i de mindre butikkene. Flere kjøpesenter fulle av elektonikk/gadgets/data/fotobutikker rundt Mong Kok (ved Sai Yeung Choi street) der man kan gå rundt i timevis (og hvis man har med kjæreste som ikke er like gadget-fiksert kan hun gå rundt i Ladies Market et kvartal unna.... ;-) )

(Obs: På ladies market er det ting FOR damer som er til salgs, som klær, sko, håndvesker osv. ;) Rundt f.eks. Sham Shui Po er det både elektronikk og den andre typen ladies market... )

Endret av asdfteam
Lenke til kommentar

Var i Hong Kong i fjor, og kjede-butikkene som Fortress og Broadway har omtrent samme produkter og priser som Elkjøp og Expert(minus reklamasjonsretten), men det kan være greit å gå dit først for å sjekke priser og utvalg så man vet hva man kan prute på i de mindre butikkene. Flere kjøpesenter fulle av elektonikk/gadgets/data/fotobutikker rundt Mong Kok (ved Sai Yeung Choi street) der man kan gå rundt i timevis (og hvis man har med kjæreste som ikke er like gadget-fiksert kan hun gå rundt i Ladies Market et kvartal unna.... ;-) )

(Obs: På ladies market er det ting FOR damer som er til salgs, som klær, sko, håndvesker osv. ;) Rundt f.eks. Sham Shui Po er det både elektronikk og den andre typen ladies market... )

Man skal ikke glemme å nevne at i HK (Hong Kong, ikke Hovedkort), om man handler på Fortress og Broadway og de andre store som pryder alle deler av HK så får man med masse ekstra utstyr. Jeg kjøpe et digikamera av typen Olympus tough (1-2000 spenn+/-) og fikk med ekstra batteri, bæretaske til kameraet, minnekort (er ikke sikker på om det er standard at det følger med alle kameraer) og kamerastand. Det er kult det!

 

Men jeg synes ikke MK (Mong Kok) sine data kjøpesentre er geek nok. Jeg foretrekker Golden Computer Centre v/ Sham Shui Po. Er åpnet en ny en for noen år siden som visstnok heter Super Golden Computer Centre hvis jeg ikke husker feil. (PS! Sham Shui Po er også kjent som Red Light District, så man skal ikke si det altfor høyt i HK at der koser man seg).

 

Rettelse: Ladies market selger de andre ting som også selges. Pynte ting og den slags, leker for barn, også gutteklær har innvadert denne scenen. Men jeg anbefaler sterkt å IKKE handle på disse plassene ettersom kvaliteten er noe dritt. Er bruk og kast klær. Fargen viskes av ved et par vask. Vesker derimot er jo greit, så lenge man ikke vasker dem. Dårlig materiale, men holder seg fint så lenge man behandler dem fint.

 

Ellers, HK har sine data mekka. Der er det en fryd å handle! :D

Endret av nadezico
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...