Gå til innhold

[Løst] Jobb uten utdanning


Anbefalte innlegg

Hei, jeg går for øyeblikket på IKT-Servicefag på VGS, men har overhodet ikke lyst til og jobbe med dette. Jeg lurer på om noen vet om noen jobber som man ikke trenger utdanning for som tjener ganske ok til livets opphold. Har sett på søppelmann(vet ikke det "pene" navnet) også har jeg hørt at selgere kan tjene godt.(fortell gjerne om du vet noe om disse selger jobbene)

 

Er forsåvidt 17 år(18 i juli)

 

Takk på forhånd

-Mr.Tumuz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan tjene ganske greit som selger. Tjener selv relativt godt i forhold til hvor lite jeg jobber, og vet om folk som tjener 4-500.000 kr i året på dette, noe som er relativt greit da yrket ikke krever noen som helst utdanning.

 

Problemet er at du må være flink, du må aldri gi opp, og det kan både være lett og vanskelig. Uansett hvor gode tanker du har om deg selv, er dette et yrke du mest sannsynlig ikke vil orke å gjøre resten av livet. Det er psykisk stressende, og du vil nok lite sannsynlig holde ut i mange år, men du kan samtidig tjene mye penger de årene da :)

 

Dessuten blir du glad og ser provisjonen som ekstra cash, men til slutt blir de en vane av lønna di, og du blir derfor mer stressa om du ikke klarer å oppnå den lønna du vil. Dette er jo egentlig ikke negativt, men det sliter deg litt psykisk og er farlig om du har faste utgifter, men noe man fint kan leve med hvis du kun går utifra timeslønn til utgifter hver måned.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Resell4: Er ikke forsent for en utdanning, men det orker jeg rett og slett ikke nå av personelige grunner.

 

MrLG: Har også hørt om selgere som tjener såpass mye og det høres veldig atraktivt ut. Kan jeg spørre hvor du jobber? hvor mye du jobber? har du noen annen relevant info?

Lenke til kommentar

Resell4: Er ikke forsent for en utdanning, men det orker jeg rett og slett ikke nå av personelige grunner.