Gå til innhold

Vuvuzela i VM. Rett eller galt?

Latias

VM  

268 stemmer

1. 1. Burde vuvuzelaene være forbudt under VM?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet (endret)

Ronaldo har nok mislikt kubjeller også, men han respekterer at det brukes.

Drillo liker heller ikke vuvuzela.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Vuvuzela burde være bannlyst fra alt som heter fotball! Det dreper VM.

Isteden for sang og klapping osv hører vi bare summing. Kjedelig ubetydelig summing!

Skrevet

Synes Vuvuzelaen er sjarmerende jeg. Kanskje litt irriterende i lengden, og sikkert enda mer irriterende for spillerne, men hva så? Man kan ikke forby høylytte supportere! Spillerne får bare venne seg til lyden. Likt for begge lag. :p

Om det er fare for hørselskader så får publikum kjøpe seg ørepropper.

Skrevet

Om det er fare for hørselskader så får publikum kjøpe seg ørepropper.

Mener å ha hørt at det er utsolgt for ørepropper der nede.

Skrevet (endret)

Om jeg hadde betalt for å reise ned å oppleve VM hadde halve poenget for min del vært å få oppleve atmosfæren og fotballkulturen i Afrika. Som de fleste har fått med seg dreier dette VM seg om langt mer enn bare fotballen. Å forby vuvuzelaene ville være som å forby allsang på engelske fotballstadioner. Vi har ikke eneretten på fotballen her i Europa slik at vi kan sitte å diktere hvordan det skal gjøres i andre deler av verden. Nå er vi i Afrika.

Endret av bruno99
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Ærlig talt. I VM er jo fotballen veldig sentralt, og hvis disse vuvuzelaene forstyrrer spillerene såpass mye, så må noe gjøres.

Jeg blir gal bare å høre dem fra TV'en. Tenk hvordan de oppleves der nede da! :cry:

Endret av SaitekQ
Skrevet

VM skal da handle om fotballen, ikke kulturen i landet det spilles i. Når 95% av vuvu-spillerne er nøytrale afrikanere på en England-USA kamp, er det jo bare plagsomt for de som er der for å supporte landet sitt.

Skrevet

Helt klart Bytex. Som jeg skrev over så er det mye koseligere med sang og klapping og jubel, isteden for noe som høres ut som 10 millioner hissige bier.

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet (endret)

Bytex:95% av prosentregningen du sa nå er reint bull som du tok ut av din egen ræv.

Endret av Slettet-D7I5Gr2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...