Gå til innhold

hoppa fra 30m høg bru


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

håper for all del det er vann under! ;P

men hvis du absolutt skal hoppe, er det vel "spikern" som gjelder

ja det er vatn under og eg veit dybden er god :p det einaste eg ikkje veit er korleis eg bør treffe vatne. har hørt at det er som å treffe bakken frå 10m når du hoppe frå 30m i vatne.

Lenke til kommentar

om det er dumt er vel en vurderingsak

 

vis du googler 100ft bridge jump(som er litt mer en 30 meter vel), eller 30 meter bro hopp så får du litt forskjellige treff.

spesielt på engelsk, da er det både folk som er filmet som hopper og artikler om folk som har tatt selvmord...

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Det vil være som å hoppe rett i asfalten pga overflatespenningen ikke brytes umiddelbart.

Kommer du i LITT feil vinkel er du kjøttdeig. Tullete.

 

Det er en grunn til at å hoppe fra broer er den mest brukt selvmordsmåten.

 

Men sett at du IKKE dør, bare knekker begge beina eller ryggen og må sitte i rullestol resten av livet..hvor kult og awesome og radical er ikke det?

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det vil være som å hoppe rett i asfalten pga overflatespenningen ikke brytes umiddelbart.

Kommer du i LITT feil vinkel er du kjøttdeig. Tullete.

 

Ja, det lurte jeg på, hvor går grensen før det blir som og hoppe på asfalten. 30 meter hørtes farlig ut. Ikke gjør det!

Lenke til kommentar

Synes det virker litt for høyt, men kjenner folk som har hoppet fra så mye som 22 m.

 

Her gjelder i hvert fall regelen om at man bør ha sandaler/sko hvis man hopper fra høyere enn 10 meter. For å ha kontroll bør du "flakse"/"gå i lufta" litt kontrollert eller grabbe foten din eller whatever, for så å strekke deg ut til "spiker" med tåspissene nedover når du nærmer deg...

 

Vet ikke hvor mye du har hoppet fra før, men du bør uansett øke høyden gradvis...

Lenke til kommentar

Trenger ikke ha sko over ti meter, du må bare passe på å spisse foten - altså gå på tå.

 

Det jeg ville anbefalt (funker for 20-ish UTEN problem) er å finne et sted hvor vannet ikke er helt flatt. Litt strømninger eller bevegelser gjør treffet mye mykere.

 

Så hopper du i spiker. Ikke hopp mye utover, slipp deg heller ned. Armene langs kroppen, stå på tå - og akkurat i det du bryter vannflaten så lar du armene gli ut i en T (håndflaten nedover), samtidig som du krøller sammen beina til en slags ball. Da får du maks brems og slipper å gå så sykt dypt under.

 

Dette, naturligvis kun hvis du faktisk SKAL hoppe. Vil anbefale deg å tenke ekstra godt gjennom det uansett :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For det første burde du ikke begynne med 30m! Start med 10m i svømmehallen, lær deg å rette deg opp i fritt fall. Din evne til å gjøre dette er avgjørende for om du overlever.

 

Velg en dag med litt bevegelse i vannet. Er det blikkstille, vil det være det samme som å treffe asfalt (dvs du knekker i beste fall bare tærne..)

 

Ha et støtteapparat rundt deg når du gjennomfører, helst noen som kan livredning og er svømmedyktig!

 

Med en gang kroppen er under vann, gjør deg så stor som mulig. Bøy beina litt frem- eller bakover slik at du går mer bortover enn nedover..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...