Gå til innhold

hoppa fra 30m høg bru


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en kompis hoppa fra 24 meter og landa helt rett med beina først, han knuste ribbebeina og fikk en lunge punktert, ikke langt unna døden!

hvisdu lander med beina først helt rett som du sier, hvordan knuser man da ribbebeina? nedslagskraften vil jo forplante seg opp fra føttene gjennom kroppen så anklene burde vel i det tilfellet knukket først.

Lenke til kommentar

hoppa vell rett, men mista litt balanse i lufta, det var ikke masse. Han besvimte og fløyt opp sammen med masse blod... skal vell helst stupe fra disse høyder!

det er farligere å stupe en å gå med beina først, jeg har klart å rive en stabilisatormuskel i skuldra på et stilestående stup fra 2 meters høyde.

 

det som er helt sikkert er at kameraten din har hatt utrolig dårlig teknikk og gjort det meste feil. eller så har hann hatt utrlog masse uflaks.

 

armene bruker du for balanse på vei ned, rett før du treffer må de enten inn til kroppen eller over hodet(omvendt stup). jeg ville gjort det siste.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

hoppa vell rett, men mista litt balanse i lufta, det var ikke masse. Han besvimte og fløyt opp sammen med masse blod... skal vell helst stupe fra disse høyder!

det er farligere å stupe en å gå med beina først, jeg har klart å rive en stabilisatormuskel i skuldra på et stilestående stup fra 2 meters høyde.

 

det som er helt sikkert er at kameraten din har hatt utrolig dårlig teknikk og gjort det meste feil. eller så har hann hatt utrlog masse uflaks.

 

armene bruker du for balanse på vei ned, rett før du treffer må de enten inn til kroppen eller over hodet(omvendt stup). jeg ville gjort det siste.

er ikke lett å holde kroppen rett når man hopper så høyt, luftmotstand og vindt kan lett få deg ut av balanse. har selv droppet 15 m kilpper på ski og har opplevd d :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har selv hoppet fra 21m klippe. Bruer holder jeg meg langt unna siden det er noe vanskeligere å holde balansen ved å hoppe pga du ikke har mulighet til løpefart som gjør det lettere å stabilisere seg i luften, sko er heller ikke et must, må bare lære deg til å ikke lande platfot. Og du kommer ikke langt under vann heller, vannet stopper deg uansett på ca 3-5m med menneskets masse :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...