Gå til innhold

Junifest 2010 - Carmelita - Farger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker: Carmelita

Utfordring:

Jeg skal fokusere på farger og mangel på farger. Det være seg svart/hvitt, vanlig farger, sepia (håper jeg slipper unna) osv.

I tillegg skal jeg prøve å ta en del bilder som handler som relasjoner. En relasjon er et forhold/sammenheng til noen/noe. Så det kan jo i grunn være ganske mye.

Jeg håper på å finne meg noen kameravillige personer, men det blir nok noe selvportrett denne gangen også.

Deltakernivå: Entusiast

Utstyr: Nikon D200, Nikkor 50mm F/1.8, Sigma 30mm F/1.4 og Sigma 50-150mm F.2.8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det ikke vanskelig å ha sympati for temaet ...

Bladene i forgrunnen har for meg to effekter:

(i) det blir ikke et stereotypisk «hei, her sitter jeg på en stein i vannet»-bilde. Bra!

(ii) føler meg som en heller lummer kikker -- er det jeg som ligger der i busken, og du som vil unngå kontakt? Skummelt!

Gleder meg til å følge tråden!

Skrevet (endret)

Jepp, jeg skal følge med her. Du startet sterkt (på flere nivå) og dagens ble så annerledes at det viser at du behersker flere sjangere.

:thumbup:

Godt jobbet! En god start på en utfordring jeg gleder meg til å følge med på. Greit med noen fotografiske avbrekk på jobb :)

Dette er ting jeg liker å høre. Tusen takk! :)

3. juni - Et glimt av lys

post-132318-1275639601,8467_thumb.jpg

Et helt annet motiv i dag også.

EDIT: Har lastet inn bildet i en mindre versjon. Gikk visst litt fort i svingene i går.

Endret av carmelita
Skrevet

Det første bildet ditt er praktfullt komponert. Enig med Euklid at man får et slags ekkel kikker-feeling. Kattebildet var en god kontrast med et mer sommerlig og lystig preg.

Likte også dagens bildet og måten lyset i midten virker skikkelig konsentrert i forhold til resten.

Skrevet

Det første var meget godt komponert. Som andre også har nevnt gjør bladene veldig mye for bildet! Jeg likte det siste også, men det var kanskje litt stort? :p

Skrevet

4. juni - Just hit a note

post-132318-1275698680,0718_thumb.jpg

At det går ann å kutte tuppen av skoen. Tuppen av skoen!?!?! Dumme, dumme Ingvild.

Jeg har tatt bandbilder for første gang i dag. Et bittelite småband som gir seg nå, men som skal selge EP-en sin først. De var overhode ikke vant til å stå foran kamera, men jeg prøvde mitt beste.

Skrevet

Katteportettet var fint. OG jeg har litt å sammenlikne med, både av egne og andres forsøk. :yes:

Synes du har fanget en ettertenksom og vakker pus i naturlige omgivelser, med glade farger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...