Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bort med Commando,tuben og kniving som secondary =P

 

Vekk med kniving??

 

JEg vil ha det slik at det å knive noen ikke skal være en refleks handling sånn som det er nå. Det burde være slik som på CS, trykk en gang for å få frem kniven og en gang til for å bruke den. Blir for dumt at man kan knive lynraskt med våpen i begge hender.. Alle våpen burde knuse en tulling med commando, så fremt han ikke kommer bakfra.

 

Jepp. burde vere sånn som i CS.

 

Fjerne kniving og heller slå med våpnet:D

 

Jepp. burde vert sånn. Hadde vert mye gøyere:D Hørt at IW skal til EA. Er det sant??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, hvorfor rett og slett ikke fjerne alt, så kan man løpe om kapp eller noe!

 

Har sagt det en million ganger før, men det er bare noobs som klager over at ting er noobish. De "kule" gutta tror liksom at promods osv betyr at man er den ultimate gamer, men fakta er at man dummifiserer et spill fordi man ikke klarer å kontre de forskjellige elementene et spill består av, man er med andre ord så langt fra pro som det går an å komme. Ser man på seg selv som guds gave til gaming så bør man takle alle forhold og slutte å whine om alt mulig som man påstår er ubalansert. Det er noe som heter å ta igjen med samme mynt!

 

Jeg har spilt ca. 550 timer MW2 siden februar. Har også lest enorme mengder stoff om spillet på nett. Da kommer man over ufattelig mye grining om ting som er overpowered osv. Den første linja var genial, lo så de andre på kontoret lurte på om det hadde rabla for meg. Er enig i resten av innlegget ditt også. Det er selvfølgelig visse ting som kan være frustrerende til tider, men det går som regel greit. Det desidert største problemet med MW2 er cheaters spør du meg!!!

 

Just my two cents :)

Lenke til kommentar

Ja, hvorfor rett og slett ikke fjerne alt, så kan man løpe om kapp eller noe!

 

Har sagt det en million ganger før, men det er bare noobs som klager over at ting er noobish. De "kule" gutta tror liksom at promods osv betyr at man er den ultimate gamer, men fakta er at man dummifiserer et spill fordi man ikke klarer å kontre de forskjellige elementene et spill består av, man er med andre ord så langt fra pro som det går an å komme. Ser man på seg selv som guds gave til gaming så bør man takle alle forhold og slutte å whine om alt mulig som man påstår er ubalansert. Det er noe som heter å ta igjen med samme mynt!

 

Jeg har spilt ca. 550 timer MW2 siden februar. Har også lest enorme mengder stoff om spillet på nett. Da kommer man over ufattelig mye grining om ting som er overpowered osv. Den første linja var genial, lo så de andre på kontoret lurte på om det hadde rabla for meg. Er enig i resten av innlegget ditt også. Det er selvfølgelig visse ting som kan være frustrerende til tider, men det går som regel greit. Det desidert største problemet med MW2 er cheaters spør du meg!!!

 

Just my two cents :)

Helt enig, deilig å høre noen snakke litt fornuft.

 

Spiller man med den beste taktikken, er man langt mer kraftig enn Noobtubers, og Commando folk. Bruk scavanger, stopping power og ninja med en AR med silencer og spill taktisk. Jeg tror folk glemmer hvor effektivt det er å være stille i dette spillet, lytte til skritt og søke dekning. Er faktisk en stor fordel å bruke dette setupet mot en som bruker smg/commando.

 

Iforhold til CoD4, er det langt lettere å bygge opp lange killstreaks på mw2.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke at det finnes folk som bruker "feige" taktikker, problemet ligger i at MANGE bruker det, til en hver tid. Det gjør at du må forandre spillestilen for å kontre noobtubers og commandofolk. Ikke noe galt i å endre spillestilen etter forholdet, men problemet eri at du i mange tilfeller er nødt til å bruke "taktikk B" hele tiden, når man liker å spille med "taktikk B".

 

Samtidig er det veldig irriterende at det er enkelt å skaffe kills med noobtube, som også har en lav risk:reward ratio i forhold til godt taktisk spill f.eks. 

 

Sier ikke at sånne knivere og noobtubes ikke bør være med i Black Ops, men vil mye heller at skillkurven går mye høyere. Slik at man kan må være genuint god for å bli god med noobtube. Og om man da er god med noobtube, blir det ikke en feig spillestil, men en "vanlig" en.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Problemet er ikke at det finnes folk som bruker "feige" taktikker, problemet ligger i at MANGE bruker det, til en hver tid. Det gjør at du må forandre spillestilen for å kontre noobtubers og commandofolk. Ikke noe galt i å endre spillestilen etter forholdet, men problemet eri at du i mange tilfeller er nødt til å bruke "taktikk B" hele tiden, når man liker å spille med "taktikk B".

 

Samtidig er det veldig irriterende at det er enkelt å skaffe kills med noobtube, som også har en lav risk:reward ratio i forhold til godt taktisk spill f.eks. 

 

Sier ikke at sånne knivere og noobtubes ikke bør være med i Black Ops, men vil mye heller at skillkurven går mye høyere. Slik at man kan må være genuint god for å bli god med noobtube. Og om man da er god med noobtube, blir det ikke en feig spillestil, men en "vanlig" en.

 

Helt enig i det du skriver, håper og tror de klarer å balansere de nevnte "problemene" i neste utgave..

 

Har to ønsker; Gjør kniven tregere og vanskeligere å bruke, teit at man faktisk kan dra frem en kniv og stikke noen før man klarer å trekke av å skyte minst 3-4 kuler. Det andre er selvsagt bedre balansering av eksplosiver. Det burde ikke gå an å nesten ha uendelig med noobtubes og RPG pga en perk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet er ikke at det finnes folk som bruker "feige" taktikker, problemet ligger i at MANGE bruker det, til en hver tid. Det gjør at du må forandre spillestilen for å kontre noobtubers og commandofolk. Ikke noe galt i å endre spillestilen etter forholdet, men problemet eri at du i mange tilfeller er nødt til å bruke "taktikk B" hele tiden, når man liker å spille med "taktikk B".

 

Samtidig er det veldig irriterende at det er enkelt å skaffe kills med noobtube, som også har en lav risk:reward ratio i forhold til godt taktisk spill f.eks. 

 

Sier ikke at sånne knivere og noobtubes ikke bør være med i Black Ops, men vil mye heller at skillkurven går mye høyere. Slik at man kan må være genuint god for å bli god med noobtube. Og om man da er god med noobtube, blir det ikke en feig spillestil, men en "vanlig" en.

 

Helt enig i det du skriver, håper og tror de klarer å balansere de nevnte "problemene" i neste utgave..

 

Har to ønsker; Gjør kniven tregere og vanskeligere å bruke, teit at man faktisk kan dra frem en kniv og stikke noen før man klarer å trekke av å skyte minst 3-4 kuler. Det andre er selvsagt bedre balansering av eksplosiver. Det burde ikke gå an å nesten ha uendelig med noobtubes og RPG pga en perk.

 

Jeg vil være i klubben deres! Det er faktisk rimelig enkelt (og SVÆRT tilfredsstillende i FFA med public chat) og kontre en fyr med commando/lightweight/marathon og tacknife på en kraftig pistol.

 

Problemet til mange online skytespill er at de spilles av folk uten et fnugg av kunnskap til krigføring generelt sett, samt at siden det ikke er noen straff ved å dø (man respawner jo om 10 sekunder med akkurat samme utstyr, ikke sant?) så blir folk generelt litt mer Rambo i forhold til hva en virkelig TF141 eller Rangers ville gjort i samme situasjon i virkeligheten, også de som har nevnte erfaring/opplæring i krigføring (og her tenker jeg på noe så simpelt som førstegangstjeneste).

 

La meg ta et eksempel fra PS2 online, i gamle SOCOM2. Jeg var i en klan som besto hovedsaklig av 14-16-år gamle kiddies, pluss meg (som da var fresh out of service) og en ire (som vel også var 19-20 år). Gjentatte ganger tapte vi matcher fordi kidsa heller jammet comms med prat om alt mulig dritt fremfor "2 hostile, going for objective". Endte med at jeg fant meg en litt mer voksen klan.

 

Sporet nå litt av i forhold til emnet om "Hva håper vi på?", men i en ultimat verden får man lobbyer for de som vil bedrive "årntli" krig (f.eks SnD Hardcore), og man får folk som vil gjøre som i MW2. En måte å gjøre dette på er selvfølgelig å ha restriksjoner på hvilket utstyr man kan ha og bruke i HC-lobbyen, f.eks fjerne ting som er totalt urealistisk som akimbo UMP .45, commandolightweightmarathonkniver, osv.

 

Naturligvis bør HC-lobby modereres og overvåkes og man bør kunne klage på visse spillere som ikke spiller etter de reglene man ikke får satt restriksjoner på (som f.eks ingen gung-ho spilling i SnD HC).

 

Sånn ellers synes jeg Black Ops ser OK ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...