Gå til innhold

Beste diablo 2 "kloner"


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har nå sittet og spilt Diablo 2 siden jeg sto opp idag, og venter som sikkert alt for mange andre spent på nummer 3 i serien.

Etter å ha spilt igjennom alle klassene igjen som jeg har gjort nesten hvert år siden det kom så har jeg lyst til å finne noen andre "diablo" spill å sysle med.

Jeg er kanskje ikke alene om akkuratt det.

Spill jeg har prøvd (samt en liten vurdering):

 

-Torchlight (Veldig enkelt og veldig diablo2, er vel en diablo 2 klone uten gåsetegn. Grunnet spillets kun 3 klasser så varer det ikke lenge. Samt at klassene deler mange av de samme skills ect.)

 

-Titan Quest (Det drar jeg frem til stadighet, det er jo helt nydelig. Begynner å bli litt lei av dette og etter masse prøving og feiling med klasse kombinasjoner. Klart ett av de beste "diablo klonene" som er på markede den dag i dag.)

 

-Loki (Veldig gøy og veldig spennende med mytologisk budskap samt. at de forskjellige klassene har HELT forskjellige verdener som dem spiller i. Jeg ble litt skuffet over at equipment requirements kun var hvert 5 level. Slik at om man er level 30, så må man vente helt til 35 før man kan oppgradere utstyret, noe som er alt for lenge. Utstyr burde jo ha "styrke ect" som requirement istede for kun level restrictions. Så der faller det igjennom.)

 

-Sacred 2 (Her er det nok å sette fingrene i. Mye muligheter for skills ect. og mye mer dybde og avanserte valg enn i de fleste andre "klonene". For all del, når du kjøper ett spill og får utdelt 3 dvd'er med spillet på skjønner du jo at det er stort og omfattende, noe det også er. Men er gått lei av dette også etterhvert)

 

-Dungeon Siege 2 (Veldig gøy, men blir veldig slitsomt om man skal spille igjennom det veldig mange ganger.)

 

-Divine Divinity (Omtrent gitt ut på samme tid som diablo 2 men ser jo ut som det er gitt ut 10 år før.)

 

-Legend, Hand Of God (Helt greit, men veldig enkelt og..tja, det bare ga meg ingenting.)

 

 

Noen som har noen andre tips til spill jeg kanskje kunne hatt glede av? Eventuelt andre spill verdt å nevne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd Sacred 1? Det begynner å dra på årene, men fortsatt er det en av de beste Diablo-klonene. Favoritten min der var vampyren. Hun er normalt menneskelig og sloss med vanlige våpen, men hun kan også bli forvandlet til en vampyr-form. Da vil hun få helt andre skills og blir en del sterkere, men hun tåler ikke lys så bra. Minner litt om varulv-druiden i Diablo 2, men bedre.

Lenke til kommentar

Hellgate er ikke verdt pengene imo, med mindre du finner det UTROLIG billig!

 

Greit nok jeg spilte det en del timer (10 kanskje maks), men man blir så utrolig lei! Veldige lite variasjon i monstre, veldig få forandringer i utsende der du drar, utrolig masse ubrukelig informasjon om stats og items etc, så du blir sittende å lure på hva som er bra og ikke etc. Finnes vel kanskje noen fan patcher eller no som fikser en del ting, men allikevel synes jeg det ligger rett under det å være et middels greit spill.

 

Men har hørt om et par spill som vist nok skal være gode diablo kloner. Har ikke fått spilt de selv da, but here goes.

 

The Witcher

Fate

Nox

 

Synd i grunn at Flagship gikk under, siden Mythos virket utrolig lovende! Prøvde beta og ble virkelig hekta!

Lenke til kommentar

Nox er veldig bra, men det er diskutabelt om det er en Diablo-klone. Det er betydelig mer lineært, og karakterutviklingen er mye mer kontrollert og sammenbundet med historiens progresjon. Til gjengjeld er det historien noe annerledes avhengig av hvilken klasse du spiller med, og alle klassene har et godt og gjennomtenkt repertoire av spells og abilities. Det har også et magisystem som ikke uten videre lar deg autosikte - skal du kaste ildkuler på folk, må du sikte på dem.

 

Diabloklone eller ikke, Nox er og blir et av mine favorittspill - om du får det til å fungere på nyere hardware/OS er det vel verdt noen gjennomspillinger. Multiplayer var også veldig morsomt, men den er død nå.

 

HGL er ikke så ille som enkelte skal ha det til - det største problemet var at Flagship bestemte seg for at spillet plutselig skulle markedsføres som et MMO en måned før release, når det egentlig var en TPS/FPS/Framtidsdiablo som noen i dress av en eller annen grunn innbilte seg at folk ville betale for å spille online. Kjøper du det nå er det fremdeles god singleplayerunderholdning i en hel del timer for en billig penge.

Lenke til kommentar

Kjøper du det[HGL] nå er det fremdeles god singleplayerunderholdning i en hel del timer for en billig penge.

Her må jeg si meg helt uenig. Har spillt drøssevis av timer med Sacred 1, Diablo 2, Titan Quest osv, men HGL var rett og slett utrolig kjedelig. Jeg klarte å gå lei av det etter å ha spillt demoen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...