Gå til innhold

CoD:Modern Warefare 3, Hva håper vi få?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IW består fremdeles av et brukbart team som forhåpentligvis lager et like episk spill som mw2.

Hvordan kan du kalle MW2 en episk spill? Det er et greit spill, men du kan da umulig kalle det for noe mer en det? Spillet er jo totalt ødelagt ved flere parter. Umulig og forflytte seg til tider, hackere rundt vært hjørne, stappet med unyttige og retarda perks samt attachment. MW2 er også altfor lett. Alle kan få et kill der. Mange av våpene er ubalansert (ACR, G18, noobtubes etc)

 

Og det er det som er MW2 største problem; nemlig at alt blir for lett. Sniping har blitt easy as shit når man kan bruke både Deep Impact (FMJ), Steady Aim og Iron Lungs (Steady Aim Pro) på samme class. I CoD 4 kunne man bare velge en av disse. Running&Gunning har blitt enklere med Marathon og Lightweight, knifing har blitt enklere med Commando, quickscoping har blitt enklere med SoH Pro, og det å få en god score har blitt mye enklere med One Man Army, Danger Close og Tube. Det ser ut til at alt er lagt opp for noobs som sliter med å få et jævla kill uten alle hjelpemidlene sine.

Endret av Zebraskin
  • Liker 6
Lenke til kommentar

IW består fremdeles av et brukbart team som forhåpentligvis lager et like episk spill som mw2.

Hvordan kan du kalle MW2 en episk spill? Det er et greit spill, men du kan da umulig kalle det for noe mer en det? Spillet er jo totalt ødelagt ved flere parter. Umulig og forflytte seg til tider, hackere rundt vært hjørne, stappet med unyttige og retarda perks samt attachment. MW2 er også altfor lett. Alle kan få et kill der. Mange av våpene er ubalansert (ACR, G18, noobtubes etc)

 

Og det er det som er MW2 største problem; nemlig at alt blir for lett. Sniping har blitt easy as shit når man kan bruke både Deep Impact (FMJ), Steady Aim og Iron Lungs (Steady Aim Pro) på samme class. I CoD 4 kunne man bare velge en av disse. Running&Gunning har blitt enklere med Marathon og Lightweight, knifing har blitt enklere med Commando, quickscoping har blitt enklere med SoH Pro, og det å få en god score har blitt mye enklere med One Man Army, Danger Close og Tube. Det ser ut til at alt er lagt opp for noobs som sliter med å få et jævla kill uten alle hjelpemidlene sine.

 

Er temmelig lei av at folk hater på mw2. For meg er det blant mine absolutte favorittspill, og har gitt meg glede mye mye lengre enn det de fleste generiske spillene har gjort. Fra en UBER fet campain i riktig størrelse, til en online del med uendelige muligheter, og det vanedannende Spec-Ops.

 

Nå spiller jeg på ps3, og har aldri opplevd hackere. Perks/attachment har alle sin mening, uansett hvor retarda du syntes de er. Bedre at man har valgmuligheten sier jeg, for å skape litt variasjon.

 

Selv syntes jeg våpna er temmelig godt balansert. Alle har sine svakheter og fordeler. Noobtubes er elendig på kort avstand, mens g18 ikke funger på lang, og har masse recoil.

Sniping føler jeg endelig har blitt verdt å spille, er utrolig mange flere som har glede av det nå enn i cod4.

Run and gunning er IW`s svar på å forhindre campere, noe jeg ser på som en fordel. Hadde ikke vært spennende om alle satt i hjørnet og venta med en RPD.

 

Spillet er lagt til at folk som er dårlig skal ha det gøyere. Det var IW`s intensjon fra første stund.

Men samtidig må jeg si meg enig med youtubekommentatoren seaNanners: Det er utrolig mye enklere for en som er god å dominere.

 

Med killstreaks som Pavelow og AC130 er det lett å rakke opp mange kills på rad. Mye enklere enn cod4. Jeg er en veteran fra Cod2 til Pc, og syntes MW2 er et fantastisk gøyalt spill, akkurat som Cod alltid har vært. (kanskje med unntak treeren som jeg aldri spilte.)

 

Jeg syntes det er flott at MW2 legger opp til mange spillestiler. I mw1 løp de fleste rundt med SMG`s eller AR`s, hvor m16/p90/mp5/ak47 var totaldominerende. Ikke glem hvor mange som så intenst hatet matyrdom og juggernaut. Det vil alltid være de som greier å heve seg over de irriterende momentene og bare ha det gøy.

 

Og hvor mange bruker egentlig one man army? Veldig skjeldent jeg møter folk med det.

Lenke til kommentar

IW består fremdeles av et brukbart team som forhåpentligvis lager et like episk spill som mw2.

Hvordan kan du kalle MW2 en episk spill? Det er et greit spill, men du kan da umulig kalle det for noe mer en det? Spillet er jo totalt ødelagt ved flere parter. Umulig og forflytte seg til tider, hackere rundt vært hjørne, stappet med unyttige og retarda perks samt attachment. MW2 er også altfor lett. Alle kan få et kill der. Mange av våpene er ubalansert (ACR, G18, noobtubes etc)

 

Og det er det som er MW2 største problem; nemlig at alt blir for lett. Sniping har blitt easy as shit når man kan bruke både Deep Impact (FMJ), Steady Aim og Iron Lungs (Steady Aim Pro) på samme class. I CoD 4 kunne man bare velge en av disse. Running&Gunning har blitt enklere med Marathon og Lightweight, knifing har blitt enklere med Commando, quickscoping har blitt enklere med SoH Pro, og det å få en god score har blitt mye enklere med One Man Army, Danger Close og Tube. Det ser ut til at alt er lagt opp for noobs som sliter med å få et jævla kill uten alle hjelpemidlene sine.

 

Run and gunning er IW`s svar på å forhindre campere, noe jeg ser på som en fordel. Hadde ikke vært spennende om alle satt i hjørnet og venta med en RPD.

 

 

Kan også nevne at camping også har blitt mye enklere nå som du kan rigge hele huset ditt opp med claymores, c4 og legge en tactical insertion i bakhånd hvis du er så uheldig å dø så du enkelt kan starte på nytt igjen.

 

Og hvor mange bruker egentlig one man army? Veldig skjeldent jeg møter folk med det.

 

Jeg møter One Man Army whores hver eneste runde enten jeg spiller Ground War, SnD eller vanlig TDM. Det slår aldri feil, og når jeg endelig kommer meg nærme han slik at tuben hans er ubrukelig, ja da drar han frem to avsagde hagler og fyrer løs.

 

Det finnes selvfølgelig runder hvor dette ikke skjer, og det er da jeg virkelig vinner den lille gnisten av glede i MW2.

Lenke til kommentar

IW består fremdeles av et brukbart team som forhåpentligvis lager et like episk spill som mw2.

Hvordan kan du kalle MW2 en episk spill? Det er et greit spill, men du kan da umulig kalle det for noe mer en det? Spillet er jo totalt ødelagt ved flere parter. Umulig og forflytte seg til tider, hackere rundt vært hjørne, stappet med unyttige og retarda perks samt attachment. MW2 er også altfor lett. Alle kan få et kill der. Mange av våpene er ubalansert (ACR, G18, noobtubes etc)

 

Og det er det som er MW2 største problem; nemlig at alt blir for lett. Sniping har blitt easy as shit når man kan bruke både Deep Impact (FMJ), Steady Aim og Iron Lungs (Steady Aim Pro) på samme class. I CoD 4 kunne man bare velge en av disse. Running&Gunning har blitt enklere med Marathon og Lightweight, knifing har blitt enklere med Commando, quickscoping har blitt enklere med SoH Pro, og det å få en god score har blitt mye enklere med One Man Army, Danger Close og Tube. Det ser ut til at alt er lagt opp for noobs som sliter med å få et jævla kill uten alle hjelpemidlene sine.

 

Er temmelig lei av at folk hater på mw2. For meg er det blant mine absolutte favorittspill, og har gitt meg glede mye mye lengre enn det de fleste generiske spillene har gjort. Fra en UBER fet campain i riktig størrelse, til en online del med uendelige muligheter, og det vanedannende Spec-Ops.

 

Nå spiller jeg på ps3, og har aldri opplevd hackere. Perks/attachment har alle sin mening, uansett hvor retarda du syntes de er. Bedre at man har valgmuligheten sier jeg, for å skape litt variasjon.

 

Selv syntes jeg våpna er temmelig godt balansert. Alle har sine svakheter og fordeler. Noobtubes er elendig på kort avstand, mens g18 ikke funger på lang, og har masse recoil.

Sniping føler jeg endelig har blitt verdt å spille, er utrolig mange flere som har glede av det nå enn i cod4.

Run and gunning er IW`s svar på å forhindre campere, noe jeg ser på som en fordel. Hadde ikke vært spennende om alle satt i hjørnet og venta med en RPD.

 

Spillet er lagt til at folk som er dårlig skal ha det gøyere. Det var IW`s intensjon fra første stund.

Men samtidig må jeg si meg enig med youtubekommentatoren seaNanners: Det er utrolig mye enklere for en som er god å dominere.

 

Med killstreaks som Pavelow og AC130 er det lett å rakke opp mange kills på rad. Mye enklere enn cod4. Jeg er en veteran fra Cod2 til Pc, og syntes MW2 er et fantastisk gøyalt spill, akkurat som Cod alltid har vært. (kanskje med unntak treeren som jeg aldri spilte.)

 

Jeg syntes det er flott at MW2 legger opp til mange spillestiler. I mw1 løp de fleste rundt med SMG`s eller AR`s, hvor m16/p90/mp5/ak47 var totaldominerende. Ikke glem hvor mange som så intenst hatet matyrdom og juggernaut. Det vil alltid være de som greier å heve seg over de irriterende momentene og bare ha det gøy.

 

Og hvor mange bruker egentlig one man army? Veldig skjeldent jeg møter folk med det.

 

Greit at det er ditt favorittspill. Men her er noen få ting til:

1. Husk at MW2 er på PS3, XBOX og PC. Alle platformene har hatt sine problemer, PC sliter fremdeles hardt med juks og ustabilt nettverk.

2. At du synes campain er UBER fet er ditt syn, men den generelle oppfatningen av campainen er at den sugde eselballer. For det gjorde den. Coop mode er derimot et bra tiltak, det er jeg enig i, som de aller, aller fleste.

3. Du sier du liker å ha valgmuligheten i perks osv, men det forandrer ikke det faktum at de er ubalanserte, urealistiske og rett og slett ikke tenkt igjennom. Variasjon får man uansett.

4. Du sier at våpen er ballanserte fordi de har sine fordeler og ulemper, men det skal jeg ikke gå inn på. Det er fortsatt helt riv ruskende feil og det vet alle. At du klarer å presse frem at g18 har recoil som et poeng, når det ikke har noe å si fordi man dreper uansett, så stiller jeg meg litt skeptisk til din vurderingsevne. At flere "har glede av sniping" styrker jo bare poenget at det er for lett...

5. IW's intensjon var aldri at de dårlige skulle ha det mer gøy, men at spillet skal være lettere for de dårlige også, slik at de kan tjene mer penger på det. Noe som er gjennomgående for hele MW2, som igjen har redusert kvaliteten på spillet drastisk.

6. Du sier det er lett å rakke opp killstreaks med pavelow og AC130(/chopper) i en positiv vending, andre vil kanskje si det i en negativ vending. Begge poengterer at det er lett (alt for lett?) å få mange kills.

7. Når One Man Army-mulighetene ble kjent var det plutselig veldig mange av dem, nesten så det gikk ut over variasjonen...

 

8. La oss ikke glemme at PC, som er hoved FPS platformen, ikke har fått dedikerte servere. Det ikke til å komme unna at dette er en ENORM mangel.

9. Spawnsystemet i MW2 er mangelfult og ikke gjennomtestet.

10. Det har vært våpen og andre ting med så store feil (1887 hagle, javeil/semtex, care package fart) så spillet har trengt patching. Pluss i margen at det har kommet patcher til dette, men det er fortsatt mye som burde ha blitt endret på. Dvs. spillet er på langt nær ferdig utviklet slik at det er spillbart for alle i alle moduser.

 

 

Så episk, ja det er din mening, men jeg vil tro at rundt 98% av de som har testet MW2 er uenig med deg.

Lenke til kommentar

1. Ustabilt nettverk er nok ikke forbeholdt pc.

2. Har du kikket på hva kritikerene syntes? Med en score på over 93% i gjennomsnitt er dette et særdeles gjennomført spill på alle måter, inkludert campainen. Kjenner ingen som syntes den sugde eselballe.

3. Perks er balansert for hver sin spillestil. Hva er det som egentlig er så ubalansert her? Kan være enig i one-man-army, men ser ikke det helt i de andre.

4.Hvilke våpen er ubalanserte utenom G18 da? Er det virkelig så ille at et våpen ødelegger hele spillet? Ærlig talt..

5. Jeg kan henvise til kritikerne og salgstallene, som overgår forløperene på alle måter.

6. Hva er det som er farlig med at det er lett å drepe? Har alltid vært slik i cod. Spill halo hvis du vil bruke ett magasin per fiende.

7. Jeg har en klasse med one-man-army, en rush klasse med commando, en sniper klasse med SOH osv. Bruker de det på deg, bruk det tilbake. Er ikke værre enn det.

8. Enig der, men folk ser ut til å spille det uansett.

9. Spawnsystemet irriterer meg til tider, men ikke så utrolig mye. Spiller man defensivt og er flink til å gjemme seg er ikke problemet kjempe stort for meg.

10. Har aldri opplevd et spill som har blitt patchet like mye, syntes ikke de har vært veldig trege. Nå er online modusen den største noensinne når det kommer til valgmuligheter, så kan ha med det å gjøre.

 

http://www.gamerankings.com/ps3/951943-call-of-duty-modern-warfare-2/index.html

93% syntes dette spillet er episk =)

Lenke til kommentar

2. Har du kikket på hva kritikerene syntes? Med en score på over 93% i gjennomsnitt er dette et særdeles gjennomført spill på alle måter, inkludert campainen. Kjenner ingen som syntes den sugde eselballe.

Dette var innen den første månden etter spillet ble gitt ut. Selvsagt vil et så over-hypet spill som MW2 få bra kritikk...

Lenke til kommentar

1. Ustabilt nettverk er nok ikke forbeholdt pc.

2. Har du kikket på hva kritikerene syntes? Med en score på over 93% i gjennomsnitt er dette et særdeles gjennomført spill på alle måter, inkludert campainen. Kjenner ingen som syntes den sugde eselballe.

3. Perks er balansert for hver sin spillestil. Hva er det som egentlig er så ubalansert her? Kan være enig i one-man-army, men ser ikke det helt i de andre.

4.Hvilke våpen er ubalanserte utenom G18 da? Er det virkelig så ille at et våpen ødelegger hele spillet? Ærlig talt..

5. Jeg kan henvise til kritikerne og salgstallene, som overgår forløperene på alle måter.

6. Hva er det som er farlig med at det er lett å drepe? Har alltid vært slik i cod. Spill halo hvis du vil bruke ett magasin per fiende.

7. Jeg har en klasse med one-man-army, en rush klasse med commando, en sniper klasse med SOH osv. Bruker de det på deg, bruk det tilbake. Er ikke værre enn det.

8. Enig der, men folk ser ut til å spille det uansett.

9. Spawnsystemet irriterer meg til tider, men ikke så utrolig mye. Spiller man defensivt og er flink til å gjemme seg er ikke problemet kjempe stort for meg.

10. Har aldri opplevd et spill som har blitt patchet like mye, syntes ikke de har vært veldig trege. Nå er online modusen den største noensinne når det kommer til valgmuligheter, så kan ha med det å gjøre.

 

http://www.gamerankings.com/ps3/951943-call-of-duty-modern-warfare-2/index.html

93% syntes dette spillet er episk =)

 

1. Fett nok, alle platformene sitt nettverk suger. Gjør bare spillet dårligere. Men da jeg hadde PS3 hadde jeg faktisk aldri problemer rent nettverk-messig.

2. "Kritikerne" er vel bare en del av dem som ble tatt av hypen. Ærlige gamereviewers blir fjernet (Se Kane & Lynch saken).

3. Perks som er uballansert er Commando (gjerne sammen med marathon og LW), Danger Close (ved overbruk av eksplosiver og air killstreaks), One Man Army (som nevnt). Det at flere perks kan kombineres gjør dette enda verre.

4. Våpen som er uballanserte eller direkte dårlig designet er (eller var): 1887 Hagla, g18 akimbo, ACR (0.1 recoil ca), UMP (for kraftig på avstand med nesten ingen recoil), Spas (Absurd range, dmg osv), Desert Eagle (Dårligste våpenet ingame), Grenade Launchers generelt, Semtex vs. Frag (Semtex er langt bedre enn Frag på alle mulige måter), Tactical Knife (Kun laget for å gå sammen med Commando virker det som, helt utrolig), Thumper/AT4/RPG (mer brukervenlige til bakkekamp enn til å ta ut air, gjør HeadQuarters umulig å spille). Flere direkte feil som har vært inne i spillet og...

5. Du viser til salgstall ja.. og ingen har sagt at MW2 ikke var en økonomisk suksess. Igjen vet alle at MW2 var overhypet til 1000 pga. den eksepsjonelt gode forgjengeren.

6. Poenget med at det er for lett å drepe er at det går ut over motstanderens evne til å spille. Skal prøve å forklare: Ved at "alle" kan få killstreaks, så gjør dette at jeg dør fordi motstanderen får våpen (killstreaks) som vil drepe meg uansett hvor godt jeg spiller. For å sette det på spissen; verdens beste spiller kan bli drept av en nybegynner fordi nybegynneren fikk en predator f.eks. Men MW2 er fullt av slike killstreaks, noe som gjør at et game kan bli et komplett kaos av killstreaks.

7. Hvordan du finner logikk i at jeg skal bruke klasser jeg syns er latterlige/patetiske å bruke fordi andre bruker det, ja... ? Jeg vil ikke bruke uballanserte ting og det blir da feil å bruke for å tukte de som bruker det.

8. Mange som har gått imot IW pga. akkurat dette og det hadde vært interessant å få se hvor mye de faktisk hadde "tapt" på å støtte opp til dedikerte servere, mot salgstap pga. at de ikke har det.

9. Igjen, hvis man er en offensiv spiller så er man rævkjørt pga. et dårlig designet spill.

10. Et gjennomtestet spill burde ikke ha så mange feil ved lansering. Det var poenget.

 

Den scoren du linker er basert på 45 reviews, og igjen, spillet var overhypet uten sidestykke. Hadde spillet blitt vurdert igjen hadde det aldri fått 93% score.

Endret av bandreas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...