Gå til innhold

BK: Død soldat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Poenget med blodet akkurat der er jo fordi det skal se ut som om hun er skutt rett under der hjelmen går, sånn at jeg skal slippe å måtte stresse med å lage til kulehull i photoshop :p

Er det det røde på kinnet som er blod? Burde vel vært en dam med blod der også om det var skudd i hodet, tror jeg. (Jeg vet jo ikke sånt)

Ellers er jeg enig i det om at damen har rene klær, ren hud (og rene våpen). Men hun kunne jo blitt skutt før hun rakk å bli skitten, det er jo klart. Jeg tenker også på den håndgranaten i tillegg til det som nevnes om hvordan våpnet ligger. Hun må jo ha hatt alle tre i hendene, og hun har jo bare to hender. :tease:

Om ikke noen slengte granaten mot henne og glemte sikringen da.

Lenke til kommentar

Liker bildet svær godt!

Jeg har lite å pirke på, men det er en ting. Våpnet som ligger på bakken ligger helt unaturlig iforhold til hvordan personen har falt.

Da venstre hånd er opptatt har soldaten holdt våpnet i høyre hånd, når han da falt ville våpnet peke med munningen vekk fra oss, mot venstre hjørne av bildet.

Lenke til kommentar

Jeg har noen innvendinger , men det tekniske syns jeg er bra her :thumbup:

 

Det jeg syns er rart er hvorfor du skulle putte så mange våpen inn i bildet? Blir litt "overkill" -bokstavelig talt- med både pistol,gevær og granat. Litt mye BF2...

 

Irriterer meg litt over utsnittet, mangler hele personen, noe jeg finner forstyrrende.

 

Selvfølgelig irriterer også jeg meg over de rene pene klærne som ikke akkurat indikerer kamp på noe som helst vis.

 

Men location er fin, eksponering nydelig, vinkel bra, så der er mye fint som iallefall jeg liker :cool:

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar

Ble for rent til at jeg tror noe på dette bildet. Både våpen og soldaten. Poseringen ble for tam og lite dramatisk og er enig med Larsenio. Lysteknisk er det helt greit, fin stofflighet i klærne, god kontrast. Prøv å dramatisere litt mer, se litt på krigsfotografier av døde soldater, gjør klærne og rekvisita mer skittent og gjennomfør sminken pre-production. Du har noe på gang :)

Lenke til kommentar

Det er torverdigheten i bildet du sliter med. Teknisk har jeg ingenting å utsette. For teknisk er det vel opp i mot perfekt.

Men når det kommer til slike shoots som dette, er det virkelig viktig å tenke på torverdighetsfaktoren på motivet/modellen og location.

Med mindre hele poenget er å gjøre det veldig utroverdig. Men da er det som oftest lurest å dra det enda litt lenger, så seeren skjønner at det skal være utroverdig.

 

Så hvis det er mening at det skal være en form for glam,pen, ren soldat som har dødd, så måtte du overdrevet enda mer.

Er meningen at det skal være en soldat som har vært i kamp og død. Så kunne du i det minstefall ha bett modellen din om å krabbe 20minutter rundt på knær og armer. Også stått å sparket på litt jord. Krig er ikke rene saker.

 

Hvis du ikke gjør bilde troverdig nok, så havner du i midten og det trekker helhetsutrykket til bildet ned. Men ta det rolig, det er virkelig ikke bare du som må tenke på det. Det er utrolig vanskelig å få bilder til å virke 100% troverdig. Spesielt bilder som dette.

 

Men med litt mer jobb, så trur jeg det kan bli stilig.

 

Jeg stemmer for at du prøver å ta det igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...