Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har trøbbel med minnekort på mini pro. Satte inn et 16 GB kort og telefonen har aldri fungert slik den skal med dette kortet. Telefonen skrur seg av og/eller svarer ikke ved bruk, det være seg kamerabruk/albumbruk og WiMP. Eneste løsning er å ta ut batteriet. Virker som om det er lesing fra minnekortet som får telefonen til å henge sånn.

Dersom jeg benytter det medfølgende 2 GB kortet er det ingen problemer.

Har jeg fått et råttent minnekort? Var billig, så jeg regner med at det er det.

Noen konkrete anbefalinger på minnekort?

Og app for å lagre til minnekort?

Lenke til kommentar

Har trøbbel med minnekort på mini pro. Satte inn et 16 GB kort og telefonen har aldri fungert slik den skal med dette kortet. Telefonen skrur seg av og/eller svarer ikke ved bruk, det være seg kamerabruk/albumbruk og WiMP. Eneste løsning er å ta ut batteriet. Virker som om det er lesing fra minnekortet som får telefonen til å henge sånn.

Dersom jeg benytter det medfølgende 2 GB kortet er det ingen problemer.

Har jeg fått et råttent minnekort? Var billig, så jeg regner med at det er det.

Noen konkrete anbefalinger på minnekort?

Og app for å lagre til minnekort?

Jeg tror at disse telefonene er kresne på minnekort. Jeg satte inn et Sandisk 8GB rett etter at jeg kjøpte min mini. Det virket som problemene var periodiske. Noen ganger slo den seg av under samtale eller når noen ringte meg. Andre ganger restartet den mens den lå i lomma. Det virket som det ble litt bedre etter oppdateringen til 2.1. Men for å teste, så satte jeg i et tilsvarende Kingston-kort og har ikke hatt et eneste problem etter dette!

Har også en kollega som kjøpte X10 mini og Sandisk kort nesten samtidig med meg og hadde diverse lignende problemer. Han fikk stabil telefon etter å ha prøvd 2 andre kort.

 

Hvis du spør om app for å lagre/kjøre apps fra minnekort kan jeg anbefale Link2SD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ Mr D: OK, det er egentlig slik jeg har mistanke om, at jeg har fått et dårlig minnekort, OG at telefonen er kresen på minnekortene.

Jeg har ikke en annen telefon der jeg kan få sjekka ut om det er minnekortet som lager krøll for meg. Tenker det er enklest å bruke det medfølgende kortet for så å bestille Kingston.

Det er jo likevel ingen større utgift å snakke om.

Link2SD er notert, takk

 

@ Crazyjoey: Ja, jeg har oppdatert, og rootet, telefonen.

Men hvilket filsystem skal minnekortet være, evt. formateres til?

Endret av doncato
Lenke til kommentar

@doncato:

Jeg hadde lignende problemer når jeg hadde i et 8gb sandisk eller var det et "oem" kort (husker ikke helt) som jeg kjøpte fra dealextreme..

Var nok garantert et pirat kort.

Opplevde også at filer ble korrupte eller forsvant fra minnekortet.

 

Kjøpte så et 8gb sandisk kort fra elkjøp, da jeg fikk en grei pris på det :) og da forsvant problemene.

Akkurat nå så bruker jeg den uten kort, da jeg egentlig har bytta ut mobilen.. men måtte ta den i bruk igjen da den nye måtte sendes inn igjen :(

 

Men.. mens jeg husker det..

Hadde jo min x10 mini pro på service, for touch skjermen tok kvelden.

Etter at jeg fikk den igjen og jeg bruker den uten minnekort (om dette skulle ha noe å si??).. Om jeg ringer noen eller noen ringer meg (ikke hver gang det skjer, men uansett ofte..), så må jeg åpne tastaturet for å få lagt på.. for skjermen slår seg av med en gang jeg svarer eller ringer, og den slår seg ikke på før jeg dytter frem tastaturet.

 

Har også lagt merke til at jeg ikke har lys i tastaturet lengre.. Jeg vet det fungerer, når mobilen er låst, og om tastaturet er skyvd ut da, så lyser det i ca 1 sekund om jeg trykker på power eller lås opp knappen.

 

Noen andre som har opplevd lignende??

Bruker den som den er til jeg får tilbake nye mobilen, og prøver da en reset, evt firmware reparasjon.. om dette ikke hjelper så må den vel inn igjen.

Lenke til kommentar

For noen timer siden så klikka mobilen min litt.. bare slo seg rett av, og når jeg slo den på igjen, så kjører den sikkermodus.

Andre som har opplevd dette??

Regner med at det forsvinner om jeg slår den av og på igjen.. Men så lenge den fungerer sånne passe, så lar jeg den være.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

*

Regner med at det forsvinner om jeg slår den av og på igjen.. Men så lenge den fungerer sånne passe, så lar jeg den være.

Hæ...fungerer sånn passe? hvorfor i alle dager tar du ikke bare og restarter? :)

 

 

Husker ikke helt hva som var feil med den, bytta til Nokia N8 kort tid senere :)

Husker bare at den klikka igjen samma dagen og da kjørte den normal modus igjen.

Et annet problem som dukket opp på den var at skjermen slo seg av under samtaler, så jeg måtte skyve ut tastaturet for å få lagt på.

Lyset i tastaturet slutta også å fungere.. Regner med at det er en sensor som har tatt kvelden eller noe.

Factory reset funka ikke.

Lenke til kommentar

min lille x10i mini har nå klikket 90% mot meg. den liker ikke at jeg skroller nedover i nettleseren eller i meldingene mine. Skroller jeg ned, skroller telefonen opp igjen. Når jeg skal skrive, trykker den et annet sted på skjermen. Det hjelper å låse skjermen, og låse opp igjen, men på sitt værste må jeg gjøre det hvert 30. sekund. noen ideer? telefonen ble opptatert til nyeste programvare igår, og resatt noen dager før. reparasjon blir uaktuelt, og jeg må få den til å fungere ordentlig i to måneder til. any ideas`?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...