Gå til innhold

Bedre blits for en drøy hundrelapp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kjøpte en tilsvarende sak fra ebay (kina?) for et par år siden. (Redigert: Denne/denne) Tror jeg betalte ca 30 kroner for den inkludert frakt. Den festes i blits-skoen, foldes over blitsen og hektes under underdelen av blitshuset.

Kompakt, enkelt, billig, kjapt, hjelper litt.

Endret av Simen1
Skrevet

Morsom sak. Er jo fin å anbefale i "Skal ha ny blits men vet ikke hvilken"-trådene. Garantert ikke "overkill", og uten masse dilldall som trådstarterne ikke vet hva er og heller ikke kommer til å bruke.

Skrevet

Så du mener at noen har stjålet ideen din? Da stjal du min, for jeg lagde en egen diffuser/bouncer for et år siden! hehe:)

Sitat fra meg selv i tråden min :p

(jeg garanterer selvfølgelig på ingen måte at dette likevel ikke har blitt gjort før)

...men det ødelegger jo ikke poenget mitt av den grunn ;)

Skrevet

Jeg kjøpte en tilsvarende sak fra ebay (kina?) for et par år siden. (Redigert: Denne/denne)

Har en slik selv, men det ser ut som om den i artikkelen har mye større lysflate, samt "bounce" via tak for en del av lyset også. Kjenner det klør litt nå.....

Skrevet

Morsom sak. Er jo fin å anbefale i "Skal ha ny blits men vet ikke hvilken"-trådene. Garantert ikke "overkill", og uten masse dilldall som trådstarterne ikke vet hva er og heller ikke kommer til å bruke.

Jeg har forsøkt slike anbefalinger noen ganger, og henvist til Petteri Sulonens DIY-artikkel fra noen år tilbake.

http://www.prime-junta.net/pont/How_to/hc_Bounce_Built-In_Flash/a_Bounce_the_Pop-up.html

Jeg har også henvist til slike eBay løsninger som er omtalt her for dem som ikke gidder å bruke noen minutter på å lage det selv.

Det har aldri falt i god jord, selv blandt dem med trangt budsjett og små krav, så jeg har sluttet med det.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...