Gå til innhold

[Løst] Mulig å slette profil ?


Anbefalte innlegg

Leste litt rundt i retningslinjer å kunne ikke finne noe om sletting av profil.

Ikke det at jeg har tenkt å gjøre det, men har sett at enkelte forum har det i retningslinjene at brukerprofil ikke kan kreves slettet.

 

Hvordan er det på hw.no ?

Hva synes folket egentlig om slike betingelser ?

Facebook fikk vel endel kritikk om noe av det samme for en tid siden, men er vel mulig der nå

 

Altså ikke noen kritikk av hw.no dette bare lurer på hvordan det er her.

Og regner med at det er tenkt igjennom her imotsetning til andre steder.

 

Vega

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standardsvaret er at det ikke er mulig å slette brukere av databasehensyn, samt at kontinuiteten i tråder ville blitt fucka.

 

I virkeligheten er det ikke så bombastisk umulig å få gjennomført. Likevel så har forumet lagt seg på en linje at de ikke sletter brukere. Det er andre forum som får det til uten de problemer som jeg nevnte. Det er bare å gjøre om postene til brukeren som skal slettes til gjesteposter så er det mulig.

Men det er vel for mye stress. :p

Lenke til kommentar

Hei,,

 

Wikien vår gir deg svar på det spørsmålet:

 

Kilde: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Bruker

 

Hvordan sletter jeg brukerkontoen?

 

Av databasehensyn er det ikke mulig å slette en brukerkonto. Om man ikke lengre har interesse av å benytte forumtilbudet er det enkleste å bare la være å logge inn med brukerkontoen sin. Men dersom man ønsker kontoen sin avsluttet slik at den ikke lengre kan benyttes, kan man sende en PM/melding til en administrator. I tilfeller hvor man ikke lengre ønsker at kontoen skal kunne knyttes til seg selv som person kan man også be om å få endret brukernavnet på kontoen. Registrert informasjon på kontoen (e-post o.l.) vil bli slettet om ønskelig, ved slike tilfeller send en henvendelse til administrator.

 

 

Med andre ord så er full anonymisering av konto mulig.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...