Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlige eksamener i vg3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man komme opp i matte R2, Biologi Bi2 eller Fysikk Fy 2 på muntlig eksamen?

 

Du kan komme opp i alle.

Du kan ikke komme opp i fag du har vært oppe til skriftlig eksamen i (unntaket er norsk)

Du har altså fem fag du kan trekkes opp til muntlig eksamen i:

 

Religion

Historie

Norsk

Fysikk

Matte

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Orker ikke å lage ny topic, så bare skriver spørsmålet mitt her.

 

 

Jeg komm opp i tysk skriftlig iår. Senere skal vel noen bli trukket opp i muntlig eksamen, men hvor stor er sjansen (vgs2).

 

Spurt flere lærere, og det er mange som sier forskjell. Ene sier at det er helt sikkert at man IKKE kommer opp, den andre er veldig usikker....

Lenke til kommentar

Okei, men no har det seg sånn at over halvparten i matte og fysikklassen er kommet opp i skriftlig, da kan jeg vell ikke komme opp i det i og med at det er under 5 som er igjen i klassene til muntlig trekk.

 

Hvor mange er dere i fysikk- og matteklassen? Jeg har fysikk og 23 stk i klassen min har kommet opp i skriftlig. Det er 7 stk igjen, og læreren sier at det er STOR sannsynlighet for at jeg kommer opp i muntlig fysikk.

Lenke til kommentar

Okei, men no har det seg sånn at over halvparten i matte og fysikklassen er kommet opp i skriftlig, da kan jeg vell ikke komme opp i det i og med at det er under 5 som er igjen i klassene til muntlig trekk.

 

Det er lite sansynlig at de "gidd" å skaffe sensor for et så lite parti. De vil heller om mulig ha større og færre partier slik at færrest mulig sensorer må reise til skolen. I min tid i 3 VGS (år 2006) brukte jeg samme måte å ressonere på og antok

 

1. Jeg var oppe i kjemi skriftlig som betyr at det er utelukke fra muntlig.

2. De fleste andre muntlige kandidatene var de fleste allerede trukket opp i skriftlige som førte til små gjenger som ikke er lønnsomt å ta opp i muntlig.

3. Det var en fin gjeng igjenn til fysikk der ingen hadde vært oppe i skriftlig det tidligere. Altså "lett" å ta opp hele 3Fy klassen i muntlig der.

 

Antagelsne ga riktig resutat, kom opp i fysikk :)

 

Okei, men no har det seg sånn at over halvparten i matte og fysikklassen er kommet opp i skriftlig, da kan jeg vell ikke komme opp i det i og med at det er under 5 som er igjen i klassene til muntlig trekk.

 

Hvor mange er dere i fysikk- og matteklassen? Jeg har fysikk og 23 stk i klassen min har kommet opp i skriftlig. Det er 7 stk igjen, og læreren sier at det er STOR sannsynlighet for at jeg kommer opp i muntlig fysikk.

 

Det er fordi fysikk lærener din vil at du skal lese på fysikk sån at du får god karakter og det ser bra ut for han med godt snitt i klassen sin ;)

 

Neida kan være andreledes enn i min tid, i min tid var det sjeldent gjenger under 10 som ble tatt opp i noe muntlig. Skolene skal liksom spare penger, og jo færre sensore som må lønnes jo bedre.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Orker ikke å lage ny topic, så bare skriver spørsmålet mitt her.

 

 

Jeg komm opp i tysk skriftlig iår. Senere skal vel noen bli trukket opp i muntlig eksamen, men hvor stor er sjansen (vgs2).

 

Spurt flere lærere, og det er mange som sier forskjell. Ene sier at det er helt sikkert at man IKKE kommer opp, den andre er veldig usikker....

 

Du skal bare ha 1 eksamen i VG2. Du kommer IKKE opp i muntlig. 100% sikker.

Lenke til kommentar

Okei, men no har det seg sånn at over halvparten i matte og fysikklassen er kommet opp i skriftlig, da kan jeg vell ikke komme opp i det i og med at det er under 5 som er igjen i klassene til muntlig trekk.

 

Hvor mange er dere i fysikk- og matteklassen? Jeg har fysikk og 23 stk i klassen min har kommet opp i skriftlig. Det er 7 stk igjen, og læreren sier at det er STOR sannsynlighet for at jeg kommer opp i muntlig fysikk.

 

10 i fysikk og 9 i matte. Der 5 er kommet opp i fysikk og jeg er usikker på om den ene skal ha eksamener i det hele tatt pluss at en er ferdig med sine eksamener ifjor så det er 5 igjen der. 5 er kommet opp i matte og samme personen jeg er usikker på er i denne gruppen også, så er 4 igjen her.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Orker ikke å lage ny topic, så bare skriver spørsmålet mitt her.

 

 

Jeg komm opp i tysk skriftlig iår. Senere skal vel noen bli trukket opp i muntlig eksamen, men hvor stor er sjansen (vgs2).

 

Spurt flere lærere, og det er mange som sier forskjell. Ene sier at det er helt sikkert at man IKKE kommer opp, den andre er veldig usikker....

 

Du skal bare ha 1 eksamen i VG2. Du kommer IKKE opp i muntlig. 100% sikker.

 

Tenkte meg det :D

Lenke til kommentar

Ja, et vanlig muntligparti er 6-7 elever. Regner egentlig litt med at jeg kommer opp i fysikk muntlig, har vært oppe i Biologi 2 og skal ha R2 i morgen, og det er et fint parti igjen som ikke kom opp i fysikk.

 

Biologi 2 og R2, samt fysikk 2, er alle skriftlig eller muntlig, så regner med at det blir FY2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...