Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Eksamen 2010 - "Liv" - 10'ende trinn


Husk å stemme på BEGGE når du må slette stemmen din!  

155 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Bokmålseksamen - Skjønnlitterær

    • Oppgave 1: Velg en tidsepoke, en verden eller en kultur, og skriv en fortelling som handler om det å leve der
      15
    • Oppgave 2: Skriv en skjønnlitterær tekst der du får fram at en hobby eller fritidsaktivitet kan gi gode opplevelser
      9
    • Oppgave 3: Naturopplevelser kan være både gode og ubehagelige. Skriv en skjønnlitterær tekst der en naturopplevelse gjør inntrykk på hovedpersonen
      16
    • Oppgave 4: Skriv en skjønnlitterær tekst om et vendepunkt i livet.
      76
    • Oppgave 5: Foreningen Sikker Trafikk har lyst ut en novellekonkurranse. Vinnernovellen skal inngå i den neste kampanjegn for bruk av bilbelte. Skriv novellen.
      34
    • Oppgave 6: La deg inspirere av bildet over og skriv en skjønnlitterær tekst om de mulighetene livet gir
      5
  2. 2. Hvilken oppgave valgte du på Nynorskeksamen - Sakprosa

    • Oppgave 1: Med datamaskinar og mobiltelefonar kan vi vere pålogga og tilgjengelege heile tida. Kva har dette å seie for det livet vi lever? Skriv ein sakprega tekst.
      17
    • Oppgave 2: ”Lykke kan ikkje kjøpast for pengar”, heiter det. Ta utgangspunkt i påstanden og skriv ein artikkel eller eit lesarinnlegg.
      30
    • Oppgave 3: Oppgåve 3 ”Hvorfor er mennesket egentlig til, og hva skal det her nede på jorden? Det kommer inn av en dør og går ut en annen – hvorfra, hvorhen?” skreiv den norske forfattaren Gabriel Scott. La deg inspirere av sitatet og skriv ein sakprega t
      7
    • Oppgave 4: Skriv ein sakprega tekst om kva livsførselen til menneska kan ha å seie for livet på jorda.
      3
    • Oppgave 5: Ein del av oss søkjer meir spenning i livet enn andre. Skriv eit lesarinnlegg eller eit kåseri der du får fram dine tankar om dette.
      9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er noen som vet om man kan ta direkte kopi av en historie man har skrevet selv tiligere ??

Er vel litt sleskete, men det er en annen som retter teksten, så ja!

 

 

Forresten: Nå har jeg skummet gjennom ALLE postene, og lagd en stor oppsamling av det viktigeste på starten. Legg dere ned på kne og be for arbeidet :p

 

Link: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1229731&view=findpost&p=15664029

Endret av Thomhess
Lenke til kommentar

Om det er noen som vet om man kan ta direkte kopi av en historie man har skrevet selv tiligere ??

Er vel litt sleskete, men det er en annen som retter teksten, så ja!

Men er vel ikke akkurat det jeg ville satset på når dete gjelder eksamen tenker jeg.

Lenke til kommentar

Vær så snill, noen som kan gi meg noen gode tips til artikkel? Eller sende meg egenprodusert artikkel med en god karakter? (4-6) ?

 

Herregud. Skriv selv, din latsekk.

 

Jøss, skal ikke skrive av en artikkel en gang. Trenger bare noen tips til HVORDAN man kan sette opp en artikkel skikkelig. De som har fått 4, 5 eller 6 på en artikkel har trolig gjort det bra. Vil bare se HVA som er bra, så jeg kan lære noe av det.

Lenke til kommentar

Vær så snill, noen som kan gi meg noen gode tips til artikkel? Eller sende meg egenprodusert artikkel med en god karakter? (4-6) ?

 

Herregud. Skriv selv, din latsekk.

 

Jøss, skal ikke skrive av en artikkel en gang. Trenger bare noen tips til HVORDAN man kan sette opp en artikkel skikkelig. De som har fått 4, 5 eller 6 på en artikkel har trolig gjort det bra. Vil bare se HVA som er bra, så jeg kan lære noe av det.

 

Da misforsto jeg deg. Trodde du ville ha noen til å sende deg en tekst du kunne bruke på eksamen, har sett en del sånne folk her på forumet. Beklager.

Lenke til kommentar

HVOR LENGE MÅ MAN SITTE?

Det er blitt vedtatt fra høyere hold at alle 10. klasse-elever i hele landet skal kunne gå NÅR DE VIL på årets eksamen.

 

PS: Her er en samling med mye forskjellig som jeg har puttet på en minnepenn. Fortsetter å stappe inn ting på den i løpet av dagen og morgendagen.

Endret av JanFr
  • Liker 2
Lenke til kommentar

er det noen som kan legge ut en artikkel med en god karakter (4-6), sliter så fælt med artikler ! :-)

 

Jeg har lagt ut min sekser på side 6.

 

Tusen Takk! skal bruke teksten for å lære oppsettet og kanskje lære noen gode teknikker! Har overhodet ikke tenkt å kopiere og bruke teksten din. Takk igjen!

Lenke til kommentar

HVOR LENGE MÅ MAN SITTE?

Det er blitt vedtatt fra høyere hold at alle 10. klasse-elever i hele landet skal kunne gå NÅR DE VIL på årets eksamen.

Gjelder dette for alle fag eller bare for norsk?

 

Dette skal gjelde alle skriftlige eksamner på 10. trinn 2010.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...