Gå til innhold

Trening og kostholds bildetråd. Les førstepost!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk folkens :)

 

Skulle gjerne ha oppdatert dere med nyere bilder, men blir veldig vanskelig med den mobilen jeg har nå.

 

Jeg har nå trent i 1 år og 1-2 månder og ser at resultatene sikkert men sakte kommer. Jeg trener ikke for en fin kropp eller store muskler, men jeg trener for å være stærk og generelt stor. Noe som fører til at jeg heller ikke bryr meg om jeg legger på meg fett eller muskler, så lenge jeg føler meg fornøyd.

 

Blant annet så tar jeg også trening veldig seriøst, mer seriøst enn de fleste som trener der jeg trener i min alder. Når jeg begynte å trene så var den første øvelsen jeg gjor var knebøy og markløft (begynte med benk ganske seint). Mens de andre på min alder satt all fokus på biceps og benkpress. Før jeg tok min fot inn på treningssenteret så hadde jeg også lest mye om trening, men det var ikke før etter seinere at jeg satt større fokus på kunnskap. Som sagt, slutter jeg å trene nå så tar det kanskje noen månder før jeg er på bunn igjen, men det jeg hvertfall sitter igjen med er kunnskapen om trening om jeg skulle begynne på en igjen så vil styrken og kroppen komme fort igjen.

 

Jeg har heller aldri "skulket" eller funnet unskyldinger for å ikke trene. Når du først har funnet på en liten uskyldig unskylding for å ikke trene så er det rykk og farvel til deg. Sykdom pleier ikke å stoppe meg fra å trene, og flere ganger trent når jeg har vært kvalm, forkjølet og vondt i hode. Jeg tenker på trening, jeg drømmer om trening og jeg leser om trening.

 

Må også si at trening også virkelig har vært pain in the ass. Trening skal ikek være lett. Flere ganger jeg virkelig måtte presse mange grenser på knebøyen, marken og benken. Du blir helt rød i trynet og presser med alle dine krefter, men det er jo det som gjør trening så gøydt :) Jeg bruker på en måte trening til å bli bedre kjent med meg selv, se hva jeg klarer å få til av meg selv. Noe jeg vil tro vil være nyttig seinere i livet.

 

“The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you’re a god or a total bastard. The iron will always kick you the real deal. The iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. I have found the iron to be my greatest friend. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go. But, two hundred pounds is always two hundred pounds.” - Henry Rollins

Endret av Pijus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg trener ikke for en fin kropp eller store muskler, men jeg trener for å være stærk og generelt stor. Noe som fører til at jeg heller ikke bryr meg om jeg legger på meg fett eller muskler, så lenge jeg føler meg fornøyd.

 

Blant annet så tar jeg også trening veldig seriøst, mer seriøst enn de fleste som trener der jeg trener i min alder. Når jeg begynte å trene så var den første øvelsen jeg gjor var knebøy og markløft (begynte med benk ganske seint). Mens de andre på min alder satt all fokus på biceps og benkpress.

 

Jeg trener også veldig seriøst, men i motsetning til deg trener jeg for å få en fin kropp og store muskler. Jeg er også svært opptatt av å legge på meg muskler, og ikke fett. Jeg tar baseøvelser, men også isolasjonsøvelser. Mulig jeg misforstår deg, men det behøver ikke være slik at de som trener biceps og benkpress er mindre seriøse enn de som trener knebøy og markløft.

Lenke til kommentar

Jeg trener ikke for en fin kropp eller store muskler, men jeg trener for å være stærk og generelt stor. Noe som fører til at jeg heller ikke bryr meg om jeg legger på meg fett eller muskler, så lenge jeg føler meg fornøyd.

 

Blant annet så tar jeg også trening veldig seriøst, mer seriøst enn de fleste som trener der jeg trener i min alder. Når jeg begynte å trene så var den første øvelsen jeg gjor var knebøy og markløft (begynte med benk ganske seint). Mens de andre på min alder satt all fokus på biceps og benkpress.

 

Jeg trener også veldig seriøst, men i motsetning til deg trener jeg for å få en fin kropp og store muskler. Jeg er også svært opptatt av å legge på meg muskler, og ikke fett. Jeg tar baseøvelser, men også isolasjonsøvelser. Mulig jeg misforstår deg, men det behøver ikke være slik at de som trener biceps og benkpress er mindre seriøse enn de som trener knebøy og markløft.

Å sette all fokus på biceps og benk (vil si at du i større grad kun kjøres disse øvelsene) ser jeg på som useriøs trening. Dette har jeg sett flere ganger av unge på min alder. Og når du baserer programet på dette, hvor seriøst er det da?

De kommer der for å få fine biceps og stort bryst eller stærk i benk, akkurat som det betyr noe som helst.

 

Greit at mennesket ikke er skapt for å bære på mange kilo med muskler, eller ha en rimelig lav fettprosent. Men vi gjør det fordi det er gøy og gjør oss glad. Husk også at kroppsbyggning tar veldig mye av livet ditt hvis du driver seriøst med det. Du kan ikke spise det og må trene slikt og slikt. Jeg fortrekker heller å trene for å bli funksjonel stærk, det betyr også at jeg kan spise hva jeg vil (ikke at jeg gjør det) og ikke trenger å tenke så mye på fettprosent. Og kanskje det fine er at uansett om hva jeg spiser og hvor anderledes jeg trener i forhold til deg legger jeg også på meg muskler. Ikke bare det, men det gjør meg stærk også uten at jeg må ofre mye av livet mitt.

Lenke til kommentar

De kommer der for å få fine biceps og stort bryst eller stærk i benk, akkurat som det betyr noe som helst.

 

Jeg fortrekker heller å trene for å bli funksjonel stærk, det betyr også at jeg kan spise hva jeg vil (ikke at jeg gjør det) og ikke trenger å tenke så mye på fettprosent. Og kanskje det fine er at uansett om hva jeg spiser og hvor anderledes jeg trener i forhold til deg legger jeg også på meg muskler. Ikke bare det, men det gjør meg stærk også uten at jeg må ofre mye av livet mitt.

 

Greit nok at biceps og benken er nybegynnerfeil nummer èn. Men jeg ser ikke helt hvorfor du mener at det ikke betyr noe som helst.. For å se bra ut på stranda, noe som vel også er målet til mange, så trenger man selvfølgelig også litt triceps, rygg og bein, så ja jeg er enig med deg i at du ikke kommer langt med BARE biceps og bryst, men et lite steg er det ihvertfall. Folk som legger på seg i dyre dommer og egentlig ser mer halvfeite ut enn sterke, det er unødvendig. Jeg klarer seff allikevel å se at noen vil bli sterkest mulig, mens andre vil se best mulig ut.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Svææææær rygg Pijus ! ;)

 

 

Har et bilde av ryggen frå mars 2010. Blitt litt mindre no, gått ned i vekt. Litt i muskler, men mest i fettprosent.

Alder 17

Vekt 70kg

175cm

 

Markløft 120kg

Knebøy 80kg 5RM

Benkpress 65kg 5RM

dsc0086copyv.jpg

Endret av iverha2
Lenke til kommentar

17752861.th.jpg

fy1.th.jpg

 

 

Bildene sist trening. Tok også bilder av fremsiden, men det får ikke dere tak i :devil:

 

Og hvis dere lurer å hvorfor jeg har buksen så langt nede, så er det ikke slik at jeg pleier å gå slik, bare at jeg holdt på å kle av meg og glemte å ta buksen opp igjen før bildene. Også er det også jævlig doogy bokser som siger fort ned.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Føler den er veldig underutviklet haha :p Også er jo der fettet ligger og hele kroppsfasongen sklir ned på en måte. Ikke at jeg har så mye fett nei, har de øverste 4 rutene synlige om jeg strammer, men så har jeg jo denne store.. bulken nederst på magen. Og brystet seff, ser ikke særlig bra ut på kamera, bedre i speilet :p

Men så er jo også en av de heldige som lagrer mye av fettet på lårene og ræven.. Tenker jeg meg etter, både heldig og uhedlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...