Gå til innhold

Levende hund uten kropp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filmen er ekte, var vel noen russere som drev på med det der. Helt sikkert gjort av andre også.

 

At hjernen kan fungere ved hjelp av kunstige respirasjon- og næringskilder er vel ikke noen stor sak egentlig. Men å få dette til å fungere over lengre tid krever mye mer forskning. Hva poenget med forskningen er skal jeg ikke si så alt for sikkert, men om vi mennesker i framtiden kunne byttet ut såpass store og viktige organer som lunger osv. er det jo ett stort framsteg i legevitenskapen. Organer vi kan miste i ulykker osv.

Lenke til kommentar

Filmen er ekte, var vel noen russere som drev på med det der. Helt sikkert gjort av andre også.

 

At hjernen kan fungere ved hjelp av kunstige respirasjon- og næringskilder er vel ikke noen stor sak egentlig. Men å få dette til å fungere over lengre tid krever mye mer forskning. Hva poenget med forskningen er skal jeg ikke si så alt for sikkert, men om vi mennesker i framtiden kunne byttet ut såpass store og viktige organer som lunger osv. er det jo ett stort framsteg i legevitenskapen. Organer vi kan miste i ulykker osv.

 

 

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, Jeg antar at det var noe man måtte gjør for forskningen og at det ikke var noen annen måte gjøre det på.

fortsatt en syk film.

hvis det hadde vært en P.E.T.A da ville de frika ut :p .

Endret av Geeder
Lenke til kommentar

Poenget med slik forskning er vel flere, både å finne ut hva som trengs for å holde en hjerne i live, hvor mye energi den forbruker, og kanskje også en idé om å kunne bruke hjerner for styring av roboter, maskiner, romskip og lignende. Spesielt tidligere da AI stort sett syntes totalt umulig (selv ganske enkle datamaskiner var tidlige så store at de fyllte et rom).

 

Nå finnes det faktisk en forsøksrobot som styres av hjerneceller fra ei rotte, disse hjernecellene holdes i live omtrent som hundehjernen på filmen. Men i forsøksroboten er det snakk om enkeltceller som lærer seg å samvirke underveis, ikke en komplett hjerne.

http://www.forskning.no/artikler/2008/august/190710

Lenke til kommentar

Filmen er ekte, var vel noen russere som drev på med det der. Helt sikkert gjort av andre også.

 

At hjernen kan fungere ved hjelp av kunstige respirasjon- og næringskilder er vel ikke noen stor sak egentlig. Men å få dette til å fungere over lengre tid krever mye mer forskning. Hva poenget med forskningen er skal jeg ikke si så alt for sikkert, men om vi mennesker i framtiden kunne byttet ut såpass store og viktige organer som lunger osv. er det jo ett stort framsteg i legevitenskapen. Organer vi kan miste i ulykker osv.

 

 

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, Jeg antar at det var noe man måtte gjør for forskningen og at det ikke var noen annen måte gjøre det på.

fortsatt en syk film.

hvis det hadde vært en P.E.T.A da ville de frika ut :p .

 

Jeg forsvarer det ikke, om du trodde det :)

Lenke til kommentar

Filmen er ekte, var vel noen russere som drev på med det der. Helt sikkert gjort av andre også.

 

At hjernen kan fungere ved hjelp av kunstige respirasjon- og næringskilder er vel ikke noen stor sak egentlig. Men å få dette til å fungere over lengre tid krever mye mer forskning. Hva poenget med forskningen er skal jeg ikke si så alt for sikkert, men om vi mennesker i framtiden kunne byttet ut såpass store og viktige organer som lunger osv. er det jo ett stort framsteg i legevitenskapen. Organer vi kan miste i ulykker osv.

 

 

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, Jeg antar at det var noe man måtte gjør for forskningen og at det ikke var noen annen måte gjøre det på.

fortsatt en syk film.

hvis det hadde vært en P.E.T.A da ville de frika ut :p .

 

Jeg forsvarer det ikke, om du trodde det :)

 

Neida, men det fikk meg til å skjønne det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...