Gå til innhold

hva synes dere om denne løsningen?


Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe ny pc. Har harddisk og cdbrenner fra før av. Vil ha en rimelig løsning.

 

her er komponentene (fra komplett)

 

skjerm Syncmaster 171S 3795

skjermkort Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB 1728

HK Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A 1087

- nForce2SPP/MCP-T/Ultra 400,1394,Dual LAN

CPU AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus 905

vifte GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA 227

- Igloo Silent Breeze 462 XP2700+ (19dBA) 0

minne TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 723

kabinett Suntek Miditower TH-655 Blått 683

mus/tastatur Logitech Cordless Desktop Comfort 787

 

TOTALT 9935

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette med ram'en høres ganske lurt ut. Det skal jeg nok endre.

 

Når det gjelder skjermkort:

Jeg har vel egentlig bestemt meg for å satse på et ATI kort (med video-inngang) eller satse på et Ati kort uten videoinngang og kjøpe et tvkort (asus har jeg hørt mye bra om).

 

Problemet er vel at det er mange ulike meninger om ati 9500,9600 og 9700 samt pro utgavene. Mange sier 9500 pro er det beste kortet uten tvil. Jeg er ingen "hardcore" spiller (men liker å spille litt unreal etc da) så trenger ikke på langt nær 9700, og vil egentlig ikke bruke noe særlig mer enn 1500 på skjermkort.

 

Skal kjøpe de andre komponentene på komplett, så lurer på hvilket skjerkort (komplett eller andre butikker) har som jeg burde satse på, noen spesielt gode priser/tilbud kanskje? Er det i det hele tatt noe sted man får kjøpt 9500 pro lenger??

Lenke til kommentar
dette med ram'en høres ganske lurt ut. Det skal jeg nok endre.  

 

Når det gjelder skjermkort:

Jeg har vel egentlig bestemt meg for å satse på et ATI kort (med video-inngang) eller satse på et Ati kort uten videoinngang og kjøpe et tvkort (asus har jeg hørt mye bra om).  

 

Problemet er vel at det er mange ulike meninger om ati 9500,9600 og 9700 samt pro utgavene. Mange sier 9500 pro er det beste kortet uten tvil. Jeg er ingen "hardcore" spiller (men liker å spille litt unreal etc da) så trenger ikke på langt nær 9700, og vil egentlig ikke bruke noe særlig mer enn 1500 på skjermkort.  

 

Skal kjøpe de andre komponentene på komplett, så lurer på hvilket skjerkort (komplett eller andre butikker) har som jeg burde satse på, noen spesielt gode priser/tilbud kanskje? Er det i det hele tatt noe sted man får kjøpt 9500 pro lenger??

 

Minnet er nok lurt å bytte ut til fordel for PC3200.

 

Meningene rundt skjermkortene du nevner er vel ganske like. 9500PRO er en god del bedre enn 9600PRO, det kan ingen benekte. Derimot er 9600PRO en bra overklokker ettersom produksjonsteknologien produserer mindre varme enn 9500PRO. Når det gjelder non-pro utgavene av disse kortene tror jeg ikke det er den samme forskjellen. Når det kommer til 9700-serien så er de noen hakk bedre enn 9500-serien. Det er 300-400 kr. o forskjell på 9500PRO og 9700non-pro, som jeg mener er verdt å spandere, men det er jo opptil behov.

 

Skal du ha et skjermkort til under 1500 er et alternativ GeForce4 TI-4200 128 MB til rundt 1000 kr. Har selv dette, og spiller Unreal knirkefritt. Dette er ikke spesielt bra med tanke på fremtidens spill, skal du ha et oppegående skjermkort som "varer" en stund må du nok vurdere å bruke mer enn 1500.

 

Prøv prisguiden her på HW til å finne ut hvor 9500PRO er på lager!

Lenke til kommentar

joda...

 

men hvor kan jeg i så fall kjøpe 9500 pro da?? har inntrykk av at det er på vei ut av markedet og selges ingen steder lenger!

 

Hvordan er forøvrig radeon 9700 (non pro) versus 9600 pro??

 

9700 kan man vel få for ca 2150 og 9600 pro koster vel 1750 eller noe slikt...

Lenke til kommentar
joda...

 

men hvor kan jeg i så fall kjøpe 9500 pro da?? har inntrykk av at det er på vei ut av markedet og selges ingen steder lenger!

 

Hvordan er forøvrig radeon 9700 (non pro) versus 9600 pro??  

 

9700 kan man vel få for ca 2150 og 9600 pro koster vel 1750 eller noe slikt...

 

Du får lete selv, du finner alle butikkene i webshopguiden, eventuelt håpe på noen andre som kan svare deg.

 

9700non-pro er et mye bedre kort og et mye bedre kjøp. Får du tak i det, så foreslår jeg at du slår til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...