Gå til innhold

Vaio til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at en hvilken som helst gamer ved sine fulle fem ville anbefalt Alienware. Maken til overprisa skraphauger skal man lete lenge etter :)

 

Du trenger ikke å lete så lenge, apple har en hel koleksjon med overprisa skrap, men nok ot

 

Noen som vet når de kommer i butikkene ?

Lenke til kommentar

Er jo en grunn til at de velger å lansere den nå ?

De ser at netbooks ikke har noen framtid ettersom det blir lansert tablet snart. Det de også har fått med seg er at iPad i lanseres i Norge før tidligst i August, dermed har de muligheter får å selge en rekke Vaio-netbooks før den tid !

Lenke til kommentar

Tviler på at en hvilken som helst gamer ved sine fulle fem ville anbefalt Alienware. Maken til overprisa skraphauger skal man lete lenge etter :)

 

Du trenger ikke å lete så lenge, apple har en hel koleksjon med overprisa skrap, men nok ot

 

Noen som vet når de kommer i butikkene ?

Sant så sant, men Apple produkter har i det minste gode løsninger og høy kvalitet.

 

Fra Din Side: Salgstarten for Vaio i Norge er 5. juli.

http://www.itavisen.no/842393/naa-kommer-vaio-til-norge

 

Nvm, det stod jo på Hardware også <.<

Endret av Víllów
Lenke til kommentar

@Villów: Jeg reagerte da på litt altomfattende utsagn her, som ville ha det til at Vaio (og da kommer det slik frem, at alle modeller) er THE SHIT! Det er da ikke sant. Ellers er Vista et godt nok argument. Er ikke pcen god nok for å håndtere Vista, så gi faen i å prakke på det OSet eller gi folk en driverpakke for WinXP på deres hjemmesider...

Lenke til kommentar
13,1 tommeren dekker faktisk hele 96% av Adobe RGB-området.
Noen som vet hva slags panel Sony bruker her (produsent og spec) og hvor lenge (i timer) de garanterer for 96%?

 

Har bl.a. vært borte i kunder med "top-of-the-line" Dell-skjermer, som treffer 100% av fargeprofilen ISO Coated v2 (ECI) og to måneder senere er det ikke mulig å kalibrere skjermen nærmere enn 60% i snitt. Dette var da softwarekalibrete skjermer (ikke hardware).

Endret av djchange
Lenke til kommentar

Har hatt min Vaio Z (bestillt fra USA) i noen uker nå, og mitt inntrykk kan den som vil lese om her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1209386&view=findpost&p=15530560

 

Kort fortalt er det den kraftigste laptoppen som er å opprdrive per dags dato om man skal ha en PC under 1,5kg. I tillegg er den lekker og har relativt høy oppløsning i forhold til skjermstørrelse (og konkurrentene). Jeg har 1600x900 og synes det er passende oppløsning på 13". Full HD blir en smakssak, men folk har skrevet på andre forum at det går bra, spesielt om man setter skriftstørrelse til 125% (evt. 150).

 

Det er forresten kun full HD skjermen som er spesifisert med 96% adobe RGB. Men 1600x900 skjermen er veldig bra og lyssterk (lysere enn full HD), fine farger og godt sortnivå, men noe lys øverst og nederst langs kanten. I tillegg er den nesten for fargerik/kontrastfull, alle bilder ser veldig bra ut (som om de er fikset litt på selv om de ikke er det), men det er ikke gunstig når man driver med bildebehandling.

 

Ja den er dyr, og Sony tar seg GODT betalt for bl.a. SSD-kapasitet, Blueray-drev og RAM.

Jeg tipper også at vi utover året får se konkurenter med tilsvarende kraftige små/lette PCer.

 

Blir spennende å se hvilke modeller og hvilke utgaver Z kommer i til Norge. Den har blitt solgt med litt forskjellige mulige konfigurasjoner i forskjellige land/verdensdeler, men regner med den utvalget her blir ganske likt det svenske/danske(nordisk tastatur), men det betyr muligens svært begrenset og ikke mulighet for custom oppsett (men allikevel en bra speccet PC).

Den svenske/danske muligheten har vært i7, full HD dvs. 1920x1080, 6GB RAM, 256GB SSD, 3G, sort (carbon?), DVD (ikke Blueray), fingeravtrykk, belyst tastatur.

 

For ordens skyld: VPC Z11 er den nye Z-serien (VGN er den gamle).

 

Synes desverre det virker som endel er negative til Vaio, men dette er en god nyhet - dette betyr stilige, kraftige laptops på markedet - ja, de er noe dyrere, men hver enkelt må da få avgjøre om de vil betale litt ekstra for design, kvalitet og godt utstyrte PCer. Dessuten er flere produkter alltid sunt for konkurransen i markedet!!

Endret av Zamot
Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg en Vaio Z, men ikke til 22.000,- norske... Hva er for eksempel vitsen med å blåse opp prisen med å smelle i en 256gig SSD til 5000,- spenn når det hadde holdt lenge med en intel 80 gig til 1500,-? Selv har jeg nettverkslagring i haugevis og hvis jeg skulle ha behov for mer på en eller anne reise kan jeg ta med en 500gig ekstern 2.5" disk. Går Apple en høy gang på overprising...

 

Hvis denne maskinen hadde kostet omtrent halvparten (slik som den faktisk gjør i Sony sin nettbutikk i USA) skulle jeg slått til. Enn så lenge har jeg vel ikke noe annet valg enn å smøre meg med tålmodighet og vente på Asus UL30Jt eller tilsvarende...

Vet ikke hvor du får halparten fra. Når jeg konfigurerte opp en tilsvarende speccet vaio z i sonystyle.com lander den på US$2700, som med norsk moms lander på like over 20K hvis du antar du kan få kjøpe US$ 1 for NOK 6. Det er imidlertid litt kjipt om sony ikke lar oss få konfigurere maskinene slik sonystyle.com gjør.

Lenke til kommentar

Vil heller se noen som Alienware virkelig ta av her i norge. De lager jo noen av de kraftigste ferdigbygde maskinene som man får på markede, både bærbare og stasjonære

 

De retter seg jo mot et helt annet segment av markedet. Ingen kjøper en Vaio Z for å spille med, og ingen kjøper en Alienware for å ha en liten og lett pc med god batteritid og enkelt pent design.

Lenke til kommentar

Vil heller se noen som Alienware virkelig ta av her i norge. De lager jo noen av de kraftigste ferdigbygde maskinene som man får på markede, både bærbare og stasjonære

 

De retter seg jo mot et helt annet segment av markedet. Ingen kjøper en Vaio Z for å spille med, og ingen kjøper en Alienware for å ha en liten og lett pc med god batteritid og enkelt pent design.

 

 

Ja ja det sier jeg ikke noe på. Jeg sa at jeg heller vil se det, da jeg gamer en del

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Flott at de begynner å selge Vaio i Norge nå, da det er skikkelig gode laptoper. Kjøpte meg en Vaio Z da jeg var i New York i fjor påske og den fungerer fortsatt strålende. Hadde egentlig ikke så mye valg da jeg ville ha en 13" laptop med bra oppløsning, men angrer ikke på valget. Synes selv 1600*900 er akkurat passe for denne størrelsen.

 

Vil man ha en maskin med bra design, kraftig maskinvare og liten og nett størrelse så har man ikke så mange valg, så det er bra man nå slipper å dra utenlands for å få tak på en.

Lenke til kommentar

Hvordan gjør du det med strømforsyningen når du kjøper i USA?

 

Fleste strømforsyninger takler både 110V og 230V, så man bytter bare ledningen fra adapteret, som skal i stikkontakten, med et europeisk et.

 

Jepp, det var det jeg gjorde. Hvis man ikke har en europeisk ledning liggende kan man også bruke en vanlig adapter på den amerikanske ledningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...