Gå til innhold

Vaio til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper jeg endelig skal få reparert min Vaio Z. Kjøpte vaio z fra usa, og jeg har fått en vertikal linje(produksjonsfeil, har snakket med vaio usa, men de har ikke garanti i norge). Sykt stødig og fin maskin, jeg har forrige generasjon da, 9300 gs er ikke mye kraftigere enn 4500HD uklokket. Gikk fra mid 2009 macbook air til vaio z, angrer absolutt ikke!

Lenke til kommentar

Hva er det med folk her?!

 

Hvis man vil ha en billig acer med 15,6 dårlig skjerm, som har samme byggekvalitet som en matboks eller en 17,x schwær "gaminglaptop" så har man ikke stort man skulle sagt om vaio! Packard bell? Seriøst? Det kan jo ikke sammenlignes en gang. :p

 

Jeg har en HP Probook 5310m på jobb med intel SSD... det er mer sammenlignbart med en vaio enn hva acer eller packard hell er. Men den har fortsatt langt fra like gode specs og skjerm som vaio.

 

Man må sammenligne epler og epler. Ikke epler og sitroner.

 

Ja, de er noe høyt priset. Men fordelen med dette er at andre produsenter som skal konkurere med sony vil måtte enten sette ned prisen på sine små "high-end" modeller, eller lage vesentlig bedre pc'er til samme pris.

 

 

Lenke til kommentar

Hva slags tastatur får man om man kjøper en Vaio i Danmark eller Sverige? Står at det er "nordisk tastatur" på de, men hva menes med det? Har veldig lyst på en Vaio, men med tanke på pris, utvalg og lansering frister det nesten mer å kjøpe i et av våre naboland ...

 

Det betyr at tastaturet ser slik ut:

http://www.itavisen.no/842393/naa-er-vaio-i-norge

 

Det vil si at tastaturet er likt for både sverige og danmark og norge, og at det er trykt flere tegn på samme tast. Desverre er det nok bare svenskene som får Ö/Ä opplyst.

Ellers kan jeg ikke tro at det er noen forskjeller - det eneste jeg ser fordkjell fra et standard svenskt og norskt tastatur er tasten til venstre for 1. Norsk er det | og § mens det svenske er § og 1/2. Det skulle vel uansett ha minimal betydning, og det kan hende de har trykt flere tegn på denne (og flere?) taster også..

Lenke til kommentar

Hva slags tastatur får man om man kjøper en Vaio i Danmark eller Sverige? Står at det er "nordisk tastatur" på de, men hva menes med det? Har veldig lyst på en Vaio, men med tanke på pris, utvalg og lansering frister det nesten mer å kjøpe i et av våre naboland ...

 

Det betyr at tastaturet ser slik ut:

http://www.itavisen.no/842393/naa-er-vaio-i-norge

 

Det vil si at tastaturet er likt for både sverige og danmark og norge, og at det er trykt flere tegn på samme tast. Desverre er det nok bare svenskene som får Ö/Ä opplyst.

Ellers kan jeg ikke tro at det er noen forskjeller - det eneste jeg ser fordkjell fra et standard svenskt og norskt tastatur er tasten til venstre for 1. Norsk er det | og § mens det svenske er § og 1/2. Det skulle vel uansett ha minimal betydning, og det kan hende de har trykt flere tegn på denne (og flere?) taster også..

Strålende! Er det mulig å få kjøpt disse i vanlige svenske og danske elektrobutikker? La merke til at de hadde et par Vaioer til utstilling på Elgiganten noen år tilbake, men har ikke sett noen i det siste. Kunne tenkt meg en 14-tommer etterhvert, noen som vet butikk og pris i Sverige/Danmark? Er Vaio under 6000kr en umulighet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...