Gå til innhold

Fermi x 3 - 3Way SLI med GTX480


Anbefalte innlegg

Hopp!

 

I påvente av at quad sli skal fungerer på Rampage 3 Extreme kortet så kjørte Henning og jeg bittelitt med tre kort i helgen. Bare kjapp test i Vantage ble foretatt - skjermkortene på luftkjøling (stock). Ser ut som ca 850/1050 - 870/1100 er maks på luft med tre kort sammen, dette på 1.138v og vifte på 100%. Full load på gpuene var 73C med viften over som dere ser.. ikke så ille egentlig :)

 

Systemet trekker helt vanvittig med strøm, og tok faktisk "knekken" på min Antec 1200w ved 870/1050 full guffe på volt osv.. Til sammenlikning klarer ikke Corsair 1000w å kjøre med 800Mhz på tre kort engang, hehe.. skrur seg rett av. Hva to kort angår så slår en HX750 seg av etter rundt en time på 800Mhz 1.1v. Så - endelig trenger vi skikkelig psuer!

 

Med Quad SLI kommer Vantage til å bli helt vill..........................................

post-88790-1273494537,7642_thumb.png

post-88790-1273494577,1203_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

et ord:

 

KULT!

 

og her må dere vel slå til med 2 stk psu'er vel?

 

det vil bli kjørt med 1 x Antec 1200 pluss Corsair HX750 når alt er oppe med fire kort. håper innen uken er over :). Tre kort drar overklokket til 850/1050 1.138v helt oppimot 1200w load.

 

Virker som Nvidia drar strømmen på en annen måte enn ATI, maks jeg fikk inn før Corsair HX1000 tok kvelden var rundt 1000-1050w. Denne har jeg sjekket klarer å dra helt oppimot 1200w før uten noe særlig problemer med ATI 4890 x 4.

Lenke til kommentar

Nice!

 

Et spørsmål:

Jeg ser du kjører en god gammel traver av en harddisk og lurer litt på om ytelsen til harddisken overhodet påvirker resultatet i benchmarking?

Det er jo kjent at en SSD f.eks. kan tyne ut noen ekstra FPS i spill og jeg lurer på om en SSD påvirker ytelsen i f.eks. Vantage kontra en god gammeldags snurredisk? Eller har harddisk null og niks å si når det kommer til benchmarking?

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

**dp** du slutter aldri å imponere, rå rigg dette her. Ser jeg et 4 GTX 480 på bordet der ?

 

Hva slags PSU er det du bruker som klarer å levere nok strøm til det oppsettet der ?

 

det vil bli kjørt med 1 x Antec 1200 pluss Corsair HX750 når alt er oppe med fire kort. håper innen uken er over

 

 

 

 

 

Morro **DP**  :thumbup:

 

 

Lenke til kommentar

**dp** har du nån måling på hvor mye riggen din trekker av strøm ? går ut ifra at hvis den tar knekken på 1200w så trekker den vel et stykke over det.

 

antec 1200w skrudde seg av på 1196w. virker som nvida trekker strømmen på en annen måte, corsair 1000w gir seg på ca 1000w. hx1000 har jeg med ATI dratt 1200w med før.. rart dette her.

 

quad sli blir det, og kanskje ny cpu også :D

 

5.8-5.9GHz cpu tester og 6Ghz GT hadde vært fett med 4 x 480GTX på 1100Mhz :D

Lenke til kommentar

**dp** har du nån måling på hvor mye riggen din trekker av strøm ? går ut ifra at hvis den tar knekken på 1200w så trekker den vel et stykke over det.

 

antec 1200w skrudde seg av på 1196w. virker som nvida trekker strømmen på en annen måte, corsair 1000w gir seg på ca 1000w. hx1000 har jeg med ATI dratt 1200w med før.. rart dette her.

 

quad sli blir det, og kanskje ny cpu også :D

 

5.8-5.9GHz cpu tester og 6Ghz GT hadde vært fett med 4 x 480GTX på 1100Mhz :D

 

Du må jo huske på at med PSUer leveres mange typer forskjellig spenning, og disse enorme skjermkortene trekker vel bare ren 12volt, samt at mye 12volt går med på CPU og andre ting. Nå har vel og merke slike sterke PSUer normalt veldig mye 12volt tilgjengelig, men du kan fremdeles gå "tom" for 12volt kapasitet før du når den totale watt grensen, så du får ikke hele bildet ved å se på bare hvor mye den trekker fra strømkontakten. Vær også obs på at du bare har dunt 75-80% effektivet på de fleste PSUer, så de trekker en del mer fra kontakten enn du faktisk får ut i effekt dersom du måler hvor mye den trekker fra veggen.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe nytt akkurat Stigma.

 

**dp** : Kanskje det er på tide å kjøpe en 1500 watt eller to laugh.gif

 

Nei nytt er det jo ikke, dette har jo gjeldt alle PSUer genrellt i lang tid, men det virket bare ikke som det ble tatt hennsyn til det i de tidligere innleggene så jeg synes det var verdt å nevne. Det er ikke sikkert alle tar disse tingene som en selvfølge og for eksempel forventer at en 1000watt PSU på full effekt vil trekke 1000watt fra veggen.

 

Det var bare til informasjon anyway :)

-Stigma

Lenke til kommentar

Vi diskuterte hva effektiviteten på PSU'ene var ved full effekt, og var skuffet over at de tryna da de trakk ca oppgitt effekt fra veggen, men da leverte 10-20% mindre enn lovet. Vi diskuterte også om vi hadde belastet enkelte "rails" mer enn andre, uten å finne ut av det.

 

Men vi glemte et viktig poeng Stigma kom med, at 12v "railen" neppe står for alle de 1200W som skal kunne leveres. Vi får ta en titt på det.

 

 

Henning

Lenke til kommentar

*Request*

Noen mulighet for at du kan måle støy eller ta opp et lite opptak av hvor mye lyd disse kortene gir fra seg?

Edit : Litt sliten når jeg skrev dette innlegget , det jeg hovedsakelig tenkte på var et opptak mens du koser deg med overklokking og kanskje en kommentar på støynivået.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

*Request*

Noen mulighet for at du kan måle støy eller ta opp et lite opptak av hvor mye lyd disse kortene gir fra seg?

 

Dette finnes allerede, både i mer objektive målinger med instrumenter/avstander osv. som du kan google frem, samt på youtube med objektiv sammenlignening i videoformat.

 

Uten å si noe mer spesifikt så kan man trygt si at 480GTX er høylytt, og i SLI er de MEGET høylytt - noe nesten alle reviews kommenterer på. Det er nesten gitt av hvor mye effekt de trekker desverre. Hvordan 3xSLI høres ut vil jeg nestne ikke vite heh... det må ligge langt over irritasjonsgrensen for de aller fleste ved luftkjøling ihvertfall. Støyproblemet gjelder dog så langt jeg vet bare ved høy belastning. Kortene er relativt gode på å trappe ned forbruket ved idle, så så langt jeg vet er de ikke voldsomt høylytte ved idle.

 

Raskt søkeresultat:

du kan finne mer selv.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...