Gå til innhold

Hvordan roote HTC desire (Windows/mac/linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på en ting angående å unroote, har bootloader 0.80 og software versjon: 1.21.405.2, denne RUU'en fra unroote guidenn, er den eksakt den samme ROM'en som telefonen min kom med? Tenker på at den har WWE i filnavnet, som er "World Wide English" tror jeg, men telefonen min er jo Norsk/skandinavisk.

 

Evt. har HTC Desire muligheten til å lage en nandroid? Hvis ja, hvordan?

 

 

hei.

Er det noen som har stock ROM til Desire. Slik at jeg kan gå tilbake til unrooted telefon og med orginal ROM?

Har lyst til å roote telefonen min for å teste den nye Froyo+Sense ROMen som kommer i dag.

Men da må jeg ha en mulighet for å gå tilbake til den orginale ROMen som fulgte med telefonen i tilfelle jeg må sende inn telefonen til reperasjon en gang.

 

Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar

ligger en link/guide i første post

 

 

Generic RUU skal du bruke

 

Takk for det.

Men det står i Guiden "If You Have A 0.80 Bootloader" og da er det kun en fil man kan laste ned. Og dette er ikke Generic versjonen. Jeg har bootloader 0.80.

 

Hvilken fil kan jeg da bruke for å få alt tilbake slik den opprinnelig er med norsk språk og ordbok etc?

 

Som dere sikkert skjønner har jeg aldri rootet telefonen før...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har roota og installert MarketAccess, tilsynelatende ingen problemer, MEN, på flere apps fra Market (Spotify, Dolphin Browser, Google Earth) får jeg "installasjon mislyktes" når jeg laster dem ned og prøver installere.. :S

 

 

Noen som vet hva dette kommer av? Har jo hatt disse appsa før root..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Førstepost burde få seg en oppdatering, da det har kommet en ny og enklere/bedre måte å roote på, den kalles unrevoked.

 

Steg for steg guide finner man her:

Linux:

http://myhtcdesire.com/modding/how-to-root-your-desire-easily-method-1

Windows:

http://myhtcdesire.com/modding/how-to-root-your-desire-easily-method-2

 

Ved bruk av unrevoked metoden installere man også en permanent recovery modus, noe som gjør det enklere å installere custom ROMs o.l i ettertid.

 

 

Samt sitter du med HTC Froyo(Android 2.2) og savner root muligheten, så er det nå mulig å nedgradere ROMen for å så roote telefonen sin igjen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=745903

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Dersom man har roota telefon med 2.1, og oppdaterer til 2.2. Mister man da rooten?

 

ja, dersom du oppdaterer telefonen "OTA" altså over the air.

med telefonens egen oppdateringsfunksjon. da får man en Hboot som ikke lar seg roote (foreløpig ihvertfall.)

Men her er en metode for å "nedgradere" telefonen tilbake til gammel hboot versjon som kan rootes og man får jo da også gamle 2.1 android.

men da kan man lett roote telefonen med unrevoked og legge inn en ferdig rootet 2.2 ROM som man kan finne lett på xda develeopers forum.

 

gjorde dette i går .. plankekjøring :)

 

 

PS! for de som opplever at telefonen tar bilder med en viss grønnfarge i, ved bruk av f.eks "Rooted Official HTC Android 2.2 (FroYo) ROM [Market issue fixed]" ROM. så ligger det en fiks på side 2 i denne tråden.

Endret av jorgenask
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Veldig lite. Det kan alltids skje at man driter seg ut når man rooter, slik at skjermen blir blank, men da er man enten for smart eller for dum. Skal mye til for at det ryker til helvete. Det har alltid vært mulig å lagre på minnekortet, men ikke innstalere. Så tror man må roote for å få dette til. De fleste som rooter laster ned filene gratis fra nettsider, og dermed må de roote for å få innstalert filene på minnekortet.

 

Jeg fikk ikke til å roote med min HTC legend. Det sies at HTC GSM telefoner ikke har denne muligheten enda.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at standard froyo apps to sd egentlig er noe dritt som ikke funker noe bra. Har flyttet over alle applikasjoner til SD som går an, og likevel måtte jeg i går avinstallere flash-oppdateringen for å få plass til et program jeg lastet ned.

 

Skal snart installere en rom med A2SD bare jeg får kjøpt meg et nytt og større minnekort først.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! :)

 

Når jeg fikk Desire på lansering, og det ble snakk om rooting, så var det kun 2 ting jeg hadde grunn til å roote for..

 

Det ene var betal-apps, og det andre var apps 2 SD..

 

Jeg rootet aldri siden jeg følte at begge disse to ikke var så "langt unna".. vel, nå har betal-apps kommet og move 2 SD også..

 

MEN, jeg synes at det er VIRKELIG få apps som kan flyttes over!! Og dette synes jeg er sykt svakt på denne telefonen.. Det er virkelig ikke mange apps som skal til før den har lite plass, og det er jammen for dårlig, skjønner ikke at det ikke skulle ha vært mulig å gjøre dette bedre..

 

Vel, slik er det nå.. men, hvis jeg nå rooter, vil det DA være bedre muligheter for å flytte apps til SD, eller er det sånn at nå alle som kan flyttes over har blitt flyttet over!? Jeg bruker nå SDMove -appen..

 

 

Og, hvis det lønner seg å roote, er førsteposten oppdatert med den beste måten å gjøre det på, eller finnes det nå noen bedre måter som folk kan like til!?

 

 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...