Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy #!@&%! så lei jeg begynner å bli av dette spillet. I hvert eneste game, hvert ENESTE JÆVLA game har jeg folk på laget som umulig kan ha en hjerne intakt.

Enten feeder de hele gamet, prater dritt hele gamet eller er bare helt hjernedøde.

Jeg reporter på en saklig måte hver eneste spiller som ikke spiller ordentlig, men Riot Team har vel ikke tid til å se gjennom reports, da nye characters står først i køen, selvfølgelig.

Håper virkelig ikke det er slik som dette i ranked game, at man møter shitters i hver eneste runde..

 

 

/rage.

Lenke til kommentar

Annie on fire! Etter først å ha knotet meg igjennom to seiere som taric, en jevn kamp som annie og ett miserabelt tap som TF avsluttes kvelden med en pentakill, en quadrakill og drøssevis med tripple og doublekills. Hadde veigar i mid og det var null stress å burste han ned. Jungle Nocturne ganka meg 3-4 ganger som alle resulterte i doublekill for meg. Til slutt kom hele laget på meg og jeg fikk tibbersstun, rett foran tårnet med shen-ult. Satt med stort glis resten av matchen for å si det sånn!

Lenke til kommentar

Annie on fire! Etter først å ha knotet meg igjennom to seiere som taric, en jevn kamp som annie og ett miserabelt tap som TF avsluttes kvelden med en pentakill, en quadrakill og drøssevis med tripple og doublekills. Hadde veigar i mid og det var null stress å burste han ned. Jungle Nocturne ganka meg 3-4 ganger som alle resulterte i doublekill for meg. Til slutt kom hele laget på meg og jeg fikk tibbersstun, rett foran tårnet med shen-ult. Satt med stort glis resten av matchen for å si det sånn!

 

:3 ikke galt.

Selv om en god veigar spiser andre casters :3

Lenke til kommentar

League of legends er et elendig spill. Foreløpig det beste dota spillet som eksister per idag er dota på warcraft 3.

 

Lol er et veldig ubalansert spill med for mange heroes. Items er ganske basic (kun for noobs som ikke kan spille dota på warcraft 3). Ganke strategien suger hester på lol. Bare tullinger som aldri har spilt dota på warcraft 3 spiller league of legends.

 

Dota på warcraft 3 er mye mer utfordrende. Du må kunne denial på creeps og ganke hele tiden. Noen heroes som Mirana har gode spells og du kan leape som fører til at ganken blir lettere.

Det er veldig balansert og alle heroes er gode hvis de blir brukt riktig.

 

Spiller du lol så suger du i dota. Gå og kjøp warcraft 3 og spill dota.

 

Registrer deg på www.dota-league.no og spill mot flere erfarne spillere som kan deny creeps og ganke ordentlig.

Endret av Exaha
Lenke til kommentar

League of legends er et elendig spill. Foreløpig det beste dota spillet som eksister per idag er dota på warcraft 3.

 

Lol er et veldig ubalansert spill med for mange heroes. Items er ganske basic (kun for noobs som ikke kan spille dota på warcraft 3). Ganke strategien suger hester på lol. Bare tullinger som aldri har spilt dota på warcraft 3 spiller league of legends.

 

Dota på warcraft 3 er mye mer utfordrende. Du må kunne denial på creeps og ganke hele tiden. Noen heroes som Mirana har gode spells og du kan leape som fører til at ganken blir lettere.

Det er veldig balansert og alle heroes er gode hvis de blir brukt riktig.

 

Spiller du lol så suger du i dota. Gå og kjøp warcraft 3 og spill dota.

 

Registrer deg på www.dota-league.no og spill mot flere erfarne spillere som kan deny creeps og ganke ordentlig.

 

Jeg ser veldig ofte at ubalanse er et argument som blir brukt veldig mye fra folk som er imot lol (brukte det veldig mye selv). Det slenger ofte ett slag mot runes / masteries og cashpolitikken til riot. Etter å ha erfart LoL selv så merker jeg veldig lite av det. Når det kommer til ubalanse mtp heroes så sliter jeg veldig med å se det. Er ett par heroes som er litt for god atm (Zilean, Rammus, Irelia) men de ble nerfet for en stund tilbake og de var heller ikke fullstendig gamebreaking da heller. Å bruke denying = skill synes jeg er ett tåpelig argument. Ja, det gjør at det blir en ting du må følge litt mer med på, men direkte vanskelig er det ikke. Vil heller si at det er med på å skape det dårlige rykte da nye folk ikke har minimalt med sjanse en gang. I LoL så er det fortsatt muligheter for å bli bedre, finne nye taktikker og å generelt bli mye bedre enn alle andre, men du trenger heller ikke å være en asosial tulling med innehud for å i det hele tatt tørre å prøve.

 

 

Ganking er det da absolutt mye av i LoL? MTP jungling så vil jeg nesten si det er ett veldig stort fokus på det. Flash og ghost er kanskje med å gjøre enkelte ting tryggere, men det skaper faktisk mer dybde i det, da ganking ikke nødvendigvis trenger å være kills, men også brenning av summoners.

 

Bortimot alle heroes er balanserte og fungerende i hver sin rolle. Noen funker mye bedre til generelle ting, imens andre er kongen i helt spesielle roller. Ett eksempel er caitlyn, i det store og hele en veldig udugelig carry satt opp imot ashe, tristana og corki, men med det rette laget og den rette taktikken så er hun mye bedre. Om du har ett veldig earlygame fokusert lag der du satser på å få totalt overtak innen 20 minutter så funker caitlyn diskutabelt bedre enn ashe.

 

Spiller du lol så suger du i dota: Hvorfor? For det første så er det to forskjellige spill med to forskjellige designfilosofier og som spilles relativt ulikt, men hvorfor er man dårlig i dota om man spiller LoL? Om dota er så mye vanskeligere at LoL er barneskirenn, hvorfor er det ikke en overflod av spillere som kommer for å bli nummer 1 uten å bruke noe særlig med krefter? Som sagt så er det to fo forskjellige spill med forskjellige spillestiler som er vanskelig å sette opp mot hverandre.

 

". Items er ganske basic (kun for noobs som ikke kan spille dota på warcraft 3). Ganke strategien suger hester på lol. Bare tullinger som aldri har spilt dota på warcraft 3 spiller league of legends."

 

Tar og deler den opp jeg, ITEMS:

 

Ja, i det store og hele så har vel dota flere items og mye flere active items noe som igjen er med på å skille de to spillene ved selve kjernen og designfilosofien. Jeg synes statssystemet på LoL er fabelaktig og langt mye bedre enn dota, da man kan specce veldig spesifikt uten å røre seg inn i ett sammensnurr av forskjellige ting. Nå må jeg innrømme at jeg ikke husker veldig godt hvordan det var, men ga ikke agility attackspeed og armor / dodge etc? samt at hver hero hadde en basestat som ga +damage? Selv er jeg veldig for lol sitt system med +damage + dodge + armor + attackspeed etc. Da kan du få items som er økonomisk forsvarlig til å bare gi attackspeed. F.eks så kan du betale 1000g i lol for +40% attackspeed, om jeg har tenkt riktig så ville det itemet kostet mye mer på dota da + agility gir mange forskjellige stats.

 

Den setningen over er muligens tåpelig da jeg ikke har satt meg inn i systemet fra dota på ett par år, men at få active items = noob items så er det ett vagt argument. Det er drøssevis med passive effekter som er veldig spesifikke og under de rette omstendighetene gamechanging (f.eks tiamat, generelt udugelig forutenom veldig store teleport / backdoor strategier).

 

Shoppen i LoL er dessuten den beste shoppen i en dota klone til nå. Dota 2 kan kanskje klare å matche det, men HoN ødela mye på å sminke opp dota sin shop i stedet for å gjøre om infrastrukturen.

 

"Ganke strategien suger hester på lo"l: Hvilken "ganke strategi"? Jeg skjønner virkelig ikke hva du mener med det argumentet.

 

"Bare tullinger som aldri har spilt dota på warcraft 3 spiller league of legends" Jeg og mange av mine venner kommer fra en dota bakgrunn. Vi spiller fortsatt LoL selv om vi har spillt dota. vet om mange andre som har samme historien. Dårlig infrastruktur, dårlig og uoptimalisert motor for ett MOBA og ett verre community enn dota gjør at vi holder oss her.

 

Ja, Dota er vanskeligere, men vanskeligere =! bedre. I så fall synes jeg alle FPS spillere bør gå over til Quake, men i steden for å ha det slik det er bør hver fot få en egen knapp, så gåing er ikke lenger w, men tapping på z og x, hopping krever ett flashy lite minigame og hvert våpen bør ha 5 forskjellige moduser.

 

TLDR: Dota er ett annet spill enn LoL, det gjør det ikke automatisk bedre selv om det er vanskeligere.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg spiller både DOTA, LOL og Hon, alt ettersom hvem som er pålogget og vil spille. Dota er foreldet i mine øyne. Det Dota gjør godt har HON forbedret. LOL er for meg litt casual, og det liker jeg. Trenger ikke denie, er ikke en haug med innkjørte comboer mellom champions som skal brukes hver gang o.l. Det har enklere mechanics og flyter bedre, ikke et bedre spill enn HON, men morsommere.

 

Som sagt, min mening. Ingen fanboyflame takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...