Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Bare en liten kommentar til nivå på gjennomsnittsspilleren. En gjennomsnittsspiller er sannsynligvis dårligere enn dere tror. I S2 lå f.eks. gjennomsnittet rundt 1200 elo ifølge http://lolmatches.com/charts om jeg ikke tar helt feil så er/var bunnen av bronze rundt 1150? Er ikke helt sikker.

 

Det ser ut som du har fått en del gode tips allerede. Jeg synes det virker som om mye av ferdighetene savner vil komme med mer erfaring, rett og slett.

 

Prøv å holde hodet kaldt i team fights, og følg med på hva som skjer. Ikke bli superstresset. Et annet godt tips, er at når du har bestemt deg for å gjøre noe, så gjennomfør det. Ikke gjør ting halvveis. Enten så gjennomfører du det, eller så dropper du det. Hvis du blir usikker underveis og begynner å lure på om dette egentlig var så lurt, så ender det ofte opp med at du dør uten å få gjort noe fornuftig.

 

Dersom du havner i en situasjon som du ikke klarer å komme deg ut av, og du er sikker på at du kommer til å dø, gjør så mye damage du kan før du dør, og ikke kast bort flash eller andre summoners hvis det ikke kommer til å hjelpe deg noe som helst. Det er ingen vits å bruke summoners bare for å gjøre det.

 

Prøv å utnytte andres feil. Når du har overtaket i en match, så prøv alltid å gjøre overtaket større. Alltid ha en mening med det du gjør, ikke bare løp random rundt på mappet uten å vite helt hva du gjør der. Bruk tiden til noe fornuftig, prøv å unngå å bare stå og lure på hva man skal gjøre. Farm, push lanes, ta towers, ta buffs.

 

Objectives er veldig viktig, og timers, ikke minst. Dersom du hele tiden vet når f.eks. dragon spawner, så kan du få mange gratis drager. Som jungler kan det og være lurt å følge med på timers til fiendens buffs. Dersom du hele tiden vet når rød spawner, så er det mye lettere å stjele den hver gang. Dette sammen med vision gjør counterjungling en del lettere.

 

Map awareness er veldig og viktig. Følg med på hvor fienden er. Da kan du f.eks. pushe tower nesten uten risiko, eller ta en rask drage uten risiko. Dersom du ser at hele fiendens team feks pusher et tårn, og dere ikke kan gjøre noe med det, fordi dere er for langt unna, så ta en rask drage, ta et annet tårn, ta buffs.

 

Det var i alle fall noen tips jeg kom på i farten, men det er selvfølgelig mange flere gode tips.

 

Edit: Angående flaming. Med en gang noen begynner, bare /ignore. Det er ingen grunn til å sitte og bli distrahert av flaming. Ofte slutter de flaming bare du sier at tar /ignore på dem også, selv om du ikke gjør det. Flaming er dessverre et problem i dette spillet, men man er bare nødt til å ignorere det. Ingen spiller bra dersom de bruker tiden sin på å krangle i chatten.

Endret av Blodappelsin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hecarim. Jeg vil si at den det er lettest å carrye med i jungle er Hecarim. Lær deg å ganke bra med ham pre lvl 6, og man har så godt som vunnet. Jeg mener at ultimaten hans er like god som Malphite's, men litt under Amumu's. Man kan builde boots + 3 tanky + 2 damage items, så for eksempel mercs, frozen gauntlet, spirit visage, warmogs/foretrukket hp item, dot jungle itemet, velg siste item.

Mobility boots fungerer også veldig bra på heca, pga ekstrem map presence, men foretrekker Mercs lategame.

Grunnen til at Heca fungerer så bra er at abilities scaler ekstremt bra, så han blir bare sterkere og sterkere igjennom gamet. W'en healer MYE i teamfights, og mye mer med sv.

Lenke til kommentar

Jeg følger metaen og kjøper merc's, warmogs, randuins og mallet.

Ca. 10 min senere og jeg er 4-1-1, har holdt tårnet mitt og tatt begge topptårnene pluss at jeg har 2-3 ganger Rumble's cs

 

Metaen nå på Garen er vel at du starter med Black cleaver (Garen broken as fuck), og så tanky items senere. Anbefaler at du ikke går Frozen mallet på Garen. Randuin's Omen syns jeg er mye bedre på Garen.

 

Hvis du har pushet begge tårnene ned burde du bare fortsette å pushe hvis det er mulig (Aka splitpushing). Hvis det ikke er mulig burde du heller hjelpe mid å pushe lane. Hvis du ser at laget ditt er foran fiendens lag, burde dere "force" baron eller dragon teamfight.

 

Ditt navn på LoL?

 

Hvis du vil kan jeg carry deg fra bronse league.

Endret av Spreeky
Lenke til kommentar

Metaen nå på Garen er vel at du starter med Black cleaver (Garen broken as fuck), og så tanky items senere. Anbefaler at du ikke går Frozen mallet på Garen. Randuin's Omen syns jeg er mye bedre på Garen.

 

Hvis du har pushet begge tårnene ned burde du bare fortsette å pushe hvis det er mulig (Aka splitpushing). Hvis det ikke er mulig burde du heller hjelpe mid å pushe lane. Hvis du ser at laget ditt er foran fiendens lag, burde dere "force" baron eller dragon teamfight.

 

Ditt navn på LoL?

 

Hvis du vil kan jeg carry deg fra bronse league.

 

Sant det angående cleaver på Garen. Men jeg bestemte meg for å gå full tank da jeg regnet med å tape lane.

 

Prøvde meg på en ny ranked nå, der jeg spilte jungle Vi. Tok i bruk flere av rådene jeg har fått her, og har googlet meg til i dag, og det hjalp stort. Jeg flamet ALDRI, var alltid positiv og sa det gikk fint om noen gjorde noe dumt. Resultatet var sjeldent god steming innad i laget og bra lagspill. Kommanderte laget fra objectiv til objectiv kun ved bruk av pinging noe som fungerte utmerket. Det ble dog lite counterjungling da Lee Sin på det andre laget var så dårlig at han fint satte seg selv ut av spill. Endte med en finfin 13-5-13. 41-22 for laget.

 

Om du vil hjelpe meg i duoQ er det ypperlig. Kaller meg "verdensbesteilol", et nick som skal skiftes asap. Ironisk vits med kompis som viste meg spillet.

 

Angående splitpushing så synes jeg det som regel er vanskelig da folk på laget ofte ikke skjønner at å engage 4v5 er en dårlig ide.

Lenke til kommentar

Om du vil hjelpe meg i duoQ er det ypperlig. Kaller meg "verdensbesteilol", et nick som skal skiftes asap. Ironisk vits med kompis som viste meg spillet.

 

Okay, kult. Kommer til å spille med en kamerat sitt account pga. altfor høy elo/division mellom min main account og din. Adder deg når jeg kan spille :)

 

Glem det. Jeg er på Nordic/East... Får vel bare lage en ny account på West og lvle den opp til 30

Endret av Spreeky
Lenke til kommentar

På tide å få denne til topps igjen.

 

Tar en liten update angående min LoL-karriere :) Har funnet meg en fast duopartner på mitt nivå. Han mainer mid og jeg har nå klatret opp en divisjon til Bronze 1. Merker at det er utrolig mye lettere å jungle når du har en midtlane som ikke derper helt. Noen ganger nytter det dog desverre ikke at vi to gjør det godt; som f.eks. gamet jeg akkurat spilte med en Caitlyn som ikke kunne cs'e, en first-time-Thresh som ikke kunne warde og sist men ikke minst überaggressive (no ward) toplane Vayne. Vayne skulle visst kontre Volibear som han sa... Gleder meg til jeg når Silver. Antar det er litt færre slike typer der.

 

Kan forresten komme med et tips skulle laget ditt starte en all-out-flamewar, noe som hendte meg nylig. Bare mute alle og spill som om hele laget ditt var "Very Easy-boter" der det er opp til deg å gjøre alt selv. Vi ble fortsatt slått ned i støvlene, men jeg kom i hvertfall som eneste på laget ut av det med positiv KDA. Det at jeg klarte a brawle med de fed'e mostanderne innspirerte også laget mitt litt og det så nesten ut som om vi skulle klare et comeback.

 

On 02/28/13, starting at 00:30 PST, ranked queues will be disabled in preparation for patch 3.03. At 02:00 PST, the servers will be shut down and all games currently in progress will end in a draw and stats will not be recorded. We estimate the battlegrounds will be unavailable for 6 hours.

Lenke til kommentar

Tør ikke spille ranked nå.

Sluttet å spille LoL i ca to uker etter Path of Exile kom i åpen beta, og når jeg startet med lol igjen var jeg ganske mye dårligere. Må ta et game før søndag, hvis ikke får jeg lp decay.

 

Er det NA eller EUW det er snakk om? Trodde det var NA som var nede da.

Lenke til kommentar

Tør ikke spille ranked nå.

Sluttet å spille LoL i ca to uker etter Path of Exile kom i åpen beta, og når jeg startet med lol igjen var jeg ganske mye dårligere. Må ta et game før søndag, hvis ikke får jeg lp decay.

 

Er det NA eller EUW det er snakk om? Trodde det var NA som var nede da.

 

Hehe. Greit å ikke være rusten når man skal spille ranked, ja. Det var snakk om EUW, men den har uansett blitt utsatt et døgn.

 

Update: The patch has been delayed 24 hours. On 01/03/13, starting at 02:30 GMT, ranked queues will be disabled in preparation for patch 3.03. Sorry for the delay.

 

Har ikke sett at det har blitt lagt ut noen ofisielle patch notes enda, men visstnok skal både Hecarim og AP Tryndamere nerfes. Har ikke hørt noe om at Vi skal nerfes så krysser fingrene for at hun får bli som hun er. Min favoritt akkurat nå, spiller henne i så og si hver ranked match. Angående det at hun skal være op; hun har bare en 51.06% winrate på lolking men en banrate på hele 59.12%.

Lenke til kommentar

Vi er 4 menn (21-22 i alder) som ser etter et siste medlem for ranked 5v5. Vi har ikke mye å vise til når det gjelder solo-queue, men når vi spiller sammen hender det aldri at vi taper. Når det gjelder spilletid er vi tilbøyelige for det meste (2-3 kvelder med 4 matcher økter hadde vært optimalt).

Det høres kanskje ignorant ut, men vi er henholdsvis sikre på at vi kan komme oss til gold (og gjerne høyere også om dedikasjonen er der) med litt øving så vi får inn samspillet.

 

Vet ikke hvordan annen informasjon jeg kan tilby, men om du er interessert så må du gjerne bare sitere meg her, så skal jeg prøve å komme tilbake til deg fortløpende.

 

E

Endret av MorentilPer
Lenke til kommentar

Sant det angående cleaver på Garen. Men jeg bestemte meg for å gå full tank da jeg regnet med å tape lane.

 

Prøvde meg på en ny ranked nå, der jeg spilte jungle Vi. Tok i bruk flere av rådene jeg har fått her, og har googlet meg til i dag, og det hjalp stort. Jeg flamet ALDRI, var alltid positiv og sa det gikk fint om noen gjorde noe dumt. Resultatet var sjeldent god steming innad i laget og bra lagspill. Kommanderte laget fra objectiv til objectiv kun ved bruk av pinging noe som fungerte utmerket. Det ble dog lite counterjungling da Lee Sin på det andre laget var så dårlig at han fint satte seg selv ut av spill. Endte med en finfin 13-5-13. 41-22 for laget.

 

Om du vil hjelpe meg i duoQ er det ypperlig. Kaller meg "verdensbesteilol", et nick som skal skiftes asap. Ironisk vits med kompis som viste meg spillet.

 

Angående splitpushing så synes jeg det som regel er vanskelig da folk på laget ofte ikke skjønner at å engage 4v5 er en dårlig ide.

 

Hei!

 

Leste igjennom en del av postene her, og det ser ut som du har tatt til deg mye bra info, very good!

 

En ting som er viktig å huske på som soloquejungler er at alle spiller for seg selv, tilogmed de som duoquer (Ihvertfall i blindpick/low lvl ranked). Som jungler kan du velge å ta på deg ansvaret som shotcaller, og mange vil faktisk høre etter, noe det ser ut som du har skjønt. Med en gang man åpner seg selv for å gi calls til andre, og det går bra, blir fort resten av laget tilbøyelige for å følge etter. Det eneste som suger med det er gjerne at junglern er den som får mest shit, uansett. Spesielt hvis du tar på deg rollen med å calle :p

 

Jeg vil anbefale deg å teste xin som neste prosjekt. Har spilt han konsekvent i et års tid nå, var en favoritt før remaken og er enda det etterpå. Helt fantastisk gøy å spille, gjør godt med damage, og har en vanvittig sterk towerkiller i form av Q. I tillegg er han veldig kul å spille i synk med heroes som lux/ahri/irelia/ori/darius. Ser forøvrig at noen anbefaler lee sin, men da ville jeg mye heller gått for xin hvis du ikke har prøvd noen av de. Han er definitivt lettere å tilnærme seg enn lee sin er i mine øyne. Og mener ikke at noen av de er noe bedre enn den andre, lee sin er på g han.

 

Testet ireliajungle igår forøvrig, VELDIG artig! :D Mye snipes under tårn i earlygame, enkelt å sustaine jungle med lifesteal etc. Noe av det beste var stunnen, spesielt fordi jeg kunne gjøre engages på veldig lav hp og fortsatt få med en assist uten å dø. Skal spille mer idag for å se om det faktisk kan fungere mot litt bedre folk :)

 

EuW: Kongekrabba :)

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Hei!

 

Leste igjennom en del av postene her, og det ser ut som du har tatt til deg mye bra info, very good!

 

En ting som er viktig å huske på som soloquejungler er at alle spiller for seg selv, tilogmed de som duoquer (Ihvertfall i blindpick/low lvl ranked). Som jungler kan du velge å ta på deg ansvaret som shotcaller, og mange vil faktisk høre etter, noe det ser ut som du har skjønt. Med en gang man åpner seg selv for å gi calls til andre, og det går bra, blir fort resten av laget tilbøyelige for å følge etter. Det eneste som suger med det er gjerne at junglern er den som får mest shit, uansett. Spesielt hvis du tar på deg rollen med å calle :p

 

Jeg vil anbefale deg å teste xin som neste prosjekt. Har spilt han konsekvent i et års tid nå, var en favoritt før remaken og er enda det etterpå. Helt fantastisk gøy å spille, gjør godt med damage, og har en vanvittig sterk towerkiller i form av Q. I tillegg er han veldig kul å spille i synk med heroes som lux/ahri/irelia/ori/darius. Ser forøvrig at noen anbefaler lee sin, men da ville jeg mye heller gått for xin hvis du ikke har prøvd noen av de. Han er definitivt lettere å tilnærme seg enn lee sin er i mine øyne. Og mener ikke at noen av de er noe bedre enn den andre, lee sin er på g han.

 

Testet ireliajungle igår forøvrig, VELDIG artig! :D Mye snipes under tårn i earlygame, enkelt å sustaine jungle med lifesteal etc. Noe av det beste var stunnen, spesielt fordi jeg kunne gjøre engages på veldig lav hp og fortsatt få med en assist uten å dø. Skal spille mer idag for å se om det faktisk kan fungere mot litt bedre folk :)

 

EuW: Kongekrabba :)

 

Jeg liker godt å ta på meg ansvaret å shotcalle, men om folk skal høre på meg må jeg også gjøre meg fortjent til det. Tror mye av "trikset" ved å gjøre det godt i solo/duoQ ligger nettop her, at det ikke bare er om å gjøre det bra selv men å også la det smitte over på resten av laget. Xin Zhao skal definitivt prøves ut, han blir nestemann som kjøpes.

 

Et stort problem jeg har er at jeg aldri husker å bruke active's fra items. Noen som sliter med det samme?

 

Edit: La deg til på EUW. Kanskje vi kan ta en match en dag.

Endret av 21magnus12
Lenke til kommentar

3.03 Update notes er ute: http://na.leagueofle...d.php?t=3175129

 

Personlig likte jeg ikke denne patchen. For mange junglere som fikk seg en trøkk. Amumu, Xin, Hec og ikke minst min kjære Vi ble alle betydelig nerfet. J4 slapp unna så jeg får vel investere i ham til å supplere min Nocturne som main junglers. Er det bare meg eller ser den nye blade of the ruined king veldig OP ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...