Gå til innhold

Motivasjonstråd for å trene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har du til å si:

 

Jenter gir deg mer oppmerksomhet, mer sex.

Respekt og flere venner

MYE bedre selvtilit, selvbilde og selvrespekt

Tør å stå for dine handlinger og tør si hva du mener

Føler deg topp og liker å ta utfordringer

 

+++

 

Dette er hvertfall hva trening har gjort mot meg.

 

Så kan jeg fortelle litt om hva trening har gjort mot meg det siste året.

 

Jeg har vært mye plaget gjennom barneskolen, var egentlig ingen jenter som likte meg og jeg prøvde det beste jeg kunne. Men når folk så på meg så tenkte de automatisk, pysen, svekling og styggen. Jeg eide ikke respekt for meg selv og lot folk banke meg opp for gøy.

I 8 begynte jeg å trene og dette er det beste valget jeg har tatt i livet mitt. Jeg begynte å bry meg om kosthold og hva jeg pyttet i meg, jeg begynte å tøre å si imot ting jeg ikke likte og tørre å stå for mine handlinger. Jeg merket at selvtiliten, selvrespekten og selvbilde gikk drastisk opp, jeg føldte meg som ny. Jeg var ikke lenger pinglen Pijus, nå var jeg store stærke Pijus ingen kødder med. Det med at selvtiliten gikk opp gjor slik at jentene begynte å gi meg mer oppmerksomhet jeg begynte å bli inventert ut på fester, overnattinsbesøk hos jenter og listen er lang. Alle ville vite hvor mye jeg tok i benk, alle ville vite hvordan jeg i helvette lå på meg 20kg på 1 år. De "kule" guttene begynte å gi meg respekt fordi jeg oppførte meg anderledes, de likte hvordan jeg ble til, jeg ble automatisk med i dems gjeng.

 

Motivasjon nok?

Endret av Pijus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trening er gull verdt, tro meg. Beste investering du kan gjøre - men pass på: ikke overdriv!

 

Som sagt ovenfor, får du mye bedre selvtillit. Jeg har vært aktiv siden jeg var liten drittunge til nå. Jeg fikk nylig en av kompisene mine til å bli med på trening, og han startet med en gang. Idag kan jeg se at han har mye bedre selvtillit og er mer sosial enn før. Det er heller ingen negative ting med trening.

 

Du får mye bedre fokus på ting også, du blir mer livlig og positiv på en måte. Du får bedre kropp, og jentene kommer krypende :p Så start så fort som mulig!

Endret av Montana298
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det morsome er jo at jeg så ganske liten ut før, og folk kunne tro at jeg var 10 år når jeg var 13 år. Når jeg først begynte å trene og 1 år seinere kunne jenter utveklse meg som en 17-19 åring. Mange eldre jenter som har prøvd seg på meg og fått vite seinere at jeg ikke var 17 år som de trodde, men at jeg var 14 år, og dette var ofte jenter som var 2-3 år eldre enn meg. Alltid en god latter :p

 

Idag kan jeg se at han har mye bedre selvtillit og er mer sosial enn før. Det er heller ingen negative ting med trening.

Helt klart!

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Jenter gir deg mer oppmerksomhet, mer sex.

Respekt og flere venner

MYE bedre selvtilit, selvbilde og selvrespekt

Tør å stå for dine handlinger og tør si hva du mener

Føler deg topp og liker å ta utfordringer

 

Huff og huff!

 

Du får kanskje et ekstra blikk fra jentene, men det er ingen garanti for sex (hvis du har litt standard på dama da..)

 

Respekt, WTF?!?!? Hvilke folk er det dere henger med? Størrelse og muskler har ingenting med respekt, det kommer an på personen. Hvis du tenker på i en eventuell sloss kamp, så må skuffe deg der også.

 

Bedre selvtillit og selvbilde er jeg enig i, men har møtt folk som har latt litt muskler gått til hodene på folk og derfor bare er kleine.

 

Tør og stå for egne handlinger; turde du ikke dette FØR du starta og trene, burde du IKKE gjør det..

 

Den siste er grei! :)

 

Til TS!

 

Tror det beste er å finne motivasjonene selv egentlig. For min del har resultat vært en motivasjon samt målet om å ha den kroppen jeg ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si det hjelper og høre historier og sånn, litt morsomt egentlig. Skal begynne å trene nå.

 

Jeg er selv født i 1995(1.75 høy, og utrolige 53 kg. "for ei pingle") ikke veldig morsomt, må innrømme det! Har heldigvis aldri blitt mobba for det, har for stor selvironi til det :woot:

 

Før tenkte jeg mye at "jeg skal ikke bli noe som har med styrke å gjøre uansett, hvorfor begynner å trene".. Sånn har det vært en stund ;)

 

men ja, som sagt skal få noe ut av det nå. SKAL BEGYNNE!

Hvis du står på og trener riktig og passer på å spise skikkelig så er det som nevnt over her ikke uvanlig å gå opp rundt 20kg i vekt første året.

Kanskje du ikke blåser bort under første høststormen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Du får kanskje et ekstra blikk fra jentene, men det er ingen garanti for sex (hvis du har litt standard på dama da..)

 

Å joda.. I mitt tilfelle så begynet jeg tørre å bli med på ting, jenter inventerte meg hjem og ut fordi jeg var morsom, utfordrene og ikke kjedelig. Før var jeg en ganske snill gutt når det gjaldt jenter, alltid gjør ditt og alltid gjør dat. Men etter jeg begynte å trene så begynte jeg å merke at det var ofte jeg som satt med makta i hånda, du kan både være litt drittsekk og være snill. Jeg hadde aldri turd å være en drittsekk mot en jente hvis jeg ikke hadde selvtiliten, så igjen går tilbake til treningen.

 

Jenter finner meg attraktiv, derfor har et større sansynlighet for å komme i buksene :thumbup:

 

Respekt, WTF?!?!? Hvilke folk er det dere henger med? Størrelse og muskler har ingenting med respekt, det kommer an på personen. Hvis du tenker på i en eventuell sloss kamp, så må skuffe deg der også.

 

I begynnelsen så hadde jeg noen faste venner jeg hang med, la oss kalle dem StarWars gjengen. På alle skoler så er det en gjeng, og gjenger liker å plage folk som skiller seg litt ut og en av de nerdete typene. Jeg var en av de nedetetypene de i gjengen likte å gjøre opp med, etter jeg begynte å trene bygget jeg opp selvtiliten. Begynte å stå imot press fra folk og viste at jeg var faen ikke var en å kødde med, og noe skjedde der. Som tiden gikk så ble jeg med i gjengen på en måte, jeg ble kul og folk begynte å like meg. Om det var respekt eller ikke, vet jeg ikke. Men slik jeg følte det...

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Siden du er født i 1995, så kan du ikke begynne på treningstudio, noe som gjør trening mye gøyere. De fleste treningsentrene lar deg begynne å trene året du fyller 16. (Ihvertfall SATS)

 

Jeg begynte å trene i år og er veldig fornøyd, har mer overskudd og føler meg mye bedre. Men så var ikke jeg spesielt spinkel før jeg begynte å trene, var ganske kraftig pga. mye ganske harde fysiske oppgaver :)

Er ganske lav, 1,65, og jeg tror mange ser på meg som ganske kraftig og "bredskuldret".

 

Motivasjon til å begynne og trene:

Jenter (?)

Hvis du har problem med kviser, kan det bli bedre.

Du blir større.

Tren med venner!

Du føler deg mye bedre.

Det kan skaffe deg flere venner.

Mer overskudd.

 

Hvis du begynner på treningstudio må du huske og være sikker på at du kommer til å bruke det siden det blir ganske dyrt per gang hvis du bare er der et par ganger i måneden.

 

Uansett, start med treningen, ikke tren altfor hardt til å begynne med, og du må trives med treningen for at du skal ha motivasjon til å fortsette. Så gjør noe du liker.

 

Husk å varme opp ordentlig og tøye ut etter trening.

Endret av Helnes
Lenke til kommentar
Du får kanskje et ekstra blikk fra jentene, men det er ingen garanti for sex (hvis du har litt standard på dama da..)

 

Å joda.. I mitt tilfelle så begynet jeg tørre å bli med på ting, jenter inventerte meg hjem og ut fordi jeg var morsom, utfordrene og ikke kjedelig. Før var jeg en ganske snill gutt når det gjaldt jenter, alltid gjør ditt og alltid gjør dat. Men etter jeg begynte å trene så begynte jeg å merke at det var ofte jeg som satt med makta i hånda, du kan både være litt drittsekk og være snill. Jeg hadde aldri turd å være en drittsekk mot en jente hvis jeg ikke hadde selvtiliten, så igjen går tilbake til treningen.

 

Jenter finner meg attraktiv, derfor har et større sansynlighet for å komme i buksene :thumbup:

 

Respekt, WTF?!?!? Hvilke folk er det dere henger med? Størrelse og muskler har ingenting med respekt, det kommer an på personen. Hvis du tenker på i en eventuell sloss kamp, så må skuffe deg der også.

 

I begynnelsen så hadde jeg noen faste venner jeg hang med, la oss kalle dem StarWars gjengen. På alle skoler så er det en gjeng, og gjenger liker å plage folk som skiller seg litt ut og en av de nerdete typene. Jeg var en av de nedetetypene de i gjengen likte å gjøre opp med, etter jeg begynte å trene bygget jeg opp selvtiliten. Begynte å stå imot press fra folk og viste at jeg var faen ikke var en å kødde med, og noe skjedde der. Som tiden gikk så ble jeg med i gjengen på en måte, jeg ble kul og folk begynte å like meg. Om det var respekt eller ikke, vet jeg ikke. Men slik jeg følte det...

 

Du sier jo nesten selv at dette er et resultat av at du som person har forandret deg. Hadde du vært personen du er nå før du trente, hadde reaksjonene fra omverdenen din vært den samme.

 

Og forresten, det å skryte av at du har blitt venner med en mobbegjeng er ikke akkurat god PR for trenings-folk..

Lenke til kommentar

Jeg vil heller si at det er tydelig at TS bør finne på noe annet å holde på med. Hvis man ikke er motivert for å trene, så er det ingen tomme innlegg på et forum som kommer til å endre på det.

som sagt jeg trenger tips/historier for motivasjon, ikke negative kommentarer..

Lenke til kommentar

Hovedmotivasjonen må jo være at det er gøy! Begynte selv å løfte vekter for ca 1år siden. (hatt en 3mnd pause nå, men er back in buisness)Var et tyypisk "treningssenterprogram" (3x15, masse iso-øvelser) I den 9mnd perioden jeg trente, gledet jeg meg til hver_ENESTE_trening! Dagene jeg ikke trente styrke føltes på mange måter "tomme".

 

Det siste året har også mange sosiale ting løst seg for meg. Tenker lite på hva andre mener, gjør hva jeg selv vil, henger med folk jeg vil henge med. Driter i de jeg ikke liker noe særlig.

 

Dette er problemer jeg har jobbet med lenge, og det trenger ikke være styrketreningen som gjorde utslaget, men den skal ha sin del av æren!

 

En ting som jeg la spesielt godt merke til at forandret seg:

Jeg ble mye tøffere i skallen. Hvis noen gjør ting jeg ikke liker (sniker i køer, osv) sier jeg klart i fra. Jeg lar ikke folk herse med meg. Møter jeg motstand, fortsetter jeg å presse. Blir beina slått vekk under meg, reiser jeg meg, og fortsetter mot målet mitt. Du lærer å angripe problemene dine med rå makt, "head on". (Sier ikke at dette alltid er en god ide, men u get the point)

 

Vekta skal opp, UANSETT!

 

"Back off I’ll take you on

Headstrong to take on anyone

I know that you are wrong

Headstrong we’re headstrong

Back off I’ll take you on

Headstrong to take on anyone

I know that you are wrong and this is not where you belong

I can’t give everything away

I won’t give everything away"

Endret av Badtothebonenot
Lenke til kommentar

Denne tråden skal jeg følge litt med på. Føler at jeg er i samme sitvasjon som Pijus var. Er 16 år og veier kun 51kg. Ikke gøy å være så spinkel. Skulle gjerne begynt å trene nå jeg, men pga en opprasjon neste uke må jeg nok vente en stund. Satser vel egentlig på å begynne å trene i slutten av sommer ferien/Begynnelsen av høsten (Får høre hva legene sier).

 

Har veldig dårlig selvtillit for tiden og har vært mye depprimert i det siste. Så målet med treningen er først og fremst og få bedre selvtillit, bli større og sterkere og selvfølgelig se litt bra ut :yes: Skal begynne nå til sommeren med mat ''teori'' tenkte jeg. Prøve å spise mye så jeg er forbredt når jeg skal begynne å trene.

Lenke til kommentar

For meg fungerer treningen i seg selv som motivasjon. Men den første treningen eller så kan være vanskelig. Om jeg først kommer meg til senteret og tar en god økt får jeg et ønske om å spise godt, og jeg kjenner effekten av treningen dagen etter etc. Dette får meg til å føle meg sunn og sterk, og jeg ønsker å dra på trening neste dag osv.

 

Så det fins nok mange gode motivasjonsmetoder, f.eks. å måle progresjon, lage delmål, ta bilder, etc. (som jeg anbefaler), men det går nok uansett ikke om man ikke samler opp et gram viljestyrke.

 

Edit: Selv har jeg vært aktiv på loggføringsfronten som mange sikkert vet, og drevet med det jeg selv mener er hardcore loggføring, periodevis med full oversikt over antall kcal og protein og treningsøkter og kommentarer osv. Kunne kanskje bruke 20 min på å skrive et slikt innlegg. Dette kan fungere motiverende, men noen ganger har jeg ikke orket å skrive i loggen, og da har DET blitt demotiverende. Jeg har følt jeg har sviktet loggen, ingen har kommentert f.eks., og jeg har på en måte ingen grunn til å fortsette treningen. Så logg kan både være positivt og negativt, jeg kan anbefale å føre en liten logg men ikke ta helt av.

 

Ellers vil jeg nevne for alle at det faktisk er veldig veldig motiverende om man får kommentarer i loggen sin, så håper alle kan bli finkere til å kommentere i hverandres logger ^^, Inkludert meg selv, jeg gjør det jo faktisk ganske sjeldent.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Første treningen kan være tøff ja! Tror det er viktig og ha en helt klar plan om hvilke øvelser du skal gjøre, hvor mange sett/reps, hvordan du utfører øvelsene og hvor mye vekt du skal ha.

Sparer deg for mye usikkerhet og "vimsing". Måtte senest i dag redde en voksen mann som kom i klemm under en benkpress på 30kg. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...