Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar og gode råd. Da blir det:

 

Fra MPX kr 4526,-

1) Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5 and i7, 1.65V kr 379.0

2) Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155 ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, HDMI, DP, LPT, COM, mSATA kr 899.00

3) Intel® Core™ i5-2500K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan kr 1495.00

4) Crucial m4 SSD 2,5" 64GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 415MB/95MB/s read/write kr 879.00

5) Akasa Intern Media Kortleser 3.5", CF I / II, MD, MS Pro, Duo, Magic Gate, X card, Type H, Type M, M2, MicroS kr 149.00

6) Microsoft Windows 7 Home Premium NO OEM, 64bit, SP1 kr 725.00

 

Fra Dustin kr 1267

7) FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 BLACK kr 699

8) SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB kr 409

9) SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART kr 159

 

Jeg mangler vel da kun strømforsyning, hva er det som anbefales som erstatning for den som er anbefalt?

 

Da jeg i denne omgang ikke skal ha dedikert skjermkort så behøver jeg vel ikke den anbefalte kjøleren? Og, jeh forstår at jeg heller ikke trenger å bestille ekstra brakkets eller ledninger, alt som behøves følger med - ikke sant?

 

Utolig bra at dere har lagt dette oppsettet slik at vi som i utgangspunktet holdt på å kjøpe Elkjøp PC istedenfor ender opp med noe skikkelig snacks istedenfor. Takk!

Lenke til kommentar

Det må jeg si - for noen priser. Det blir jo en knakende god pc.

 

Ja, alt du trenger følger med.

 

Strømforsyning - Tja, hva med Fractal Design R2 650W til 700,- (Dustinhome)? Den mener jeg å huske i tester blir sammenliknet med HX650W til Corsair, som er en meget god strømforsyning (HX koster 100,- mer). Du kunne nok klart deg med f.eks. Corsair CX500, men CX-serien fra Corsair er en budsjettserie som ikke har like høy kvalitet på komponentene, noe som gir utslag i ting du kanskje ikke bryr deg så mye om, men som kan ha betydning på sikt. Strømforsyning er en langvarig komponent (5-10 år), og min oppfatning er at det kan være greit å investere litt i denne komponenten da den har betydning for bla. støynivå og hvor godt de andre komponentene i maskina "trives". Høyere makseffekt på strømforsyninga betyr for øvrig ikke at du bruker mer strøm, bare at strømforsyninga går lettere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, og takk for en fin tråd!

 

Jeg har to spørsmål:

- Jeg skal holde på med litt redigering av video, kun på hobbybasis. Bruker Sony Vegas. Er de 300,- det koster å oppgradere til GTX560 fra 6870, slik at jeg kan benytte CUDA, verdt det?

- Er optisk (toslink) utgang standard på de fleste hovedkort?

Lenke til kommentar

Er dette ein grei konfigurasjon av ein Dell XPS 15? Er det nokre billigare alternativer til å handla direkte frå Dell?

 

Inkludert i systemet:Ekte Windows® 7 Home Premium 64bit - Norwegian

2.-generasjons Intel® Core™ i5-2410M prosessor på 2,3 GHz, med Turbo Boost 2.0 opptil 2,9 GHz

OS Windows® medier for gjenoppretting ikke inkludert

Microsoft® Office Starter 2010

PC-en leveres med 1 års hente- og returstøtte på maskinvare

Ingen støtte for skader ved uhell

McAfee® Security Centre; - 15 Month Protection

DataSafe sikkerhetskopiering online, 2GB – 1 års lisens

40 cm(15.6") FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p med 2.0 Mega Pixel Integrated Kamera

4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 [2 x 2048]

8x DVD+/- RW optisk stasjon

320 GB SATA-harddisk (7200 rpm)

1GB NVIDIA® GEFORCE® GT 525M grafikkort

Primært 9-cellers litiumionbatteri (90 Wh)

Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)

TvTuner ikke inkludert

Metalloid Aluminum Cover

 

7 619,- med 5%-kupong.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hei, og takk for en fin tråd!

 

Jeg har to spørsmål:

- Jeg skal holde på med litt redigering av video, kun på hobbybasis. Bruker Sony Vegas. Er de 300,- det koster å oppgradere til GTX560 fra 6870, slik at jeg kan benytte CUDA, verdt det?

- Er optisk (toslink) utgang standard på de fleste hovedkort?

Cuda gir absolutt en klar fordel i redigering over AMD-kort.

Vist du spesifikt ikke skal spille, ville jeg gått for et nvidia kort i 500-kroners klassen, disse gir ofte mest bang for buck når det gjelder Cuda.

 

Toslink er relativt standarisert, men sjekk alltid hvilke utganger du har på hovedkortet før du kjøper det.

 

Ellers, lykke til i millen Agent :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan komme med en bang for buck anbefaling som er på tilbud for 1300,- hos Dustinhome nå: http://www.dustinhome.no/zotac-geforce-gtx-470-amp!-1280mb-pci-e-dvi-hdmi/product/5010454736

 

Med den zalman kjøleren er omtrent alt det negative med første generasjon Fermi utelukket.

Pga. overklokken ligger den noe over gtx 560ti i ytelse.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Hva er gjeldende råd ift kabinettvifter på R3? Jeg hører kabinettviftene litt for godt. Tror det skal være mulig å styre RPM via hk, men har ikke funnet ut av det.

 

Edit; Ja, jeg har vært i BIOS. Har også prøvd et tredjepartsprogram som skulle styre det, uten at det gav noen effekt.

 

Hva er det som er vanlig/anbefalt mht viftestyringen som følger med kabinettet - bruker dere det eller moterer dere uten viftestyringen (tenker da kun på standard viftene som følger med)?

 

Og - er det mulig å styre viftene automatisk via hovedkortet/BIOS?

Lenke til kommentar

Fikk min Toshiba Satellite R830 13D(I5) i dag og er veldig skuffet,den bråker alt for mye,idle temp ligger på 45 grader og går veldig raskt opp i 80\90 grader med tilhørende viftestøy så tror nok denne går i retur på mandag..gikk opp i 100 grader nå når virus prog. tok en skanning..

 

Ellers er det et par ring å utsette på byggekvaliteten på denne..dekselene over hengslene er bare klipser på så di er ganske løse..trommer jeg med fingrene på høyre side over DVD rom kommer det en skramlelyd fra DVDspilleren..

 

Nei dette var skuffende...

 

Etter en reboot nå kjører jeg synkronisering av dropbox og intet annet og temp ligger oppmot 85 grader,og vifta går ganske heftig..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Hengslene er nok bra,det er bare noe blanke plast deksel over di som var litt løse..

Temp på maskinen er på kjøkkenbordet uten noe duk,temp måleren min på veggen sier 25,1 grader..

 

Strømstyringen stod på balansert,satte den til strømsparer og det ble noe bedre men nå kjører jeg windows update og den oppdaterer IE nå og tempen ligger på 75 grader når jeg skriver dette..

Hastigheteten på vifta girer opp og ned på 70 grader,og over 70 så er den godt hørbar,

 

Kan nevne at jeg satte en Intel SSD i maskinen da jeg fikk den i dag og tok en clean instalering,og har bare innstalert dropbox,microsoft security essentials og firefox så langt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...