Gå til innhold

Tegn Mohammed Dagen


Anbefalte innlegg

det er en vesentlig foskjell her: Såkalte moderate muslimer truer ofte andre med musimske terrorister om de ikke får det som de vil.

De fleste vanlige muslimer lever sine liv i fred og truer ikke noen med noe. Det er de jeg snakker om. De som truer med vold er inkludert i den gruppen jeg ikke har noe til overs for.
Jeg tror ikke du skjønte poenget mitt. Muslimer som Aslam Ahsan, som av mange blir omtalt som moderate truer ikke selv med vold, men de truer med ekstremister. Av typen "Dette er ikke en trussel, men bare en advarsel om hva som kan skje".
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muslimer som Aslam Ahsan, som av mange blir omtalt som moderate truer ikke selv med vold, men de truer med ekstremister. Av typen "Dette er ikke en trussel, men bare en advarsel om hva som kan skje".

 

Som sagt: Hvis man truer med vold, så er man en del av den gruppen jeg ikke har noe til overs for. Jeg snakker om de vanlige muslimer som ikke gjør dette. Når det er sagt så sier jeg jo selv her i denne tråden at om vi fortsetter vår respektløshet og intoleranse mot islam og muslimer, så er det sannsynlig at ekstreme islamister vil kunne rekruttere flere, og gapet blir større. Det er ikke en trussel fra min side, men mer en beskrivelse av en sosiologisk sannsynlighet.

Lenke til kommentar
Som sagt: Hvis man truer med vold, så er man en del av den gruppen jeg ikke har noe til overs for. Jeg snakker om de vanlige muslimer som ikke gjør dette. Når det er sagt så sier jeg jo selv her i denne tråden at om vi fortsetter vår respektløshet og intoleranse mot islam og muslimer, så er det sannsynlig at ekstreme islamister vil kunne rekruttere flere, og gapet blir større. Det er ikke en trussel fra min side, men mer en beskrivelse av en sosiologisk sannsynlighet.
Og så skrur vi klokken 6-700 år tilbake da kristendommen var like gammel som Islam er idag:

-"Fortsetter vi vår respektløshet og intoleranse mot kirken og kristne så vil inkvisisjonen kunne rekruttere flere og konfliktnivået blir høyere." Inkvisisjonen ble likevel stoppet og kirken ble sekularisert pga. en massiv front mot kirken og alt det den stod for. Du foreslår altså at vi istedenfor skal legge oss flate for Islam?

Endret av robertaas
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å debattere når du setter opp stråmenn og svart/hvitt-tenkning slik du gjør her. Hvor har du det fra at siden jeg ikke mener disse tegningene er en god idè så betyr det at jeg ønsker vi skal legge oss flate for islam? Kan du ikke debattere seriøst i stedet for å komme med slikt tull?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanke alle respektere hverandre ?

Vent skal sjekke nyhetene.....

 

Nei. Dessverre det går ikke. Det er en rekke regimer og menneskegrupper som ikke respekterer menneskerettighetene og vestlig demokrati ser det ut for.

Noen av disse har klart og fyrt opp et slikt hat til vesten at de for noen år siden fløy store passasjerfly inn våre storbyer og drepte tusener uskyldige mennesker.

Hatet brenner forsatt og støtt smeller det en unggutt med magebelte av c4.

 

Enkelte ting kan man bare ikke respektere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Kanke alle respektere hverandre ?

Vent skal sjekke nyhetene.....

 

Nei. Dessverre det går ikke. Det er en rekke regimer og menneskegrupper som ikke respekterer menneskerettighetene og vestlig demokrati ser det ut for.

Noen av disse har klart og fyrt opp et slikt hat til vesten at de for noen år siden fløy store passasjerfly inn våre storbyer og drepte tusener uskyldige mennesker.

Hatet brenner forsatt og støtt smeller det en unggutt med magebelte av c4.

 

Enkelte ting kan man bare ikke respektere.

 

Mye de og oss ?

Mye vi vesten og dere østen her ?

 

Inn i våre storbyer ?

Lenke til kommentar

Kanke alle respektere hverandre ?

Det er ikke mulig så lenge vi har religioner som sier at de som ikke følger religionen er mindreverdige mennesker som skal brenne i helvete. Det er også religioner som oppfordrer til drap av de som ikke har rett tro, Islam for eksempel. Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Kan du ikke starte din egen tråd for dette istedenfor å snylte på denne?
buu huu?
Ikke noe bu huu, men det er bare så patetisk at enkelte:

-skal "hevne" seg på vegne av sine trosfeller ved å publisere karikaturer som ikke vil medføre trusler om vold og drap, og som nesten ingen bryr seg om.

-bruker denne tråden for å promotere sin mislykkede aksjon istedefor en egen tråd som ingen ville brydd seg om.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Kan du ikke starte din egen tråd for dette istedenfor å snylte på denne?
buu huu?
Ikke noe bu huu, men det er bare så patetisk at enkelte:

-skal "hevne" seg på vegne av sine trosfeller ved å publisere karikaturer som ikke vil medføre trusler om vold og drap, og som nesten ingen bryr seg om.

-bruker denne tråden for å promotere sin mislykkede aksjon istedefor en egen tråd som ingen ville brydd seg om.

virker ikke som du var veldig begeistret på den aksjonen. støtter du ikke ytringsfrihet kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...