Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

N8 er en kjempetlf for mitt bruk. Det er etter hvert blitt litt mange program/apps. Hvordan fjerne disse ? Sliter med det. Både nedlastet fra Ovi og org på tlf. Noen som kan?

Innstillinger->Programbehandl.->Installerte Progr. Hold fingeren på programmet du vil avinstallere noen sekunder og velg avinstaller.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

N8 er en kjempetlf for mitt bruk. Det er etter hvert blitt litt mange program/apps. Hvordan fjerne disse ? Sliter med det. Både nedlastet fra Ovi og org på tlf. Noen som kan?

Innstillinger->Programbehandl.->Installerte Progr. Hold fingeren på programmet du vil avinstallere noen sekunder og velg avinstaller.

 

Eller bare trykk på valg i menyen - organiser - trykk på programmet du vil slette i 2-3 sekunder og velg slett :)

Lenke til kommentar

Koble telefonen til pc og last de ned via Ovi Suite.

Mulig det er jeg som er dum, men jeg finner bare den muligheten til å sende også åpne kobling på telefonen.

 

Jeg har sett etter mulighet for dette selv. Såvidt jeg kunne se er det kun mulig å laste ned apps fra mobilen og ikke fra Ovi Store..

 

Om noen andre mener det er mulig så gi gjerne ett tips på hvordan ;)

Lenke til kommentar

Jeg er igrunn dritt lei hele greia nå. Er helt utrolig at de klarer å lage en telefon hvor det er nærmest umulig å komme seg på nett. Jeg er ikke noe flink på sånt, men det burde da jaggu være mulig for en gjennomsnitts person å bruke denne telefonen. Helt utrolig dårlig jobb av nokia. Så pga dette, kan jeg bruke angrefrist så lenge jeg har åpnet den og brukt den? Ikke tatt av plastikken på skjerm eller noe sånt, så den ser akkurat ut som den gjorde når jeg fikk den.

Endret av seigmenn
Lenke til kommentar

Jeg skjønner deg ikke. Jeg har absolutt ingen problemer med dette.

Tror vel innerst inne det er deg det står på.

Ikke NOKIA.

Prøv å bruke noen i nærheten, eller gå til en elektrokjedebutikk eller lignende, som kan hjelpe deg?

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Jeg er igrunn dritt lei hele greia nå. Er helt utrolig at de klarer å lage en telefon hvor det er nærmest umulig å komme seg på nett. Jeg er ikke noe flink på sånt, men det burde da jaggu være mulig for en gjennomsnitts person å bruke denne telefonen. Helt utrolig dårlig jobb av nokia. Så pga dette, kan jeg bruke angrefrist så lenge jeg har åpnet den og brukt den? Ikke tatt av plastikken på skjerm eller noe sånt, så den ser akkurat ut som den gjorde når jeg fikk den.

 

Kan jo ikke være oppsettet til mobilen som gjør dette, da hadde jo alle N8 hatt samme problemet!!

Regner med det er brukerfeil dette. Eventuellt har du fått en mobil med feil og da har du rett på en reperasjon/ny på garanti.

 

På min har iallfall nett-tilkobling fungert prikkfritt fra første dag :)

Lenke til kommentar

Det virker på meg som det er litt ymse hvilke problemer folk har med sin N8. På min virker alt greit unntatt FM radioen. Radioen virker noen ganger bra en stund, men hvis jeg skifter stasjon eller når jeg slår av radioen henger hele telefonen seg og det kan være litt plundrete å få rebootet den.

Lenke til kommentar

Hvordan importere norske høytider til kalenderen i min N8?

 

Kan jeg bruke en sånn *.ical-fil, hvor legges den hen isåfall?

 

Når jeg syncer mot min googlekalender, så henter den jo bare default kalender, ikke de andre jeg sjøl har laget. (en privat, en for jobb og en for diverse, + denne med norske høytider som er "google-tillegg")

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Det virker på meg som det er litt ymse hvilke problemer folk har med sin N8. På min virker alt greit unntatt FM radioen. Radioen virker noen ganger bra en stund, men hvis jeg skifter stasjon eller når jeg slår av radioen henger hele telefonen seg og det kan være litt plundrete å få rebootet den.

Ja dette er lite bra. Sliter med det samme. Må bare gi telefonen fred så slår den seg av. Men håper disse tingene blir ordnet "til sommeren en gang".

Lenke til kommentar

Eg veit med meg sjølv og ser også at det er andre som har same "motforestillingane" med det å sende telefonen frå seg grunna problem som både kan vere brukarfeil og maskinvarefeil. Ein ventar i det lengste med å sende telefonen inn då ein har høyrt og sett tilfelle av at serviceverkstaden både brukar altfor lang tid og kanskje ikkje finn feilane eller reparerar skikkeleg.

 

Likevel så trur eg at det er veldig mange brukarfeil som vert lufta på dette forumet som får folk til å ha altfor skeptiske oppfatningar av N8 (då meiner eg brukarfeil som vert oppfatta som systemfeil i N8).

Gå inn på eldre forum av Anroid; Iphone og andre smarttelefonar og sjå kva som rørte seg der i si tid (for ikkje å snakke om i notid); etter ei slik oppleving så trur eg ikkje N8 skil seg så mykje frå dei andre telefonane og ein annan ting ein skal ha i minnet:

 

N8 er etter mi oppfatning ein svært teknologisk "spissfindighet" med avansert teknologi som i fleire høve overgår både Android- og Iphone- plattformer.

 

Etter to innsendingar av telefonen til serviceverkstad (høgtalarfeil) så fekk eg ny telefon og er kjempenøgd..............

 

Får berre vone at oppdatering i næraste framtid vil gjere telefonen endå betre.

Lenke til kommentar

Hei.

Hentet en N8 på posten igår (hatt en del symbian s60 v3 og v5 mobiler før, så dette er jo ganske likt).

Etter at jeg har vært på et wlan med mobilen, så kobler den seg automatisk oppat til dette.

Jeg har satt på den wlan scannings widgeten på ene start skjermen, og jeg kan da velge å koble meg fra nettet der, og slå av wlan scanning.

Etter ca 30sec til 1 min, har den kobla seg opp på nytt, til samme nettverk.

Og da regner jeg med at det går en del unødvendig strøm..

Det samme skjer om jeg går inn på tilkoblings menyen og velger å koble meg fra der.

 

Også hender det ofte touchskjermen slutter å fungere på deler av skjermen, så jeg lurer på om det kan være en fabrikasjonsfeil på den?? (samme skjedde når jeg prøvde å ta av beskyttelses filmen på skjermen)

Når dette skjer, og jeg trykker midt på skjermen, så trykker den på knapper som er nederst på skjermen f.eks.

 

Info fra mobilen:

PR 1.2

Programvareversjon 014.002

Egendefinert versjon 014.002245.05

 

Og den er kjøpt fra Cdon.com (var billigst her)

Lenke til kommentar

Det virker på meg som det er litt ymse hvilke problemer folk har med sin N8. På min virker alt greit unntatt FM radioen. Radioen virker noen ganger bra en stund, men hvis jeg skifter stasjon eller når jeg slår av radioen henger hele telefonen seg og det kan være litt plundrete å få rebootet den.

Ja dette er lite bra. Sliter med det samme. Må bare gi telefonen fred så slår den seg av. Men håper disse tingene blir ordnet "til sommeren en gang".

 

 

"Til sommeren en gang", ja. Det er for dårlig. Da har jo telefonen vært på markedet en god stund, regnet ut fra mobil tidsregning.

Lenke til kommentar

"Til sommeren en gang", ja. Det er for dårlig. Da har jo telefonen vært på markedet en god stund, regnet ut fra mobil tidsregning.

 

Det blir nok ordnet på en update, men husk att dette er en bugs som gjelder for ett lite antall av N8, det gjør nok mye vanskeligere å finne årsaken til problemet...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...