Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Jeg er veldig usikker på om jeg skal gå for N8 , eller Samsung Galaxy S II

 

Det viktigste for meg er kamera og filming.

Har ikke sett noen tester an Galaxy , men regner med at det blir vanskelig å matche N8 på dette.

 

Det som er fordel Samsung, er Android + 20 gram mindre vekt.

 

 

Hvis det viktigste for deg er kamera og filming, så kjøper du deg et fotoapparat! :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig usikker på om jeg skal gå for N8 , eller Samsung Galaxy S II

 

Det viktigste for meg er kamera og filming.

Har ikke sett noen tester an Galaxy , men regner med at det blir vanskelig å matche N8 på dette.

 

Det som er fordel Samsung, er Android + 20 gram mindre vekt.

 

 

Hvis det viktigste for deg er kamera og filming, så kjøper du deg et fotoapparat! :ohmy:

Du kverulerer vel litt nå.

Han mener vel de viktigste tilleggsfunksjonene.

I likhet med meg, som også valgte N8, nettopp på grunn av dette.

Kjekt det. Å stadig ha med seg et (ganske) godt (video)kamera, når man likevel har med telefonen.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Riktig cirka :)

 

Fotoapparat har jeg fra før av.

Vil helst slippe å drasse med meg dette apparatet hele tiden (som jeg selvfølgelig ikke gidder )

 

De bildene jeg har sett av N8 er såpass bra at jeg kunne tenke meg å pensjonere fotoapparatet.

Også kjekt å ha video som duger.

 

Noe av det samme er i ferd med å skje med tanke på fullformat vs micro FT.

Mange av entusiastene på akam er i ferd med å skrote FF , og heller gå for mFT

Ikke fordi kvaliteten er bedre , men fordi den er god nok.

Lenke til kommentar

Riktig cirka :)

 

Fotoapparat har jeg fra før av.

Vil helst slippe å drasse med meg dette apparatet hele tiden (som jeg selvfølgelig ikke gidder )

 

De bildene jeg har sett av N8 er såpass bra at jeg kunne tenke meg å pensjonere fotoapparatet.

Også kjekt å ha video som duger.

 

Noe av det samme er i ferd med å skje med tanke på fullformat vs micro FT.

Mange av entusiastene på akam er i ferd med å skrote FF , og heller gå for mFT

Ikke fordi kvaliteten er bedre , men fordi den er god nok.

 

Til Cirka: Jeg kvervulerer ikke!!

 

Det jeg sier er at hvis kamera og filming er viktig, så er et kompaktkamera pr idag mye bedre til foto og film enn en mobil.

Som Cirka sier, kamera er en tileggsfunksjon på telefonen.

Jeg også bruker mobilen mye til foto, men bildene blir kun lagret på pc'en. Bildene jeg tar med kompaktkamera og speilrefleks blir fremkallt, laget fotoalbum av osv...

Kjøp N8 hvis du trenger ny telefon med et bra kamera, men ikke kjøp ny telefon for å pensjonere fotoapparatet. Da kjøper du heller et bedre fotoapparat! :)

Lenke til kommentar

Det ser ut som om oppdatering 2.0 er komen ut på nye Nokia Symbian modellar og til eksisterande N8- brukarar er det berre ..."in the next months....." som angir tida frå Nokia si side. Frustrasjonen er som vanleg stor når det gjeld Nokia sin oppdateringspolicy der alt skjer etter Lottoprinsippet; dvs. ingen veit nokon ting før det skjer.....

 

Det er uforståeleg at Nokia fortsetter denne praksisen når brukarmassen av Symbianplattforma stadig vekk blir mindre. I staden for å stoppe flukten bort så seigpinar Nokia resten av brukarane med å stadig vekk drive med tåkelegging av tid for oppdatering. Når Symbian ANNA (pr2 har fått det namnet) er ferdig så burde Nokia ha kjent si besøkelsestid og fått den ut for å stoppe all spekulasjon kring Nokia og Symbian men det verkar ikkje som om dei gjer dette dessverre...................

Lenke til kommentar

der kjem ho anna. Ho er forbanna:). Nei dette er for seint nokia. Nyeste android er jo mye bedre enn kommende anna. gleder meg som en unge til samsung galaxy s2. Den knuser n8. Bortsett fra på bilder. Men bare alt annet. Men tror eg beholder n8 til musikkavspilling i bil. fm senderen er genial. Samsung galaxy s2 slår n8 på video også forresten. Bestill folkens. 1.2ghz. To kjerner. 1 gb ram. Super super amoled plus skjerm. Hdmi. 1080p 30fps! Noe jeg har glemt?

Lenke til kommentar

Det ser ut som om oppdatering 2.0 er komen ut på nye Nokia Symbian modellar og til eksisterande N8- brukarar er det berre ..."in the next months....." som angir tida frå Nokia si side. Frustrasjonen er som vanleg stor når det gjeld Nokia sin oppdateringspolicy der alt skjer etter Lottoprinsippet; dvs. ingen veit nokon ting før det skjer.....

 

Det er uforståeleg at Nokia fortsetter denne praksisen når brukarmassen av Symbianplattforma stadig vekk blir mindre. I staden for å stoppe flukten bort så seigpinar Nokia resten av brukarane med å stadig vekk drive med tåkelegging av tid for oppdatering. Når Symbian ANNA (pr2 har fått det namnet) er ferdig så burde Nokia ha kjent si besøkelsestid og fått den ut for å stoppe all spekulasjon kring Nokia og Symbian men det verkar ikkje som om dei gjer dette dessverre...................

 

Nokia må i alle fall få ut den store oppdateringen til massene asap, og ikke vente til sommeren.

Lenke til kommentar

Samsung galaxy s2 slår n8 på video også forresten.

 

Hvor har du dette ifra ?

 

 

Min personlige mening, og ja kombinert med ren fakta da.

 

Bedre fps og høyere oppløsning. Men er mulig n8 er noe bedre under dårlige lysforhold med tanke på den lysfølsomme bildebrikken. Men sjekk denne samplen. Vet mobben holdes helt i ro under dette klippet, but still dude.

Jeg har filmet tusenvis av klipp med min N8, men syns SGS2 gjør en litt bedre jobb her. Flott kontrast og fargegjengivelse og ikke minst SYLSKAPRT BILDE. Jeg har også det videoklippet som orginal raw file. Er da enda bedre. Hm. Lyden derimot, er en annen sak. Ingen stereo og kun 60 bitrate.

 

Så å bruke ordet BEDRE er kanskje litt rough. Men skparpere bilde og bedre framerate. Ja:)

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Ble flau av testen til Mobilen.no på TV2 hjelper deg i dag!

 

At ikke Nokia N8 kommer høyere opp i denne testen er rett å slett latterlig!

Ingen Android eller IOS telefon i denne testen kan nå i nærheten på fungsjons siden hva gjelder N8.

 

Jeg nevner ting som Wlan med 802.11n nettverk, blåtann 3.0, usb on the go, fm sender, hdmi port, gratis nav, dedikert kameraknapp!

 

Minus for at prossesoren ikke er kjapp?

Symbian er ett mye mindre ressurskrevene OS enn feks Android.

Min N8 er rask og opplever ikke telefonen som treg.

Kan også spille like heftige spill som de fleste Android/Ios tlf'er kan per i dag. Når QT rammeverket kommer for fult kan N8's ressurser utnytes enda bedre.

 

Prisen er heller ikke "HØY" sammenlignet med de andre telefonen i testen!

 

Lydkvalitet og kamerakvalitet er i toppklasse samt at telefonen har fungsjoner mange andre mobiler kan drømme om så jeg ble faktisk veldig skuffet over Mobili.no som anmelder av mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Ble flau av testen til Mobilen.no på TV2 hjelper deg i dag!

 

At ikke Nokia N8 kommer høyere opp i denne testen er rett å slett latterlig!

Ingen Android eller IOS telefon i denne testen kan nå i nærheten på fungsjons siden hva gjelder N8.

 

Jeg nevner ting som Wlan med 802.11n nettverk, blåtann 3.0, usb on the go, fm sender, hdmi port, gratis nav, dedikert kameraknapp!

 

Minus for at prossesoren ikke er kjapp?

Symbian er ett mye mindre ressurskrevene OS enn feks Android.

Min N8 er rask og opplever ikke telefonen som treg.

Kan også spille like heftige spill som de fleste Android/Ios tlf'er kan per i dag. Når QT rammeverket kommer for fult kan N8's ressurser utnytes enda bedre.

 

Prisen er heller ikke "HØY" sammenlignet med de andre telefonen i testen!

 

Lydkvalitet og kamerakvalitet er i toppklasse samt at telefonen har fungsjoner mange andre mobiler kan drømme om så jeg ble faktisk veldig skuffet over Mobili.no som anmelder av mobiltelefoner.

 

 

Det er vel ikke tvil om at maskinvaren i N8 er meget bra, men det er og blir operativsystemet som er haken. Man kan snu og vende på det, men det hører mer til fortiden enn fremtiden. For Nokia blir det et dilemma å prøve å holde Symbian oppegående, samtidig som de har "giftet" seg med Microsoft.

 

Jeg har selv en N8 som bare ligger der, mens jeg bruker iPhone. Synd, men det er OSet som er hinderet. Dessuten opplever jeg litt for ofte at det henger i bruken av N8. Dette er tydeligvis ikke noe alle opplever, men jeg synes jo det er irriterende. Har oppdatert til nyeste versjon, men likevel.

 

Opplevde generelt bedre batteritider på Nokias Symbiantelefoner enn på Androidtelefoner, så at sistnevnte krever mer ressurser stemmer sikkert bra. Når det gjelder iPhone, er jeg meget godt fornøyd med batteritiden.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å få låst opp telefonen. Jeg har fått opplåsningskode fra Telenor med instrukser og det hele, men når jeg starter opp telefonen uten SIM-kort kommer jeg bare rett til frakoblet modus uten noe som helst valg for å låse opp.

 

Gjorde forumsøk og fant en på side 69/70 som hadde samme problemet men jeg skjønte ikke noe av hvordan det løste seg for han :(

 

Noen?

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å få låst opp telefonen. Jeg har fått opplåsningskode fra Telenor med instrukser og det hele, men når jeg starter opp telefonen uten SIM-kort kommer jeg bare rett til frakoblet modus uten noe som helst valg for å låse opp.

 

Gjorde forumsøk og fant en på side 69/70 som hadde samme problemet men jeg skjønte ikke noe av hvordan det løste seg for han :(

 

Noen?

Jeg gjorde det samme for ikke så lenge siden. Du kan da fortsatt velge "Ring" på startskjermen selv om den er i frakoblet modus? Det er der du taster inn koden..

Lenke til kommentar

Jeg er igrunn dritt lei hele greia nå. Er helt utrolig at de klarer å lage en telefon hvor det er nærmest umulig å komme seg på nett. Jeg er ikke noe flink på sånt, men det burde da jaggu være mulig for en gjennomsnitts person å bruke denne telefonen. Helt utrolig dårlig jobb av nokia. Så pga dette, kan jeg bruke angrefrist så lenge jeg har åpnet den og brukt den? Ikke tatt av plastikken på skjerm eller noe sånt, så den ser akkurat ut som den gjorde når jeg fikk den.

 

Enig med deg. Jeg har ikke tid å sitte og dille rundt med idiotisk uintuitivt menysystem og nettverk som overhodet ikke vil fungere. Jeg skrur av WLAN og så skrur det seg f*** meg seg på igjen i samme sekund. Dritt.

 

MEN jeg skal prøve å få noen til å skru av QOS på ruteren vår. Kanskje det hjelper. Så langt: maskinvare = :) og programvare = :(

Lenke til kommentar

Jeg er igrunn dritt lei hele greia nå. Er helt utrolig at de klarer å lage en telefon hvor det er nærmest umulig å komme seg på nett. Jeg er ikke noe flink på sånt, men det burde da jaggu være mulig for en gjennomsnitts person å bruke denne telefonen. Helt utrolig dårlig jobb av nokia. Så pga dette, kan jeg bruke angrefrist så lenge jeg har åpnet den og brukt den? Ikke tatt av plastikken på skjerm eller noe sånt, så den ser akkurat ut som den gjorde når jeg fikk den.

 

Enig med deg. Jeg har ikke tid å sitte og dille rundt med idiotisk uintuitivt menysystem og nettverk som overhodet ikke vil fungere. Jeg skrur av WLAN og så skrur det seg f*** meg seg på igjen i samme sekund. Dritt.

 

MEN jeg skal prøve å få noen til å skru av QOS på ruteren vår. Kanskje det hjelper. Så langt: maskinvare = :) og programvare = :(

 

Hva med å sjekke hva du har satt som krever nettilgang...

Lenke til kommentar

Denne telefonen er håpløs. Man kan ikke stole på at den kobler opp wlan når man trenger det. Dessuten har jeg problemer med å koble til wlan manuelt. Da henger telefonen, og det tar noen minutter før den igjen kan brukes.

 

Er heller ikke fornøyd med hvordan den synker mot Gmail og Google Calendar. Dette går helt fint i Android og på iPhone.

 

Har lenge hatt lyst til å selge N8, selv om det er en god del som er bra med den. Men jeg gidder ikke selge en telefon, og så i etterkant få en kjøper på tråden, som ikke er fornøyd.

 

Dermed ligger det en dyr telefon, som jeg ikke gidder bruke særlig. Har ennå ikke fått tilgang til den aller siste firmwareoppdateringen, men tviler på om den gjør underverker. Den store oppdateringen kommer i sommer. Perkele!!

Lenke til kommentar

Denne telefonen er håpløs. Man kan ikke stole på at den kobler opp wlan når man trenger det. Dessuten har jeg problemer med å koble til wlan manuelt. Da henger telefonen, og det tar noen minutter før den igjen kan brukes.

 

Er heller ikke fornøyd med hvordan den synker mot Gmail og Google Calendar. Dette går helt fint i Android og på iPhone.

 

Har lenge hatt lyst til å selge N8, selv om det er en god del som er bra med den. Men jeg gidder ikke selge en telefon, og så i etterkant få en kjøper på tråden, som ikke er fornøyd.

 

Dermed ligger det en dyr telefon, som jeg ikke gidder bruke særlig. Har ennå ikke fått tilgang til den aller siste firmwareoppdateringen, men tviler på om den gjør underverker. Den store oppdateringen kommer i sommer. Perkele!!

 

Reklamer til butikken du har kjøpt den, hadde iallfall jeg gjort!!

Om en mobil har de problemene du beskriver (og har hatt det fra den var kjøpt) har du loven på din side mener jeg.

Selv har jeg aldri hatt disse problemene med min N8.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Eg tvilar ikkje på at den som skriv om problemer oppfattar dette som reelt og problematisk.

Det som undrar meg er meir den haldninga som pregar mange misnøgde brukarar:

 

Kvifor i all verda skrive om det i eit fora og ikkje gjere som ein skal gjere med feil på slike dingsar; nemleg å reklamere; sende den inn og få ein ny som verkar. Det har nemleg eg gjort og min N8 vil eg ikkje byte med verken telefonar med Android eller iPhone. Eg har nemleg ein heilt "wunderbar" telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...