Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Yepp. Sent ut men, men bedre sent enn aldri:

 

 

GJØRE EKSAMENSOPPGAVERGJØRE EKSAMENSOPPGAVERGJØRE EKSAMENSOPPGAVERGJØRE EKSAMENSOPPGAVERGJØRE EKSAMENSOPPGAVERGJØRE EKSAMENSOPPGAVERGJØRE EKSAMENSOPPGAVERGJØRE EKSAMENSOPPGAVERGJØRE EKSAMENSOPPGAVERGJØRE EKSAMENSOPPGAVERGJØRE EKSAMENSOPPGAVERGJØRE EKSAMENSOPPGAVERGJØRE EKSAMENSOPPGAVERGJØRE EKSAMENSOPPGAVERGJØRE EKSAMENSOPPGAVER

 

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par kjappe spørsmål:

 

Når får man svar på om man kommer inn? Har søkt markedsføring i Bergen

Går det ann å ta årstudium i Markedsøkonom og fortsette andre og tredje året på markedsføring eller øk/ad?

Og kan jeg skifte på søknaden min fra markedsføring til markedsøkonom årsstudie nå?

Lenke til kommentar

Omtrent to uker etter at søknaden er ferdigbehandlet vil du få tilsendt studiekontrakt osv. Denne sender du inn, og du vil deretter få et nytt brev med studnetnr, studentmail etc. og en regning for depositum.

 

Hvis du bare fullfører førsteåret på markedsføring, vil du bli markedsøkonom. Tilsvarende kan du gå videre, hvis du har tatt markedsøkonom, og ta bacehelorgrad.

Lenke til kommentar

Fikk "multisitat" til å funke... :)

Brukte dere mye tid på å forberede dere til kommende skole, sommeren før dere begynte på BI?

 

Noen tips til hva som bør gjøres (les: hvilke bøker som bør leses) for å være godt rustet til skolestart ?

 

Jeg har ikke inntrykk av at noen leser noe særlig før de begynner på skolen. Tvert i mot, vil jeg si at det er svært mange som egentlig begynner fordi de ikke vet hva de skal. Etter hvert faller folk av, gjerne fordi de ikke forutså hvor mye lesing det faktisk er behov for på BI.

I tillegg er det vanvittig mange som tar skippertak før eksamen. Er man uheldig med eksamensdatoene (at de er tett på hverandre) kan man gå på en smell. Jevn lesing gjennom hele semesteret er det som anbefales!

 

Når du sier at du vil begynne å lese FØR semesteret, så er det en kjempegod innstilling! Jeg ville gått inn på BI der du bor, og kjøp nettguider for fagene du skal ha. Disse er korte versjoner av pensumliteraturen. De er skrevet av fagansvarlig, og er egentlig beregnet som en erstatning for undervisningen nettstudentene ikke får.

 

 

Et par kjappe spørsmål:

 

Når får man svar på om man kommer inn? Har søkt markedsføring i Bergen

Går det ann å ta årstudium i Markedsøkonom og fortsette andre og tredje året på markedsføring eller øk/ad?

Og kan jeg skifte på søknaden min fra markedsføring til markedsøkonom årsstudie nå?

 

1: vet ikke ;)

 

2: Hvis du skal bytte til Øk- ad må du ta noen fag ekstra, som markedsføring ikke har.

 

3: De to alternativene er vel det samme?

Lenke til kommentar

Og kan jeg skifte på søknaden min fra markedsføring til markedsøkonom årsstudie nå?

De to alternativene er vel det samme?

De to er det samme. Første året på BI, uansett hva du går(utenom det 5-årige siv.øk. i nydalen) består av 2 linjer. Bedriftsøkonomi eller markedsøkonomi. Markedsøkonomi legger grunnlag for videre bachelor i internasjonal markedsføring eller markedsføring. Bedriftsøkonomi legger grunnlaget for resten. Du kan selv velge å hoppe av etter første året, ellers fortsette. Det er ikke noen forskjell på å søke på 1-årig eller 3-årig.

Lenke til kommentar

Brukte dere mye tid på å forberede dere til kommende skole, sommeren før dere begynte på BI?

 

Noen tips til hva som bør gjøres (les: hvilke bøker som bør leses) for å være godt rustet til skolestart ?

 

Bra innstilling du har!

Men jeg forberedte og leste ingenting før studiestart. Og det vil jeg ikke tro det er nødvendig heller.. Har aldri hørt om noen som gjør det, så bare kos deg i sommerferien du!

 

Slik som FlinkeFreddy sier: er det beste og lese jevnt over hele semesteret.

 

Altformange tar skippertak. Jeg personlig har alltid vært en person som jobber med det jeg skal og jeg liker å være ferdig i tide med oppgaver.

Men dette året har jeg vært helt forferdelig på det. Før jul startet jeg og lese rett før eksamenene, og samme nå, jeg begynnte å lese for 1-2 måneder siden rett før eksamenene, og det er IKKE å anbefale, har følt meg innesperret i et fengsel de siste månedene, har ikke gjort noe sosialt, bare lest lest lest. Så hvis du klarer å sette deg inni en rytme med å lese jevnt over hele semesteret tjener du masse på dette.

Lenke til kommentar

ååååååååååååååååååååårh, jeg blir deprimert. Jeg fikk 44 poeng på makroøkonomien! og vi må jo ha 45 poeng for å få B. jeg er mektig irritert.. (Sensorveiledning har blitt lagt ut)

 

Og jeg blir enda mer irritert når jeg ser på hvilket svar som var rett.

Oppgave 4 Hvilket av disse utsagnene er korrekt?"

Svar C: "Pågrunn av posten kapitalslit er BNP alltid større enn NNP"

 

Under eksamen tenkte jeg med en gang "ja,d dette må jo være rett, fordi jeg vet at BNP- D= NNP"

 

MEN, så hang jeg meg formye opp i "BNP alltid større enn NNP..

Så tenkte jeg "Hvis kapitalslit er lik 0, så er ikke BNP større enn NNP, men de er like"

Så jeg turrte ikke å ta dette alternativet..Som selvfølgelig kostet meg en B.

 

Så jeg lurer på om dere vet noe om dette, om at kapitalslit aldri kan være 0? ståt det i boka liksom? eller er det noe som vi egentlig bare skal vite? :s

Lenke til kommentar

Kapitalslit er "verdiforringelse av realkapital". Realkapital er bygninger, traktorer etc. En traktor blir slitt, uansett... Så nei, kan aldri tenke meg at D kan bli null..

 

Foresten, C er kjempebra!

 

 

Jaokei, begynner å skjønne det nå.. Årh hvorfor måtte jeg tenke formasse på eksamen! hehe..

 

Ja, er fornøyd med C :) Jeg var jo redd for jeg skulle stryke :s

Lenke til kommentar

Takker for svar battlefield. Skal selv bli siv. øk etter hvert jeg også. Planen er slik hvert fall.

 

Så man har ikke matte første semester?

Tenkte jeg skulle bestille studieguidene så jeg har litt lesestoff i sommer. Alltid greit å være forberedt også :whistle:

Lenke til kommentar

Dersom du skal gå siviløkonom-linjen har du matte både første og andre semester (7,5 poeng fordelt på de to semestrene). I tillegg skal du ha økonomistyring, markedsføring og bedriften det første semesteret.

 

 

Edit: ser jo nå at du skal gå økonomi og administrasjon.

Endret av cedric
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...