Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tgndal: Lykke til! Du har utvilsomt gjort et bra valg, men bruk sommeren til å forberede deg mentalt på mye jobbing. Mange av de som begynner antar at det er lett å cruise gjennom. Men det er det ikke, og det er vanvittig mange som tar opp div. fag nå i vårsemesteret. Det er et stort handikap, siden man har andre tunge fag å lese på.

Lenke til kommentar

Ok sorry. På bakgrunn av at Battlefield tar fag både på BI og diverse andre steder, så kan vi slå fast at BI er en lek uten sidestykke. Illusjonen om at jeg hadde om at jeg leste sammen med mange andre på skolen fordi det er et stort pensum, vanskelige oppgaver, mye å huske, mye å pugge og noen som stryker hvert år har jeg lagt fra meg. Dumme meg altså...

 

Siden Battlefield sier BI er kjempelett, har jeg valgt å bli ingeniør, markedsfører og lokomotivfører på en gang. Jeg hørte av en annen kis på nettet at han tok ingeniør samtidig med noe annet, så derfor er også det en dans på roser.

 

Faktisk, så vurder jeg å ta en bachelor på en måned...

 

 

Et bevis på at man ikke skal stole på alt man leser eller hører. Spesielt ikke på nettet. BI krever sitt. Det finnes helt sikkert noen der ute som klarer BI uten å åpne boka, men det hører til de færreste. For den jevne person blir det litt jobbing, spesielt før eksamenstiden.

 

Lenke til kommentar

FlinkeFreddy: Samma hva battlefield mener, så er jeg overbevist om at jeg må stå på for å komme meg igjennom alle fagene :) Men håper på at kontinuerlig jobbing skal resultere i suksess. Gleder meg spesielt til fag som økonomistyring, bedriften og makroøkonomi. Mindre til statistikk..

Lenke til kommentar

Har dere BI-studenter her inne noen tips til nye studenter? Jeg begynner i Oslo til høsten. Jeg har hatt full pakke med realfag fra vgs. og har jobbet en god del med statistikk utenom, så jeg tror jeg skal gli greit gjennom de fagene. Jeg har også begynt å lese på prosjektanalyse og den andre røde finansboken. Ganske spennende.

 

Hvordan leser dere? Bare pugging, eller mye praktisk med oppgaveløsning osv?

Lenke til kommentar

Noen spesielle bøker dere anbefaler at jeg begynner å lese i? Har fått tak i "Prosjektanalyse" av Øyvind Bøhren, og den har jeg allerede begynt på. Noen andre tips?

 

Du må ihvertfall kjøpe studieguidene. Det er det beste kjøpet du gjør på BI :)

 

Fag kommer og går da :dribble: Men økonomistyring er jo show, og makroøkonomi.

 

 

Haha, jeg håper det var ironi!

Vi gikk igjennom prøveeksamen i makroidag..Jeg har så å si INGEN peiling på det faget der, forstod ikke en oppgave, + når jeg prøvde å finne svar i boka forstod jeg heller ingenting! Jeg GLEDER meg til å ha tippeleken på eksamen..

 

Hva er favorittfagene deres?

 

Markedsføring, definitivt! ;)

Lenke til kommentar

Smaken er som baken. Jeg liker Makro bedre enn markedsføring. Men folk er forskjellige.

 

Mine favoritter til nå (kronologisk)

 

- Makroøkonomi

- Bedriften

- Psykologi i organisasjon og ledelse

- Forbrukeratferd

 

Hatfag:

 

- Statistikk

- Økonomistyring ellerhvadetnåheter

- Statistikk

- Markedsføring

Lenke til kommentar

Studieguidene har en tendens til å forandres av og til. Men jeg tror du kan være trygg når du kjøper guiden for Bedriften og Makro i allefall. Dette er fag som man får noe ut av å lese i nettguiden, samt jeg at jeg tror ikke det skal endres noe særlig.

 

Ikke kjøp pensumbøker enda. De pleier ALLTID å endre på bøkene. Jeg tror helt seriøst BI har en avtale med Nordli om å bytte pensumliteratur for å unngå at gamle bøker fremdeles er i omløp. Da tjener Nordli mer, og jeg er rimelig sikker på at BI får noe ut av det også.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg studieguidene til første semester i hvert fall. Jeg tviler på at studiet blir så radikalt forandret at de blir ubrukelige uansett. Pensumbøkene for førsteåret til 09/10 har jeg fått, så jeg håper at jeg kan bruke noen av dem i hvert fall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...