Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

16 sider på EN OPPGAVE!!!! Haha, det er mye gpp! Skrev 18 sider jeg :) Men det var på begge oppgavene... Var ikke noe spesielt svada heller, følte jeg fulgte pensum hele tiden. Kom med noen eksempler som jeg mente var relevante, men det spurte oppgaven om. Er veldig, veldig spent på karakteren azz...

 

 

Åååh, så bra :D Du er god!

 

hvilke oppgaver fikk dere?

Jeg kom for seint, så fikk ikke ta eksamen :no: :no: :no:

 

 

Åneeeii.. skikkelig baad! :|

Lenke til kommentar

Håper det er snakk om 18 håndskrevne sider det er snakk om ja. Er det vanskelig å få gode karakterer på BI eller?

 

Er enig med Freddy, det kommer jo an på hvilke fag..

Men etter min erfaring så er det nokså lett og få god karakter..

Jeg kan ta et eksempel..En foreleser sa sist år til oss "Dere MÅ ha pensumboka og artikkelhefte, hvis ikke kommer dere til å stryke"

Jeg hadde verken pensumboka eller det hefte.. Eneste jeg hadde var en studieguide (som anbefales å kjøpe i alle fag! den er helt super), og da fikk jeg B.

så iforhold til det eksempelet synes jeg det var lett å få god karakter..Jeg øvde jo masse! Men utifra det vi egentlig skulle lære oss i pensum, holdt det for meg og lese den lille studieguiden der..

Lenke til kommentar

Fanelli: Hvilket fag var det?

 

Jeg vil forøvrig fraråde de kommende BI- studentene å bare satse på nettguide. Man kan veldig lett gå på en smell!

 

Uansett; Med org vel overstått, har jeg nå begynt å lese på statistikk... urgh... Er en anelse demotivert, tanken er helt tom etter forrige eksamen.

 

Hvordan leser dere andre?

Lenke til kommentar

Fanelli: Hvilket fag var det?

 

Jeg vil forøvrig fraråde de kommende BI- studentene å bare satse på nettguide. Man kan veldig lett gå på en smell!

 

Uansett; Med org vel overstått, har jeg nå begynt å lese på statistikk... urgh... Er en anelse demotivert, tanken er helt tom etter forrige eksamen.

 

Hvordan leser dere andre?

 

Det var bedriften :)

 

Hehe, jeg gleder meg enormt til å bli ferdig med eksamenene!

 

Jeg skal gjøre alle arbeidskravene endel ganger..

Så skal jeg ta to prøveeksamener :) Er glad for vi har foreleseren som lager eksamensoppgavene i statistikk ;) Ikke at han sier noe.. Hvis vi spørr hva som er utrolig relevant, så sier han bare "hmm.. vet ikke jeg?? det er ikke jeg som lager oppgavene..åjoooo det er det jo. jaja da får dere bare vente å se"

Han er skikkelig VIMS! forundrer meg ikke om det kommer feil på eksamen også, så vi sitter der å ikke skjønner noe :p

Lenke til kommentar

Kanskje noen her klarer å forklare meg dette i statistikken.

 

Noen ganger står det på en oppgave at signifikansnivået er 0.05

Så kommer problemet mitt. Av og til skal vi se på 0.05 area in one tail, og noen ganger 0.05 area in two tails..

 

Jeg forstår ikke når jeg skal se på hva. Fordi det står jo aldri i oppgaven, "du skal se på signifikansnivå 0.05 in one tail"

 

Noen som klarer å forklare dette for meg??..

 

Er litt avhengig av å skjønne det også.. Fordi så og si alle oppgavene skal vi jo finne den kritiske verdien av ditt og datt..

Lenke til kommentar

fanelli: det henger sammen med hvordan hypotesetesten er konstruert.

er den ensidig (Ha på formen u1>u2 evt. u1<u2) bruker du a=0,05 ( altså one tail).

er den tosidig (Ha på formen u1 ulik u2) bruker du a/2= 0,025. (altså two tail).

 

 

Takk for svar! :)

Og jeg forstår det på en måte.. Men så lurer jeg på hvis man gjør en oppgave med "konfidensintervall for gjennomsnitt" - da virker det som man alltid ser på area in two tail?! Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...