Bananpott Skrevet 10. mai 2012 Skrevet 10. mai 2012 Jeg teller på knappene om jeg skal gå for BI Trondheim eller ta matematikk på NTNU. Det er en greie jeg lurer på i forhold til BI. I tipsene deres for hvordan man får mest ut av studiene skriver de: Delta i kollokviegrupper En kollokviegruppe som fungerer godt øker motivasjon og læringslyst. Finn medstudenter som har samme ambisjonsnivå som deg og lag en realistisk møteplan sammen. Jeg har hørt at det går både toppmotiverte og (mange) halvmotiverte studenter på BI, så det jeg lurer på er om det på noen måte er lagt til rette, fra skolens side, for at man kan finne A-studentene som virkelig brenner for faget? (aller helst 1%en som gjør det aller best) Hvordan blir kollokviegruppene satt sammen? Studerer selv på BI-Trondheim, og det er en kjempefin plass der de fleste trives. Når det gjelder kollokviegrupper så må dere sette den sammen selv. Jeg laga en kollokviegruppe på jeg + 2 stykker, og de ble jeg kjent med under fadderuka. Anbefales absolutt, selv om ikke akkurat min gruppe gikk perfekt.
Forte Skrevet 10. mai 2012 Skrevet 10. mai 2012 Jeg teller på knappene om jeg skal gå for BI Trondheim eller ta matematikk på NTNU. Det er en greie jeg lurer på i forhold til BI. I tipsene deres for hvordan man får mest ut av studiene skriver de: Delta i kollokviegrupper En kollokviegruppe som fungerer godt øker motivasjon og læringslyst. Finn medstudenter som har samme ambisjonsnivå som deg og lag en realistisk møteplan sammen. Jeg har hørt at det går både toppmotiverte og (mange) halvmotiverte studenter på BI, så det jeg lurer på er om det på noen måte er lagt til rette, fra skolens side, for at man kan finne A-studentene som virkelig brenner for faget? (aller helst 1%en som gjør det aller best) Hvordan blir kollokviegruppene satt sammen? Studerer selv på BI-Trondheim, og det er en kjempefin plass der de fleste trives. Når det gjelder kollokviegrupper så må dere sette den sammen selv. Jeg laga en kollokviegruppe på jeg + 2 stykker, og de ble jeg kjent med under fadderuka. Anbefales absolutt, selv om ikke akkurat min gruppe gikk perfekt. Takk for svar. Jeg har noen spørsmål til. Er det noen måte å få oversikt over hvem som får hvilke karakterer bortsett fra å spørre folk? (jeg vet noen amerikanse skoler har lister som er åpne...) Hvordan foregår undervisningen: Er det klasser (med klasserom) i tillegg til forelesninger, og i så fall hvor mange studenter er det i hver klasse? Går heltids- og deltidsstudentene noe sammen, eller er det helt adskilt?
Bone Skrevet 10. mai 2012 Skrevet 10. mai 2012 Finnes ingen slike lister.. Men, du skjønner relativt fort hvem som er seriøse og ikke.. Du "ser det" bare.. De som er stille under forelesning, sitter gjerne lengre fremme, osv.. Det er de som vil ha noe ut av forelesningen, og er det som satser.. Det er også de som kommer tidlig til forelesning, og ikke slentrer inn akkurat, eller fem over.. Møt opp tidlig til forelesning, sett deg noe foran, og se deg om kring, så går dette flott.. Det finnes unntak, selvfølgelig, men erfarer at dette er en god pekepinn.. Fungerte for meg i hvert fall!
Forte Skrevet 10. mai 2012 Skrevet 10. mai 2012 Takk for svar Bone! Flott om du kunne tatt for deg siste del av posten min òg. :-)
Bananpott Skrevet 10. mai 2012 Skrevet 10. mai 2012 Jeg teller på knappene om jeg skal gå for BI Trondheim eller ta matematikk på NTNU. Det er en greie jeg lurer på i forhold til BI. I tipsene deres for hvordan man får mest ut av studiene skriver de: Delta i kollokviegrupper En kollokviegruppe som fungerer godt øker motivasjon og læringslyst. Finn medstudenter som har samme ambisjonsnivå som deg og lag en realistisk møteplan sammen. Jeg har hørt at det går både toppmotiverte og (mange) halvmotiverte studenter på BI, så det jeg lurer på er om det på noen måte er lagt til rette, fra skolens side, for at man kan finne A-studentene som virkelig brenner for faget? (aller helst 1%en som gjør det aller best) Hvordan blir kollokviegruppene satt sammen? Studerer selv på BI-Trondheim, og det er en kjempefin plass der de fleste trives. Når det gjelder kollokviegrupper så må dere sette den sammen selv. Jeg laga en kollokviegruppe på jeg + 2 stykker, og de ble jeg kjent med under fadderuka. Anbefales absolutt, selv om ikke akkurat min gruppe gikk perfekt. Takk for svar. Jeg har noen spørsmål til. Er det noen måte å få oversikt over hvem som får hvilke karakterer bortsett fra å spørre folk? (jeg vet noen amerikanse skoler har lister som er åpne...) Hvordan foregår undervisningen: Er det klasser (med klasserom) i tillegg til forelesninger, og i så fall hvor mange studenter er det i hver klasse? Går heltids- og deltidsstudentene noe sammen, eller er det helt adskilt? Undervisningen foregår i store haller de fleste fagene i første året er fellesfag, og så er det gjerne litt mindre klasser på valgfagene
Guest0581 Skrevet 10. mai 2012 Skrevet 10. mai 2012 Er det noen som går økonomi og administrasjon som kan fortelle meg om det er mye framføringer av egne arbeid som på videregående?
turana Skrevet 10. mai 2012 Skrevet 10. mai 2012 Er det noen som går økonomi og administrasjon som kan fortelle meg om det er mye framføringer av egne arbeid som på videregående? Ingenting
magb Skrevet 10. mai 2012 Skrevet 10. mai 2012 Avhengig av valgfag, jeg ender opp på totalt 3 fremføringer på 3 år, alle tre i valgfag.
Tech12 Skrevet 12. mai 2012 Skrevet 12. mai 2012 Er det noen som har tilgang til arbeidskravene for økonomi og virksomhetsstyring fra i fjor? Hadde vært interessant å se hvor indikative arbeidskravene var for eksamen.
fantenberg Skrevet 13. mai 2012 Skrevet 13. mai 2012 Ikke noen som har en følelse på hva som kan komme av oppgaver på org.ledelse-eksamen på tirsdag?
turana Skrevet 13. mai 2012 Skrevet 13. mai 2012 Ikke noen som har en følelse på hva som kan komme av oppgaver på org.ledelse-eksamen på tirsdag? tviler på personlighet og org.endringer i hvertfall. Har faktisk en følelse for at motivasjon eller læring kommer. Det pleier alltid å være en lett oppgave. Hva tenker du?
M4ds Skrevet 13. mai 2012 Skrevet 13. mai 2012 Noen som har noen tips for de som ikke har lest noenting til eksamen på tirsdag? Blir altså i morgen å lese på
saimon Skrevet 14. mai 2012 Skrevet 14. mai 2012 Noen som har noen tips for de som ikke har lest noenting til eksamen på tirsdag? Blir altså i morgen å lese på Start tidligere før konteeksamen Evt, lese de eksempeloppgavene som er på its osv, de dekker ofte pensum og har et språk som kan være enklere å fordøye enn å lese det i boken.
fantenberg Skrevet 14. mai 2012 Skrevet 14. mai 2012 Har en god følelse på motivasjon! Håper virkelig den kommer. I tillegg satser jeg på ledelse, emosjoner, beslutning, persepsjon eller innflytelse/makt. Tror ikke vi får situasjonsbestemt ledelse, personlighet, grupper eller org.endringer (håper hvertfall ikke det)
Lurvefranzen Skrevet 14. mai 2012 Skrevet 14. mai 2012 Jeg gleder meg til å lese statistikk i forhold til dette. Virkelig.
mushi Skrevet 14. mai 2012 Skrevet 14. mai 2012 Når jeg leser til dette priser jeg meg bare lykkelig over at jeg ikke går markedsføring. Motivasjonen er ikke akkurat på topp!
Lurvefranzen Skrevet 14. mai 2012 Skrevet 14. mai 2012 Når jeg leser til dette priser jeg meg bare lykkelig over at jeg ikke går markedsføring. Motivasjonen er ikke akkurat på topp! Word. Jeg bytter fra internasjonal markedsføring til øk/adm fra neste høst. Det er gøy å regne! 3
anonym47 Skrevet 15. mai 2012 Skrevet 15. mai 2012 hvilke oppgaver ble gitt på eksamen i org og ledelse?
Ned Skrevet 15. mai 2012 Skrevet 15. mai 2012 Gitt at sjansen er stor for at jeg skal begynne på BI Oslo på øko/admin linje, hva kunne dere tenkt dere å vite før dere begynte selv på linjen? Alt fra bolig til pensum. Er det også en fordel å starte på pensumet i sommer? Med andre ord allerede nå kjøpe førstårsbøkene fra i år og begynne å lese hjemme for å få maksimalt utbytte av forelesningene. Vil nok satse på en B i snitt iallefall om ikke bedre og ser egentlig etter måter å effektivisere arbeidet nå når jeg bare skal jobbe/sove i sommer før jeg starter til høsten. Noe spesifikk litteratur utenom pensumet som kanskje kan være med å gjøre alt mer relevant i form av populærprosa eller spesifikke og relevante verk av filosofer.
Bananpott Skrevet 15. mai 2012 Skrevet 15. mai 2012 hvilke oppgaver ble gitt på eksamen i org og ledelse? Persepsjon, beslutninger og innflytelse, påvirkning, makt og politikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå