Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som ser frem til fadderullan på BI oslo? Er en smule nervøs, er litt sjenert og kjenner ingen som begynner i år. Tror dere det vil gå bra? Er det lett å bli kjent med folk? Er man fortapt hvis man ikke blir kjent med folk under fadderullan? Håper ikke jeg ender opp som en ensom viggo som sitter alene på forelesningene :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hrm, kinkig situasjon. Har fått tilbud om å begynne på BI i Oslo i år, etter noe som nok kan sies å være rekord i for sen søknad.

 

Innser at jeg allerede har gått glipp av hele første uken og sikkert mister noe av den andre, men hvor ille er det egentlig å miste innledningen på studiene?

 

Ganske trist å miste fadder-opplegget siden det jo er en god mulighet til å bli kjent med andre studenter på skolen men kan det bli et problem å miste en uke eller to av forelesninger i starten, sånn rent faglig?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Noen som ser frem til fadderullan på BI oslo? Er en smule nervøs, er litt sjenert og kjenner ingen som begynner i år. Tror dere det vil gå bra? Er det lett å bli kjent med folk? Er man fortapt hvis man ikke blir kjent med folk under fadderullan? Håper ikke jeg ender opp som en ensom viggo som sitter alene på forelesningene :no:

 

JA. Da er du fortapt.

 

Du kommer til å bli Ensomme Egil.

Lenke til kommentar

Hrm, kinkig situasjon. Har fått tilbud om å begynne på BI i Oslo i år, etter noe som nok kan sies å være rekord i for sen søknad.

 

Innser at jeg allerede har gått glipp av hele første uken og sikkert mister noe av den andre, men hvor ille er det egentlig å miste innledningen på studiene?

 

Ganske trist å miste fadder-opplegget siden det jo er en god mulighet til å bli kjent med andre studenter på skolen men kan det bli et problem å miste en uke eller to av forelesninger i starten, sånn rent faglig?

 

Slik jeg ser det er ikke dette noe problem i hele tatt, og iallefall ikke noe jeg ville tenkt på! :)

 

Personlig kom jeg ikke inn på Sivøk etter en rotete saksbehandling av BI. Hadde 46,5 poeng, og A i snitt fra første semester på BI. Fikk i begynnelsen vite at kravet var 46-47 poeng, eller B i snitt fra første året på BI.

 

Men sånn kan det gå! Da blir det videre på ØKAD :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Studieguide, studieguide, hvor er duuuuuu??

 

Noen som går markedsføring 2.året? eller generelt 2 året?

Som vet hvor vi kan få tak i studieguider nå? Det sies at studieguidene ikke kommer på bokform lengre? !!KRISE!!!!!

men har hørt noe om at man nå skal laste de ned elektronisk?? Noen som har noe mer informasjon om dette? Jeg er veldig fortvilet..

Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt fra andre og tredjeårstudenter så blir matten vanskeligere i vårsemesteret.

 

Sliter egentlig greit nok allerede jeg også. Så satser bare på å bestå til jul, og våren.

Skal nå ta Matematikk "vår" eksamen nå til høst og jeg kan skrive under på at Matematikken er verre. Kap 1 og 2 er helt basis kunnskaper og mye av dette lærer man i 10ende klasse.

 

Kapitell 3 - 8 tar disse kapitlene lenger.

 

Men det er svært lite nytt (nesten bare determinater i kap 8 som jeg kommer på), og har du gjort det greit på VGS skal dette gå helt glimrende!

 

I tillegg er ALLE hjelpemidler tillatt på avsluttende eksamen!

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

 

Skal nå ta Matematikk "vår" eksamen nå til høst og jeg kan skrive under på at Matematikken er verre. Kap 1 og 2 er helt basis kunnskaper og mye av dette lærer man i 10ende klasse.

 

Kapitell 3 - 8 tar disse kapitlene lenger.

 

Men det er svært lite nytt (nesten bare determinater i kap 8 som jeg kommer på), og har du gjort det greit på VGS skal dette gå helt glimrende!

 

I tillegg er ALLE hjelpemidler tillatt på avsluttende eksamen!

Det er egentlig det jeg satser på. At boken kommer til å hjelpe meg. Men definisjonen av ALLE hjelpemidler, er pc lov? :p

 

Det koster ikke så veldig mye å gå på BI, men det koster noe. Er vel mellom 50-60k for de fleste linjene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...